پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از دستگیری کلاهبرداران ۱۲۰ میلیارد ریالی با ۸ شاکی تاتوقیف اتوبوس حشیشی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به  نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ” ستار خسروی” رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان  اظهار داشت: در پی شکایت هشت نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری ۱۲۰ میلیاردی از آنان توسط دو نفر موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که دو نفر با همکاری و تبانی یکدیگر و تنظیم مبایعه نامه به صورت جداگانه به هر یک از شکات یک واحد آپارتمان را فروخته و وجه آن را دریافت کردند که خریداران بعد از مدتی متوجه می شوند که املاک فروخته شده به طور کامل در رهن بانک بوده و هم اکنون بانک تمامی املاک را مصادره نموده است.
رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان پس از این عمل مجرمانه محل سکونت خود را تغییر داده و به هیچ کدام از تماسهایشان نیز پاسخگو نبودند اظهار داشت: سرانجام کاراگاهان با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی ویژه یکی از کلاهبرداران که در یک مزرعه کشاورزی واقع در یکی از روستاهای اطراف استان مخفی شده بود را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در ادامه محل اختفای متهم دیگر این پرونده نیز در یکی از محله های شهر اصفهان شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به انجام این کلاهبرداری اقرار کردند اظهار داشت: این افراد هم قبل از فروش ملک و هم بعد از آن با به رهن گذاشتن اسناد از بانک مبالغ کلانی وام گرفته از پرداخت اقساط خودداری کرده بودند که در این زمینه بانک نیز با اقدام قانونی و صدور اجرائیه نسبت به مصادره کلیه املاک فروخته شده اقدام کرده است.
رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: کلاهبرداران در قرارداد تنظیمی با شکات متعهد گردیده بودند کلیه خریداران را جهت انتخاب و خرید مصالح ساختمانی و اقلام مربوطه به دبی اعزام و نسبت به خرید لوازم اقدام می کنند که از انجام تعهدات خود امتناع و از انتقال املاک در دفترخانه نیز خودداری می کردند.
سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهمان با قرار قانونی روانه زندان شده و اقدامات برای احقاق حقوق مالباختگان ادامه دارد گفت: توصیه ما به شهروندان این است کسانی که اقدام به خرید ملک، اموال منقول و غیر منقول می کنند می بایست اسناد اموال را حتماً رؤیت نمایند و با مراجعه به مراجع قانونی از اصالت آنها اطمینان حاصل نمایند.
این مقام انتظامی عنوان داشت: به شهروندان توصیه می کنیم از تنظیم مبایعه نامه، اجاره نامه و .. در بنگاه های غیر مجاز خودداری کنند و حتماً به دفترخانه های رسمی و دارای مجوز مراجعه نمایند و قبل از پرداخت وجوه به فروشنده از اینکه ملک در رهن بانک است و وضعیت مصادره شدن یا نشدن آن اطمینان حاصل کنند.
وی با بیان اینکه فاصله خرید یک ملک تا زمان تنظیم و انتقال سند در دفترخانه های اسناد رسمی می بایست بسیار کوتاه باشد و در کمترین زمان ممکن این انتقال صورت پذیرد اظهار داشت: خریداران اگر چنانچه فروشنده از ارائه سند ملکی خودداری نمود می بایست سریعاً موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری نمایند.

**برخورد کامیون ها یک کشته بر جای گذاشت

بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ با کامیون بنز در جاده اصفهان –تهران ، محور معلم، یک نفر جان خود را از دست داد.
سرهنگ جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در ساعت ۲۰ شب گذشته یک دستگاه کامیون کشنده “دانگ فنگ “با کامیون “بنز ” در محور معلم برخورد کرد که بلافاصله ماموران پلیس جهت بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند.
این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: در این حادثه راننده ۷۵ ساله کامیون بنز به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
وی عنوان داشت: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه عدم توانایی در کنترل کشنده دانگ فنگ ناشی انحراف به چپ اعلام گردیده است.
سرهنگ کریمی در پایان به رانندگان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از وقوع خطرات و حوادث ناگوار جاده ای به رانندگان خودروها توصیه کرد که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به حقوق خود و دیگران احترام بگذارند و از مواردی که موجب غفلت و حواس پرتی آنان در رانندگی می شود پرهیز نمایند.

** کشف ۳۰ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه از سوداگر مرگ

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک فروشنده مواد مخدر و کشف کشف مواد مخدر و ۳۰ دستگاه تلفن همراه مسروقه از مخفیگاه وی خبر داد.
سرهنگ “حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی درپی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از محله های این شهر اقدام به حمل و فروش مواد مخدر ، بررسی و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی در ادامه گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به محل مورد نظر اعزام و متهم را بلافاصله در یک اقدام غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.
این مقام انتظامی عنوان داشت: در این عملیات در بازرسی از منزل متهم مقدار ۴۵ گرم هروئین، یک گرم شیشه، ۳۰ عدد تلفن همراه مسروقه و ۱۵ عدد سلاح سرد کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: برقراری نظم و امنیت و تحقق احساس آرامش در گرو برخورد با هنجارشکنان و مجرمان است که پلیس در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

** توقیف پرایدی با محموله ۵۰۰ میلیونی کالای قاچاق

یک محموله ۵۰۰ میلیون ریالی کالای قاچاق توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در بازرسی از خودروی پراید توقیف شد.
سرهنگ “حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در این باره اظهار داشت: ماموران این فرماندهی در راستای مبارزه با قاچاق کالا حین گشت زنی های خود در سطح حوزه به یک دستگاه خودروی پراید مظنون شده و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در این عملیات ماموران آن یگان در بازرسی از خودروی مذکور یک هزار و ۳۲۴ عدد فندک و ۷۴ عدد باطری خارجی قاچاق که همگی آنها فاقد مدارک مثبته کمرگی بودند را کشف کردند.
رئیس پلیس مرکز استان با بیان اینکه خودرو توسط ماموران توقیف شد عنوان داشت: در این زمینه یک نفر قاچاقچی دستگیر وپس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
سرهنگ یاردوستی گفت: طبق نظر کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در خاتمه با بیان اینکه قاچاق کالا، مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی است و سلامت جامعه و اقتصاد داخلی را مورد هدف قرار می دهد، خاطرنشان کرد: مبارزه بی امان و خستگی ناپذیر پلیس شهرستان با اخلالگران اقتصادی و قاچاقچیان با جدیت ادامه دارد

**مصالحه ۷۶ درصدی پرونده های مشاوره در کلانشهر اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، گفت : با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری کلانتری های کلانشهر اصفهان، ۷۶درصد پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره به مصالحه ختم شده است.
سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت : با تلاش موثر کارشناسان مشاوره کلانتریهای کلانشهر اصفهان در مهر ماه امسال تعداد یک هزار و ۱۱۳ فقره پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتریها ارجا شده ، که از این تعداد ۷۶ درصد پرونده ها به مصالحه ختم شده است
وی با اشاره به نقش مشاوران فعال پلیس در کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد: با توجه به تنوع و همه گیری آسیب ها خصوصاً در قشر جوان و نوجوان، خدمات مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها توانسته است تاثیر قابل تاًملی برپیشگیری از بروز و شیوع این آسیب ها داشته باشد .
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به نقش مراکز مشاوره در پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: یک واحد مشاوره قوی و توانمند می تواند نقش بسیار ارزنده ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش بار قضائی داشته باشد.
رئیس پلیس مرکز استان در پایان اظهار داشت: مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری ها در جهت حفظ و تامین بهداشت روانی و ایجاد زمینه های رشد همه جانبه اعضای خانواده و در راستای نگرش جامعه محوری پلیس ، با بکارگیری کارشناسان مجرب و متخصص توانسته است در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی خانواده هاو ارتقاء سطح بهداشت وسلامت روانی افراد بسیار موفق عمل کند

** ظروف شیشه ای یک میلیاردی قاچاق به مقصد نرسیدند

محموله ظروف شیشه ای قاچاق به ارزش یک میلیاردو۵۰۰میلیون ریال توسط ماموران ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضادر بازرسی از یک کامیون کشنده توقیف شد.
سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از شیراز به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو،تعداد غیرقابل شمارش انواع ظروف شیشه ای قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
سرهنگ امیرخانی ارزش برآورد شده این محموله را یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.

**توقیف اتوبوس حشیشی

یک دستگاه اتوبوس مسافربری که حامل مواد مخدر حشیش توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” ، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اعلام این خبر گفت: مأموران پاسگاه پایانه کاوه شهر اصفهان حین گشت زنی های هدفمند خود در سطح حوزه به یک دستگاه اتوبوس که از یکی از استان های همجوار به سمت اصفهان در حال حرکت بود، مشکوک شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: ماموران پس از هدایت خودرو به داخل ترمینال در بازرسی دقیق از آن مقدار یک کیلوگرم ماده مخدر حشیش که به طرز ماهرانه ای در اتوبوس جاسازی شده بود، کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این زمینه اتوبوس توقیف و راننده اتوبوس با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شد گفت: گشت ویژه فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان به تمامی جرایم در پایانه های این شهر رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی می کند.

سرهنگ “یاردوستی” در پایان ضمن تشکر از همکاری دلسوزانه مردم با پلیس یاد آور شد: شهروندان می توانند با گزارش سریع موارد مشکوک به سامانه فوریت های پلیسی۱۱۰ سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در کاهش آسیب های اجتماعی مرتبط با مواد مخدر یاری کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا