پیشخوانعناوین اخبار

بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات آغاز به کار کرد/افتتاح رسمی فردا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران، در مراسم افتتاح رسمی بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری و رسانه ای کشور حضور خواهند داشت.
این رویداد با میزبانی از ۹۰۰ رسانه در قالب ۶۲۰ غرفه با شعار «شفافیت و صداقت» در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا می شود.

برگزاری چهار نمایشگاه عکس
برگزاری چهار نمایشگاه عکس با عناوین دفاع مقدس، محیط زیست، ایران و کره جنوبی و «ایران در سالی که گذشت» از دیگر موارد جنبی در این رویداد بزرگ رسانه ای است.
همچنین نمایشگاه عکس ایران و کره جنوبی به همت سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار می شود.
در این نمایشگاه ایستگاه سلامتی، ایستگاه طنز و کارتون، ایستگاه نقاشی (برای کودکان) نیز که از موارد جنبی است در نظر گرفته شده است.

برگزاری نشست ها
همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات، نشست های متنوع روزنامه نگاران خارجی، کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی با موضوعات روز روزنامه نگاری در چهار تالار گفت وگو، سه سالن نشست های تخصصی و همچنین حضور وزرا و سخنگوی دولت در این نمایشگاه برای گفت وگو با خبرنگاران در نظر گرفته شده است.

فرایند ثبت نام الکترونیکی
فرآیند ثبت نام از رسانه ها برای حضور در نمایشگاه مطبوعات امسال بصورت الکترونیکی انجام شد، و بخش های مختلف دین و اندیشه، سیاسی و اقتصادی، خانوادگی، رسانه های مکتوب و رسانه های مجازی در بیش از ۶۲۰ غرفه جانمایی شده اند.

فهرست حضور
امسال در بخش موسسات مطبوعاتی ۲۳ غرفه، رسانه‌های استانی و منطقه ای ۶۵ غرفه، تشکل های مطبوعاتی هشت غرفه، کسب و کار مرتبط با رسانه ها ۲۰ غرفه، روابط عمومی دستگاه ها هفت غرفه، ادارات کل ارشاد استان ها و خانه های مطبوعات استانی که نشریات استان ها را نمایندگی می کنند،۳۱ غرفه، نشریات دانشجویی دو غرفه (یک غرفه مربوط به نشریات زیرمجموعه وزارت علوم و یک غرفه مربوط به نشریات زیرمجموعه دانشگاه آزاد)، روزنامه ها ۴۰ غرفه، خبرگزاری ها ۱۳ غرفه، رسانه‌های حوزه دین و اندیشه ۲۳ غرفه، رسانه های فرهنگی و هنری ۸۶ غرفه، رسانه های سیاسی و اقتصادی ۹۴ غرفه، رسانه های آموزشی و تخصصی ۹۹ غرفه، رسانه های عمومی و خانواده ۷۹ غرفه و در بخش رسانه های حوزه کودک و نوجوان ۱۱ غرفه دایر شده است.

کارگاه های تخصصی با حضور میهمانان داخلی و خارجی
برگزاری کارگاه های تخصصی و کاربردی در نمایشگاه امسال در بخش رسانه های داخلی با حضور اساتید علوم ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه برگزار می شود.
به گفته مسوولان نمایشگاه امسال میهمانان خارجی از جمله روزنامه نگاران بین المللی نیز در نمایشگاه حضور دارند که با هدف معرفی رسانه های متبوعشان و گسترش تعاملات رسانه‌ای با رسانه های جمهوری اسلامی ایران در این نشست ها حضور پیدا خواهند کرد.

شفافیت و صداقت شعار نمایشگاه ۲۲
شعار این دوره از نمایشگاه « فافیت و صداقت» در نظر گرفته شده و برنامه ریزی امور مربوط به نمایشگاه توسط شورای سیاستگذاری نمایشگاه شامل روسای شورای تشکل های مدیریتی مطبوعات و نمایندگان معاونت مطبوعاتی نیز بر این مبنا صورت گرفته است.
رونمایی از کتاب مرحوم معتمد نژاد
همزمان با برپایی بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از کتاب منتشر نشده «‌حقوق جهانی ارتباطات’»زنده یاد پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم روزنامه نگاری ایران نیز رونمایی خواهد شد.

انتشار ویژه نامه روزانه نمایشگاه توسط روزنامه ها
امسال نیز طبق روال سال های گذشته ویژه نامه و نشریه روزانه نمایشگاه هر روز توسط یکی از روزنامه ها، منتشر و در فضای نمایشگاه در اختیار عموم مردم و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
تجلیل از پنج رسانه در پاسداشت زبان فارسی
همزمان با آیین اختتامیه نمایشگاه از پنج رسانه که در راستای پاسداشت زبان فارسی و رعایت اصول و شیوه نگارش زبان فارسی گام برداشته و اصول حرفه ای را رعایت کرده اند در حوزه های روزنامه های سراسری، استانی و منطقه ای، ورزشی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز تجلیل خواهد شد.
رشد ۳۰ درصدی ثبت نام
رئیس بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها روز جمعه در گفت و با خبرنگار فرهنگی ایرنا، از رشد ۳۰ درصدی در ثبت‌نام‌ها و حضور رسانه ها از طیف ها و تفکرات مختلف خبر داد و گفت:‌ این رشد بالا نشانگر اقبال از این رویداد بزرگ رسانه ای است ه خوشبختانه طی سه سال گذشته در دولت یازدهم روند صعودی داشته است.
حسین انتظامی افزود: امسال از جهت تنوع دیدگاه های سیاسی که رسانه ها آنها را هماهنگ می کنند و نیز تنوع اقلیمی و جغرافیایی و موضوعی، با تنوع بیشتری نسبت به دوره قبل روبرو هستیم.

رسانه های خارجی در نمایشگاه غرفه ندارند اما مهمان هستند
وی ادامه داد: رسانه های خارجی در نمایشگاه بیست و دوم مطبوعات غرفه ندارند، اما مهمانان خارجی که در واقع همان روزنامه نگاران بین المللی هستند، در فضایی که اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک دیده است، حضور خواهند داشت.

رشد کمی و کیفی نمایشگاه مطبوعات
انتظامی با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها برای ارائه توانایی های رسانه های داخلی برپا می شود، گفت: در دوره های گذشته رشد کمی و کیفی را از این جهت در رسانه ها شاهد بوده ایم.
وی در پاسخ به سووال ایرنا مبنی بر اینکه با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب انتظار می رفت نمایشگاه مطبوعات هم به این مکان منتقل شود، تصریح کرد: تصمیم گیری در مورد تعیین محل برگزاری نمایشگاه مطبوعات توسط روسای تشکلها و انجمن های مطبوعاتی انجام شده است.
رئیس بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ادامه داد: اوایل تابستان این بحث مطرح شد، اما در نهایت جمع بندی روسای تشکل های مدیریتی مطبوعاتی این بود که نمایشگاه در مصلی برگزار شود و از آنجا که ما هم در چارچوب نظرات آنها که در واقع صاحبان نمایشگاه هستند، عمل می کنیم، این مسئله را پذیرفتیم ضمن اینکه به هر حال مصلی به محل فعالیت رسانه ها هم نزدیک تر است و در حالی که این مسئله در ارتباط با نمایشگاه کتاب ضرورتی ندارد.
بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تا روز جمعه ۲۱ آبان ماه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ فرهنگی رسانه ای است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا