شهر و جامعه

ضرورت ایجاد موزه صنعت و فرهنگسرای کارآفرینی در اصفهان

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان  در این نشست مهدویان فر، معاون کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری به منظور توانمند سازی بیشتر فعالان اقتصادی و آموزش مباحث کسب و کار به آحاد جامعه، آماده همکاری با اتاق بازرگانی اصفهان  است.

وی با بیان این که تعاملات اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان از طریق معاونت فرهنگی انجام خواهد شد، افزود: شهرداری اصفهان آماده تخصیص زمین برای ایجاد موزه صنعت و فرهنگسرای اقتصادی است، تا با مشارکت اتاق بازرگانی ساخته و تجهیز گردد و به آموزش مباحث مربوط به کسب و کار، فرهنگ سازی مسایل اقتصادی در بین آحاد جامعه و نمایش ظرفیت اقتصادی و فرهنگی استان و بالاخص شهر اصفهان به گردشگران داخلی و خارجی، بپردازد.

زهرا اخوان نسب، رییس کمیسیون مسوولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان  در این نشست گفت: هدف اصلی امضای تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان آموزش فرهنگ کسب و کار به خانواده ها و نشان دادن منزلت کارفرمایان است و بدین منظورلازم است در تابلوهای در سطح شهر شهرداری از مباحث اقتصادی به ویژه آموزش اخلاق کسب و کار نیز استفاده شود.

وی با بیان این که تعامل اتاق بازرگانی و شهرداری می تواند در آموزش مسایل اقتصادی به آحاد مردم مفید باشد، افزود: مفاهیم و مطالب مورد نیاز در این تابلوها از طرف اتاق بازرگانی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

در ادامه رضا چینی نایب رییس کمیسیون مسوولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این که بحث اقتصاد در جامعه یکی از دغدغه های اصلی اتاق بازرگانی است، گفت: وجود برخی از بداخلاقی ها و نبود بعضی از استانداردها در روابط اقتصادی، مشکلاتی را به وجود آورده است و از آنجا که وظایف اصلی استانداردها، ایجاد استانداردهای فرهنگی و اخلاقی است، وجود تعامل بین اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان برای آموزش این موارد بسیار ضروری است.

وی برضرورت تخصیص ۱۰ درصد از تابلوهای شهری به بحث اخلاق اقتصادی تاکید کرد.

نایب رییس کمیسیون مسوولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی با بیان این که اصفهان شهری صنعتی است اما متاسفانه هیچگونه جایگاهی برای آموزش و ارتقای استانداردها در روابط اقتصادی وجود ندارد، تصریح کرد: ایجاد موزه صنعت، فرهنگسرای اخلاق اقتصادی برای آموزش کسب و کار به تمامی اقشار جامعه وایجاد فرهنگسرای کارآفرینی و واحدهای صنعتی و نشان دادن سبقه اقتصاد و فرهنگ استان حتی برای گردشگرانی که از کشورهای مختلف به اصفهان می آیند، بسیار مفید خواهد بود.

محمدرضا نیکبخت، دبیر کمیسیون مسوولیت های اجتماعی نیزگفت: رویکرد اصلی کمیسیون، تسری حس مسوولیت اجتماعی به آحاد جامعه بوده و تعامل شهرداری و اتاق بازرگانی موجب نیل به این هدف می شود .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا