پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

راه اندازی گشت ویژه ارائه خدمات انتظامی به گردشگران خارجی در اصفهان

 

سردار عبدالرضا آقاخانی در خصوص عملکرد پلیس گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: واحد پلیس گردشگری در ابتدا با نام پلیس همیار توریست در آبان ماه سال ۸۹ کار خود را در کلانتری بازار کلانشهر اصفهان شروع کرد و از آن تاریخ به بعد تمام کارکنان کادر و وظیفه ای که مسلط به چندین زبان خارجی از جمله انگلیسی ،ایتالیایی ، فرانسوی ، آلمانی و … بودند برای ارتباط بهتر با گردشگران خارجی جذب این واحد گردیدند.

وی افزود: ما در این پلیس گشت های ویژه ای را به منظور رسیدگی به مشکلات گردشگران خارجی و ارائه خدمات انتظامی به آنان راه اندازی کردیم که در این گشت ها پلیس های گردشگری با لباس تشریفات که متفاوت از لباس سایر یگان ها است و با استفاده از دوچرخه در مکان های تاریخی اصفهان به گشت زنی پرداخته و ضمن آشنا کردن گردشگران خارجی با وظایف و عملکرد نیروی انتظامی ، مشکلات آنان را بررسی و به مبادی مربوطه ارجاع کرده و در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام می کنند و هم اکنون پلیس گردشگری اصفهان اولین و تنها واحد تخصصی رسیدگی به مشکلات و ارائه خدمات انتظامی به گردشگران خارجی در سطح کشور است.

این مقام مسئول ، ارائه نقشه راهنمای نقاط گردشگری و بروشور های آموزشی و هشداری به گردشگران با زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی، بررسی شکایت گردشگران ، شناسایی و ارائه هشدارهای لازم جهت اسکان مسافران و گردشگران، راهنمایی گردشگران و معرفی و آشنا کردن گردشگران با وظایف و عملکرد قسمت های مختلف پلیس را از جمله خدمات ارائه شده از سوی پلیس گردشگری اصفهان عنوان کرد.

وی افزود: در نظرسنجی صورت گرفته از گردشگران خارجی ۹۹ درصد آنان راه اندازی پلیس گردشگری را در استان اصفهان بسیار مفید و پراهمیت عنوان کرده و از عملکرد پلیس استان در ارائه خدمات ویژه به آنان اعلام رضایت کردند.

سردار آقاخانی همچنین ۹۵ درصد از گردشگران خارجی که در این نظر سنجی شرکت کرده بودند کشور ایران را یکی از امن ترین کشورها در منطقه عنوان کرده و امنیت ایران را بسیار عالی و خوب توصیف نمودند، ۶۹٫۴۴درصد گردشگران خارجی رفتار ماموران پلیس با مردم را عالی و ۳۰٫۵۵درصد  خوب توصیف کردند و نکته قابل توجه اینکه آنان از حضور پرشور مردم در کنار پل های تاریخی تا ساعات پایانی شب بسیار تعجب و ابراز شگفتی کردند.

وی افزایش چشمگیر ورود گردشگران خارجی به کشور در سال جاری در مقایسه با سال های گذشته را ناشی از امنیت بالای ایران عنوان کرد و اظهار داشت: در سال جاری همان طور که انتظار می رفت جمع کثیری از گردشگران خارجی وارد کشور عزیزمان شدند که حدود ۸۸درصد  در مورد آدرس ها ، اماکن تاریخی و گردشگری ، هتل ها ، رستورانها ، قوانین جاری و … توسط ماموران پلیس گردشگری استان مورد راهنمایی قرار گرفتند .

سردار اقاخانی عنوان کرد: در بررسی ها و نظر سنجی های صورت گرفته مشخص شد که بیشترین ورود گردشگران از کشورهای اروپایی مانند آلمان ، اتریش ، فرانسه و ایتالیا بوده که ۵۶٫۸۰ درصد گردشگران را تشکیل می دادند و بعد از آن کشور های آسیایی مانند چین با میانگین ۱۹٫۳۳درصد بیشترین ورود گردشگران را به ایران به خود اختصاص دادند و کشور های قاره آمریکا با ۷درصد  درصد کمترین ورود گردشگر به ایران داشتند.

فرمانده انتظامی استان گفت: اکثر گردشگران از کتاب های راهنمای گردشگری مانند کتاب « سیاره تنها » به عنوان منبع اطلاعاتی استفاده کرده اند و نکته قابل توجه اینکه با توجه به اینکه اکثر گردشگران از طریق تور به ایران سفر می کنند، افراد محلی و دوستان با ۲۱٫۷۳درصد  بیشترین منبع اطلاعاتی مورد استفاده توسط توریستها بعد از کتابهای راهنما می باشند و همچنین ۲٫۱۷درصد  درصد گردشگران ورودی نیز اعلام کردند که نیازمند دریافت اطلاعات و راهنمایی بیشتر از اینترنت بودند.

این مقام انتظامی در خصوص مشاغل گردشگران خارجی نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به نظرسنجی صورت گرفته از گردشگران ورودی ، ۳۸٫۹۴ درصد  از آْنان را افراد تحصیل کرده مانند اساتید دانشگاه ، دانشجویان ، معلمان ، بازنشستگان فرهنگی و … که نشان دهنده ورود گردشگران فرهنگی به کشور عزیزمان می باشد را تشکیل می دهند . پس از آن مشاغل آزاد با میانگین ۱۸٫۴۲درصد  بیشترین حجم گردشگران ورودی به کشور مان را تشکیل دادند و در پایان تاجران و بازرگانان با ۵٫۲۶درصد  در رتبه آخر ورود گردشگر به کشورمان بودند.

آقاخانی گفت:در گشت زنی های مستمر و فعال عوامل پلیس توریست در سطح میدان امام،مسجد جامع و بازارهای تابعه و در برخورد با گردشکران مشکلاتی را متوجه شدیم که از آنجمله می توان به عدم معرفی پلیس گردشگری اصفهان در بدو ورود گردشگران، فقدان پایگاه های متعدد در مناطق مختلف شهربرای راهنمایی به گردشگران، کمبود عوامل پلیس گردشگری، عدم نصب تابلو های راهنمای اماکن در نقاط مختلف شهر و عدم نصب معرفی نامه های دیجیتالی در کنار هر اثر تاریخی اشاره نمود.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه بسیاری از گردشگران خارجی به علت تفاوت فرهنگی و عدم آشنایی با بستر فرهنگی جامعه ما ممکن است دچار مشکلاتی شوند اظهار داشت : بایستی تا حدی مسائل امنیتی و وظایف نیروی انتظامی مطابق قانون و نیز محدودیت ها و ممنوعیت های فرهنگی و اجتماعی و تذکر پرهیز ها و اجتنابات لازم توسط مسئولان تورهای گردشگری به گردشگران آموزش داده شود .

سردار آقاخانی در خصوص موانع ورود گردشگران خارجی به کشور نیز به خبرنگار ما گفت: بر اساس نظر سنجی ها و اطلاعات دریافت شده از توریست ها عدم ارائه بیمه توسط شرکتهای بیمه گذار دنیا برای تورهای گردشگری که برای سفر به ایران ارائه خدمات می کنند، بزرگترین مانع پیش روی گردشگران خارجی به کشور است و علت این موضوع نیز تبلیغات گسترده رسانه های غربی جهت نشان دادن چهره ای نا امن و خطرناک برای گردشگران اروپایی و غربی می باشد.

وی دومین مانع برای ورود به کشور از نظر گردشگران خارجی را اخذ ویزا برای سفر به ایران عنوان کرد و اظهار داشت: . برابر گزارش ارائه شده توسط توریست ها به پلیس گردشگری اصفهان ، اخذ ویزا برای تبعه های کشورهای اروپای مرکزی و آمریکایی مشکل است و همچنین بر اساس گزارش برخی از گردشگران، در برخی از موارد با وجود تایید ویزای اینترنتی افراد و اخذ کد شناسایی الصاق ویزا به پاسپورت افراد کماکان دریافت ویزای افراد با مشکلات زیادی همراه بوده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا