پیشخوانحوادث پلیسدسته‌بندی نشدهعناوین اخبار

باند سارقان حرفه ای پایتخت منهدم شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ۳۱ شهریور سالجاری وقوع یک فقره سرقت منزل در خیابان زعفرانیه به کلانتری ۱۲۲ دربند از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.
با حضور مأمورین کلانتری در محل مشخص شد که سارق یا سارقان اقدام به سرقت مقادیر زیادی اموال از قبیل طلا، جواهرات، سکه از خانه یکی از بازگانان سرشناس تهران کرده اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: ۲۶ شهریور به قصد مسافرت از منزل خارج و پس از بازگشت فهمیدیم که درب ورودی ساختمان کاملا تخریب شده است و مقادیر زیادی طلا و پول ه سرقت رفته ایت.
بررسی صحنه سرقت
براساس این گزارش با حضور کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل و بررسی دقیق صحنه سرقت، مشخص شد که سارقان به موقعیت ساختمان و محل نگهداری اموال مسروقه اشراف کامل داشتند و با اطمینان از نبود صاحبخانه اقدام به این سرقت کرده اند.
در تحقیقات تکمیلی از مالباخته و اعضای خانواده اش مشخص شد که در حدود چند ماه پیش جوانی بنام «وحید . س» ( ۲۷ ساله ) در منزل مالباخته به مدت سه ماه بعنوان سرایدار مشغول بکار بوده و پس از آن به دلایل نامعلومی از ادامه کار انصراف داده و در حال حاضر از محل سکونت و کار وی هیچگونه اطلاعی نیست.
در ادامه رسیدگی به پرونده و براساس تصاویر تعدادی از دوربین های مداربسته محدوده ی سرقت و نهایتا شناسایی تصویر «وحید . س» از سوی مالباخته، کاراگاهان مخفیگاه وی در یکی از روستاهای غرب را شناسایی و با اخذ نیابت قضایی به این منطقه اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
وحید در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: در مدتی که سرایدار خانه مالباخته بودم از وضعیت مالی وی مطلع شدم و پیشنهاد سرقت از منزل را با چند نفر از دوستان خود بنام های فرزاد، مسعود ، گودرز و کامران مطرح و آنها نیز پیشنهاد مرا قبول کردند.
وی افزود: خانه مذکور را تحت نظر گرفتیم تا سرانجام فرصت مناسب برای سرقت به دست آمد و پس از سرقت بلافاصله از تهران خارج شدیم.
براساس این گزارش با شناسایی چهار عضو دیگر گروه سارقان مشخص شد که این چهار متهم همان سارقان بازار بزرگ تهران هستند که در اردیبهشت سال ۱۳۹۴ به اتهام سرقت مغازه های بازار تهران دستگیر و هر کدام از آنها پس از تأمین قرار مجددا آزاد و سرقت های خود را از سر گرفتند .
با توجه به حرفه ای بودن متهمان ، دستگیری هر چهار نفر آنها طی یک عملیات پیچیده پلیسی و در چهار عملیات همزمان انجام و هر چهار متهم در سوم مهرماه سالجاری دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی برای سارقان گفت: متهمان به سرقت از منزل مالباخته و انجام چندین فقره سرقت مشابه منزل در سطح شهر تهران اعتراف کردند و تحقیقات برای شناسایی محل های سرقت و همچنین دیگر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا