شهر و جامعهعناوین اخبار

گازرسانی به ۵۳ روستای قوچان در دست اقدام است

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید حمید فانی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار و نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی به ۵۳ روستای شهرستان قوچان در حال انجام است که با اتمام این پروژه ها بیش از چهارهزار خانوار در بخش روستایی به مشترکین گاز طبیعی افزوده خواهد شد.

وی تعداد روستاهای گازدار قوچان را ۶۹ روستا عنوان کرد و افزود: طی سال سالجاری سه هزار و ۲۵۶ متر شبکه گذاری شهری و ۱۶۲ هزار و ۵۸۷ متر شبکه روستایی با هدف توسعه شبکه های گاز در این شهرستان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اضافه کرد: ۳۷ هزار و ۷۸۰ مشترک شهری و ۱۴ هزار و ۱۱۹ مشترک روستایی در قوچان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی افزود: هم اکنون ۶۳ درصد جمعیت روستایی قوچان گاز دارند که با بهره برداری از پروژه های در دست اقدام شرکت گاز خراسان رضوی، ضریب نفوذ گاز روستایی در این شهرستان به ۸۳ درصد ارتقا خواهد یافت.

فانی با اشاره به اقدام بی نظیر دولت تدبیر و امید در اجرای طرح های گازرسانی روستایی اظهار کرد: هزینه های سنگین گازرسانی نیازمند همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تخصیص اعتبارات لازم است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با اختصاص اعتبارات لازم از سوی مجلس شورای اسلامی می‌توان در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد توسعه شبکه‌های گازرسانی در اقصی نقاط استان باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه مقرر شد عملیات گازرسانی به بخشی از روستاهای محور عمارت-یدک-جوزان شهرستان قوچان پس از انجام مطالعات مهندسی در اولویت کاری شرکت گاز خراسان رضوی قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا