پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

حضور جدی و پررنگ شهرداری اصفهان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی/ پروژه‌های عمرانی شهر تعطیل‌بردار نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با حضور در برنامه رادیویی «صدای شهر» ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد (ع) با اشاره به تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۰ در سال گذشته اظهار کرد: با توجه به برنامه اصفهان ۱۴۰۰ در حال برنامه‌ریزی برای بودجه سال ۹۶ هستیم که این اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی در ادامه به برگزاری هشتمین نمایشگاه «یار مهربان» و عرضه ۱۲ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب اشاره کرد و افزود: امسال حضور ناشران اصفهانی در نمایشگاه یار مهربان بسیار پررنگ بود و یکی از شاخصه‌های نمایشگاه امسال به شمار می‌رفت.

شهردار اصفهان استقبال از ۱۸ غرفه دایر شده در نمایشگاه یار مهربان را بسیار باشکوه خواند و عنوان کرد: امسال افزایش ۳ برابری مساعدت‌ها را در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته داشتیم به طوری که برای مدارس ابتدایی ۷ میلیون ریال و برای مدارس متوسطه ۹ میلیون ریال در دو بخش کتاب و لوازم ورزشی تخصیص یافت تا در کنار موضوعات آموزشی، مباحث ورزشی هم دیده شود.

وی با بیان اینکه در هشتمین نمایشگاه یار مهربان توزیع متوازن امکانات و خدمات مد نظر قرار گرفت، تصریح کرد: در این نمایشگاه ۳۵۰ مرکز فرهنگی فراخوانده شدند و بن خرید ۱۰۰ هزار تومانی به آنها عرضه شد و در کنار آن ۱۶ نوع بسته ورزشی به تناسب سن، مقطع تحصیلی و جنسیت دانش‌آموزان ۸۰۰ مدرسه ارائه شد.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه بسته‌های سلامت دانش‌آموزان استثنایی از دیگر ابداعات هشتمین نمایشگاه یار مهربان بود، تاکید کرد: ۹۰۵ بسته حمایتی نیز با توجه به مسائل اقتصادی و جمعیتی در مناطق توزیع شد.‌

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات انجام شده در نمایشگاه یار مهربان برای نخستین بار انجام شد، تصریح کرد: مساعدت‌ها در نمایشگاه امسال افزایش ۳ برابری داشت و مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران اظهار کرد: در این نمایشگاه که با حضور ۸۰۰ رسانه از ۱۴ تا ۲۱ آبان برگزار می‌شود، رسانه‌های شهرداری اصفهان از جمله خبرگزاری ایمنا و روزنامه اصفهان زیبا حضوری پُررنگ خواهند داشت.

حضور جدی و پررنگ شهرداری در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی

وی در ادامه به حضور جدی و پررنگ شهرداری اصفهان در مراسم اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: با همکاری نهادهای مردمی و ستاد عتبات عالیات برای نخستین بار شهرداری اصفهان اقدام به برقراری موکب امام رضا (ع) در کربلای معلی می‌کند.

جمالی‌نژاد افزود: این موکب با ظرفیت اسکان موقت ۶ هزار نفر امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، حمام، روشنایی، برق اضطراری و آشپزخانه را به زائران ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانی اصفهان نیز برای رفع نیازهای تامینی و امنیتی در کربلا حضور دارد، گفت: خدمات نظافت محوطه‌ها از سوی شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

شهردار اصفهان بیان کرد: در مرز مهران ۵۰ دستگاه اتوبوس مستقر شده که از شهر مهران تا نقطه صفر مرزی به مسافت ۱۲ کیلومتر به مدت ۱۰ شبانه‌روز سرویس‌دهی می‌کنند در صورت نیاز تعداد اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به استقرار راهنمای مسافران در مرز مهران گفت: با همکاری دستگاه‌های ذیربط درصدد هستیم موکب دائمی در مرز مهران راه‌اندازی کنیم.

راه‌اندازی فاز دوم خط یک قطار شهری اصفهان با حضور معاون اول رئیس جمهور

جمالی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به راه‌اندازی فاز دوم خط یک قطار شهری اصفهان اشاره و تصریح کرد: افتتاح فاز دوم خط یک قطار شهری اصفهان و بهره‌برداری از ۴ ایستگاه آن قرار است به طور رسمی با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح شود.

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های شهرداری اصفهان در حوزه‌های عمرانی تعطیل‌بردار نیست و با سرعت و کیفیت در حال پیشروی است.

شهردار اصفهان در ادامه به اجرای نهضت آسفالت از سال گذشته در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و افزود: با اجرای نهضت آسفالت پیشرفت ۸۵ درصدی آسفالت معابر شهر اصفهان را شاهد بودیم که در این راستا آسفالت معابر فرعی با پخش ۱۴۰ هزار تُن آسفالت در مراحل تکمیلی قرار دارد و آسفالت معابر اصلی نیز با پخش ۷۰ هزار تن در حال انجام است.

وی یادآور شد: از کل بودجه ۹۰ میلیاردی آسفالت در سال ۹۵، حدود ۷۰ میلیارد آن عقد قرارداد و از ابتدای امسال اجرایی شده که چنین رکوردی در کشور بی‌نظیر است.

۵۲۰۰ میلیارد ریال قرارداد برای اجرای پروژه‌های مشارکتی در ۶ ماه

جمالی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه رسالت مدیریت شهری خدمت‌رسانی است، از مشارکت شهروندان در موضوعات مختلف شهری به خوبی استقبال می‌شود.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماه نخست سال جاری ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال قرارداد برای اجرای پروژه‌های مشارکتی منعقد شده است، اظهار کرد: این در حالی است که متوسط سال‌های گذشته یک‌پنجم یعنی ۱۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر ۶۳ پروژه مشارکتی بزرگ و کوچک در شهر اصفهان در قالب ۱۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد وجود دارد که این اقدامی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری اصفهان فرش قرمز پیش پای سرمایه‌گذاران پهن کرده است، گفت: سعی کردیم برای حضور سرمایه‌گذاران تدابیر مختلفی بیندیشیم تا نه تنها سرمایه‌گذاران اصفهانی بلکه سرمایه‌گذاران دیگر شهرها و حتی خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری به اصفهان بیایند.

جمالی‌نژاد با ابراز خرسندی از اینکه با توجه به عنایات ویژه شورای شهر که تمهیدات خوبی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است، سرمایه‌گذارانی در حال ورود به اصفهان برای هتل‌سازی هستند، اضافه کرد: مشکل کمبود تخت هتل‌های اصفهان تا ۵ سال آینده کاهش می‌یابد و فضای خوبی برای گردشگران فراهم می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا