پیشخوانعناوین اخبار

صنعت گردشگری اصفهان،بهترین بخش برای  سرمایه گذاری چینی هاست/ تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با اتحادیه جاده ابریشم به امضا رسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان درحاشیه امضای این تفاهم نامه با اشاره به مزیت استان اصفهان در صنعت گردشگری گفت:سرمایه گذاران چینی می توانند در بخش گردشگری  اصفهان بویژه هتل سازی سرمایه گذاران کنند.

سهل آبادی با اشاره به اینکه مردم اصفهان مردمی صلح دوست و مهمان نوازند،گفت:متاسفانه تبلیغات منفی بسیاری علیه ایران انجام شده که با  برقراری سفرهای گردشگی می توان این  ذهنیت منفی را به ذهنیتی واقع گرایانه تغییر داد .

وی اضافه کرد:احیای جاده ابریشم فرصت مناسبی برای برقراری روابط اقتصادی بین کشورهای و بویژه شهرهای عضو این اتحادیه است و باید از این فرصت نهایت بهره برداری صورت گیرد.

اتحادیه جاده ابریشم، پل ارتباطی بین بازرگانان کشورهای عضو

هو لین چیت (Hui Lin Chit) رییس شورای بازرگانی اتحادیه بین المللی جاده ابریشم  در این دیدار گفت:با برگزاری اجلاس بین المللی جاده ابریشم و حضور استان اصفهان در این کنفرانس ،راه های همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری کشورهای عضو اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت .

وی ایجاد پل ارتباطی بین سرمایه گذاران کشورهای عضو جاده ابریشم را مهمترین استراتژی پیش  روی این اتحادیه برشمرد و گفت: برقراری ارتباط اقتصادی می تواند به روابط فرهنگی و سیاسی کشورهای عضو کمک کند .

وی اظهار داشت: برداشت دیگری از ایران داشتیم ولی با سفر به ایران و برخورد مهمان نوازانهو فرهنگ مدارانه ایرانیان با گردشگران و هیات های خارجی باعث تغییر نگرش و ذهنیت منفنی ایجاد شده ناشی ازتبلیغات غلط و غیر واقعی در ما شد .

برقراری روابط بانکی چین و ایران  گام مهمی  در توسعه روابط اقتصادی دو کشور است

قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان  در این دیدار گفت:کشور چین یکی از شرکای بزرگ  اقتصادی ایران به شمار می آید و می توان شاهد افزایش سطح مبادلات در زمینه های مختلف باشیم.

وی اصفهان را  قطب نساجی و صنایع دستی ایران برشمرد و گفت:اصفهان می تواند زمینه سرمایه گذاری مشترک برای  فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران چینی را فراهم سازد.

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفها ن برقراری روابط بانکی بین ایران و چین را مهمترین اقدام برای توسعه تجارت دو کشور  برشمرد و گفت:اعلام آمادگی چندین بانک چینی برای برقراری روابط بانکی نقطه عطفی در روابط اقتصادی ایران چین است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا