تيتر يكعناوین اخبار

روحانی:اسلام اعتدالی می تواند پایه مهم فرهنگی برای مسلمانان اروپا باشد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با باقر عزت بگویچ رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، ضمن خوشامد گویی به وی و هیات همراه بیان کرد: از آغاز استقلال آن کشور تا امروز، روابط دوستانه ای میان دو کشور برقرار بوده و این سفر سرآغازی برای توسعه روابط خواهد بود.
رییس جمهوری افزود: در سال های گذشته به دلیل مسئله تحریم، روابط دو کشور دوران رکود را گذرانده و امروز بعد از برجام، شرایط کاملا برای توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور وجود دارد.
روحانی خاطرنشان کرد: در مذاکرات دو جانبه امروز، روابط اقتصادی، تجار و بخش خصوصی و روابط علمی فرهنگی و همچنین روابط بهتر در زمینه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: مقرر شد فهرست همکاری های دو کشور در کمیسیون مشترکی که در ماه دسامبر در سارایوو تشکیل می شود، مورد بحث و بررسی و توافق نهایی قرار گیرد.
رئیس جمهوری به همزیستی مسالمت آمیز اقوام مختلف در بوسنی و هرزگوین نیز اشاره کرد و گفت: هم زیستی مسالمتی آمیزی در بوسنی و هرزگوین شاهد هستیم که بین مسلمانان، صرب ها و کروات ها برقرار است؛ این همزیستی می تواند زمینه خوبی برای صلح و ثبات و توسعه کشور قرار گیرد که مورد تاکید دو طرف بود.
روحانی افزود: همچنین درمذاکرات دو جانبه در خصوص مسائل منطقه ای و موضوع افراطی گری و مسئله تروریسم بعنوان خطری بزرگ برای منطقه و جهان که مورد نگرانی هر دو طرف بود، بحث و تبادل نظر شد.
وی ابراز امیدواری کرد سفر رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین و هیا ت همراه، آغاز خوبی برای توسعه روابط بین دو کشور در چارچوب منافع ملی دو طرف باشد و شاهد سرعت حرکت در توسعه روابط باشیم.
باقر عزت بگوویچ شامگاه دوشنبه وارد کشور شد و صبح امروز-سه شنبه- در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا