پیشخوانشهر و جامعه

توقیف محموله ۸ میلیارد ریالی آلات موسیقی قاچاق/ کلاهبرداری با شماره دیگران در شبکه مجازی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یوسف سپهوند گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در تحقیقاتی از جابجایی یک محموله بزرگ کالای قاچاق از محورهای مواصلاتی استان مطلع شدند و برنامه ریزی لازم برای شناسایی و توقیف این محموله آغاز شد.
وی افزود: با تمهیدات اجرایی پلیس، کامیون حامل کالای قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی اراک شناسایی و متوقف شد.
این مقام انتظامی استان اضافه کرد: پس از بازرسی از کامیون مذکور؛ ۶۷۸ عدد گیتار ، ۴۵ عدد پیانو ، ۴۴ عدد بلند گو ، ۴۵ عدد ارگ، ۵۰ میکسر صدا، ۵۱ پدال ۳۷ آدابتور و دو عدد آمپلی فایر که کارشناسان ارزش این محموله را هشت میلیارد ریال برآورد کردند، کشف شد.
سرهنگ سپهوند با اشاره به اینکه کالاهای مکشوفه از یکی از بنادر جنوبی کشور بارگیری و به مقصد تهران در حال جابجایی بود، گفت: در این عملیات یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

شگرد جدید کلاهبرداران سایبری فعالیت با شماره دیگران در شبکه‌های اجتماعی
رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی گفت: کلاهبرداران سایبری این روزها با دستیابی به کد فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی به راحتی تحت نام و عنوان فرد از دوستان و آشنایان وی کلاهبرداری می‌کنند.‌
سرهنگ ‌جواد جهانشیری افزود: متاسفانه این نوع کلاهبرداری‌های سایبری در پی اعتماد و غفلت کاربران صورت می‌گیرد که خود کد فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.
وی با اشاره به یکی از پرونده‌های موجود در پلیس فتای خراسان‌رضوی در این خصوص افزود: مرد جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه شکایتی را مبنی بر کلاهبرداری سایبری ارائه کرد، که در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد این فرد با دختر جوانی در یکی از شبکه‌های اجتماعی آشنا شده که دختر جوان به بهانه آشنایی بیشتر قبل برای ازدواج از وی می‌خواهد کد فعال سازی عضویتش در شبکه اجتماعی را برای نصب در روی رایانه‌اش ارسال کند و با بررسی مکلماتش بیشتر با شخصیت وی آشنا شود.
رئیس پلیس فتا استان خراسان‌ رضوی افزود: دختر جوان با استفاده از اطلاعات آشنایان و بستگان مرد خواستگار که از طریق شبکه اجتماعی با هم در ارتباط هستند، از سه نفر آن‌ها با بیان نیاز فوری مبالغی را کلاهبرداری می‌کند.
سرهنگ جهانشیری با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با یکسری تحقیقات فنی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند‌، تصریح‌کرد: متهم ۳۲ ساله که با ترفندی خود را به شاکی نزدیک و با شخصیت کاذب، سن، شغل و سایر مشخصات خود را غیر واقعی عنوان کرده بود در برابر شواهد فنی به بزه انتسابی اعتراف کرد.
وی تاکید‌کرد: به هیچ عنوان اجازه ندهند دیگران از طریق شماره تلفن فرد در شبکه‌های اجتماعی عضو شوند و فعالیت نماید، چرا که این عضویت یعنی تسهیل ارتباطات با دوستان و آشنایان شما که شما شماره تلفن آنها را دارید و یا آنها شماره شما را در گوشی خود ذخیره کرده‌اند.

دستگیری مدیر تارنمای آموزش نرم افزار هک
رئیس پلیس فتا گیلان گفت: مدیر تارنمای آموزش نرم‌افزار هک پیام‌رسان موبایلی در بندرانزلی، توسط پلیس فتا گیلان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ ایرج محمدخانی افزود: بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند، مرتکب جرم شده و به حبس از ۹۱روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.
وی افزود: از این رو در راستای طرح مقابله با گردانندگان تارنماهای آموزش هک و نفوذ ، کارشناسان تیم رصد این پلیس تارنمای اینترنتی را شناسایی کردند که مدیر آن مبادرت به آموزش نرم‌افزار هک پیام‌رسان موبایلی می کرد.
سرهنگ محمدخانی افزود: با پی‌جویی‌های فنی‌و پلیسی مدیر تارنمای آموزش هک پیام‌رسان مویایلی که مردی ۲۵ ساله اهل و ساکن بندرانزلی بود شناسایی با هماهنگی مقام قضایی‌، به پلیس فتا احضار شد .
وی گفت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف که جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرانزلی ، معرفی شد.
محمدخانی با اشاره به این‌که طبق فصل هفتم – سایر جرایم، ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه ای، هر شخصی که مرتکب اعمال زیر شود ، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
– تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قراردادن یا معامله داده‌ها یا نرم‌افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرایم رایانه‌ای به کار می‌رود .
– فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذرواژه یا هرداده‌ای که امکان دسترسی غیر مجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند.
– انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیر مجاز، شنود غیر مجاز، جاسوسی رایانه‌ای و تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی. که در تبصره آن آمده است: چنانچه مرتکب‌، اعمال یاد شده را حرفه خود قرار داده باشد‌، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.

دستگیری هکر مزاحم نوامیس
فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری هکر شبکه اجتماعی خبر داد که برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می‌ کرد.
سرهنگ ‌علی شیبانیان‌ گفت: اخیرا تعدادی از همشهریان با مراجعه به پلیس فتا شهرستان فسا، عنوان کردند؛ شخصی با استفاده از شبکه اجتماعی این افراد، که اکثرا خانم هستند، اقدام به جعل هویت و کلاهبرداری و اخاذی می‌کند.
وی ادامه داد: در اولین پرونده متشکله در پلیس فتا شهرستان فسا خانمی جوان و متاهل شکایت خود را مبنی بر اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی، وی از دسترس خارج شده و توسط فردی ناشناس مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است، مطرح کرد.
شیبانیان افزود: فرد ناشناس از طریق شبکه اجتماعی شاکی، مخاطبان را اغفال و از آنها درخواست ارسال تصاویر شخصی کرده است. در شکایت بعدی که از طرف خانمی ۲۲ ساله مطرح شد، مشخص شد فردی ناشناس با مشخصات متهم پرونده اول، با هک شبکه اجتماعی این دختر ۲۲ ساله اقدام به ارسال پیام به مرد همسایه کرده و وی را ترغیب به اعمال منافی عفت می‌کند.
وی اضافه ‌کرد: موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان فسا قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی ‌و اطلاعاتی، متهم که جوانی ۲۸ ساله بود شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات انگیزه خود را کینه‌جویی و سوءاستفاده از زنان و دختران عنوان کرد.

دستگیری اعضای باند سارقان منزل
فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان حرفه ای منزل با ۵۹ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ ابراهیم حسن آبادی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهر، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و به کار گیری شگرد های خاص پلیسی، موفق به شناسایی یکی اعضای باند سرقت شده و وی را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.
وی ادامه داد: با دستگیری متهم ، مشخص شد وی با همکاری سه نفر دیگر اقدام به سرقت می کرده که ماموران در عملیاتی ضربتی، آنها را نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، تعدادی وسایل منزل سرقتی را کشف کردند.
سرهنگ حسن آبادی با اشاره به اینکه سارقان به ۵۹ فقره سرقت منزل در شهرستان اسلامشهر اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق اینترنتی
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که مبلغ ۳۰ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان به صورت اینترنتی سرقت وکارت شارژ با آن خریداری کرده بود توسط ماموران پلیس فتا اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ جهانگیر کریمی تصریح کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این‌که فرد یا افراد ناشناسی از حساب وی مبلغ۳۰ میلیون ریال برداشت کرده‌اند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت .
وی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی و انجام یک‌سری اقدامات خاص ، متهم که جوانی ۲۰ ساله بود شناسایی و دستگیر شد .
این مقام انتظامی ادامه ‌داد: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کسب مال عنوان کرد.
سرهنگ کریمی با اشاره به این‌که متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد از شهروندان خواست‌: رمز کارت خود را به صورت دوره ای تغییر دهید و سعی کنید از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند‌، نظیر سال تولد‌، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید.

توقیف محموله میلیاردی برنج قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید استان فارس از توقیف یک دستگاه تریلر حامل برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ رضا شکوهی گفت: ماموران انتظامی شهرستان خرم بید، به منظور مبارزه با قاچاق کالا، اقدام به کنترل خودروهای عبوری کردند.
وی ادامه داد: در این راستا ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید جنتی فر این شهرستان به یک دستگاه کامیون تریلر حامل بار برنج خارجی مظنون و آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید گفت: در بررسی مدارک و بارنامه خودرو، مشخص شد این محموله ۲۱ تن و ۲۰۰ کیلوگرمی برنج، قاچاق و فاقد مجوز قانونی و گمرکی است.
سرهنگ شکوهی با اشاره به دستگیری راننده و توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ،‌گفت: ارزش این محموله قاچاق یک میلیارد ریال برآورد شده است.

توقیف کامیون کشنده ولوو حامل اسباب بازی قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از توقیف یک محموله اسباب بازی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط ماموران انتظامی ایستگاه شهید رئیسان خبر داد.
سرهنگ غلامرضا براتی گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ، یک هزار و ۱۱۰ کارتن اسباب بازی قاچاق فاقد هر گونه مدارک گمرکی کشف شد .
سرهنگ براتی ادامه داد: ارزش این محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .
وی اظهار داشت: در این زمینه راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق
-فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد از کشف ۲۵ هزار لیتر فرآورده های نفتی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ مصطفی جوکار اظهار داشت :در راستای اجرای سراسری طرح مبارزه با قاچاق کالا ماموران پلیس آگاهی به یک دستگاه کامیون نفت کش در حال عبور در شهرک صنعتی اشتهارد مشکوک و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۵ هزار لیتر فراورده نفتی غیر مجاز و خارج از شبکه به ارزش ۷۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر را دستگیر کردند.
سرهنگ جوکار بیان داشت : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص مبارزه بی امان با قاچاق کالا ، مسئولیت پلیس در این رابطه بیش از پیش بوده و برابر دستور العمل ها و ابلاغیه های صادره به صورت کاملا فعال و جهادی با این پدیده شوم برخورد و فعالیت قاچاقچیان کالا رصد می شود .

دستگیری باند سارقان سابقه دار
رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری باند سارقان داخل خودرو و ۴۸ فقره انواع سرقت توسط اعضاء این باند خبر داد.
سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: ماموران کلانتری ۲۵ قم حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی ، یکی از سارقان موتورسیکلت که چند روز قبل حین سرقت یک دستگاه موتورسیکلت، دستگیر شده بود را در حال پرسه زنی شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ کرمی ادامه داد: ماموران با انجام یکسری تحقیقات انجام شده سه نفر از اعضای این باند که همگی سابقه دار بودند را نیز شناسایی و دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: ماموران پرونده را برای انجام تحقیقات تخصصی تر به پلیس آگاهی استان ارسال که با انجام تحقیقات فنی و پلیسی ، متهمان به ۶ فقره سرقت خودرو پراید،سرقت یک دستگاه خودرو پراید از یکی از استان های شمالی کشور و رها کردن آن در سطح استان،سرقت هفت دستگاه موتورسیکلت با شیوه یکسره کردن،سرقت ۳۵ فقره محتویات داخل خودرو (مجموعاً ۴۸ فقره انواع سرقت) اعتراف کردند.
وی گفت: در این رابطه پنج نفر از مالخران نیز شناسایی و متهمان دستگیر شده به همراه پرونده متشکله با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا