پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ازبرگزاری پیاده روی خانوادگی حرم تا حرم در سیمرم تابرگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان شهرستان نجف آباد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، رحمت ا… افشاری اظهار داشت: همزمان با روز اربعین حسینی همایش بزرگ حرم تا حرم در شهر سمیرم برگزار می شود که این همایش از آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آغاز و کلیه عزادارن امام حسین(ع) به سمت حرم مطهر امامزاده زید بن علی(ع) حرکت می کنند.

وی در ادامه افزود: با تدابیری که اندیشیده شده است در طول پیاده روی این مسیر ۱۵ کیلومتری ۲۰ موکب جهت پذیرایی از عزاداران برپا شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم ادامه داد: پس رسیدن کلیه عزاداران امام حسین(ع) به حرم مطهر امامزاده زید بن علی(ع) مراسم عزاداری همراه با مداحی ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی ادامه پیدا می کند.

رحمت ا… افشاری خاطر نشان کرد: این همایش به همت هیئت مذهبی عاشورایان سمیرم و با همکاری کلیه ادارات دولتی و خیرین نیکوکار برگزار می شود.

اتمام عملیات بازسازی امامزاده سید جلال‌الدین مهدی(ع) نطنز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نطنز گفت: عملیات بازسازی امامزاده سید جلال‌ الدین مهدی(ع) روستای تکیه سادات نطنز به همت خیران و کمک هیأت‌ امنا پایان یافت.

حجت ‌الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: پروژه بازسازی امامزاده سید جلال‌ الدین مهدی(ع) روستای تکیه سادات نطنز به همت خیران و کمک هیأت‌ امنا با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۹۵۰ میلیون ریال پایان یافت.

وی در ادامه افزود: ساخت و کاشی‌ کاری سر درب ضلع شمالی به مساحت ۱۵۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۴۰۰ میلیون ریال و همچنین ساخت و کاشی‌کاری سر درب ضلع جنوبی امامزاده به مساحت ۱۲۵ متر مربع و با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۲۵۰ میلیون ریال از جمله اقدامات عمرانی سال جاری بوده که به تمام رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نطنز کاشی ‌کاری کتیبه‌ های زائرسراهای امامزاده به مساحت ۷۰ متر مربع و با هزینه‌ ای بالغ‌ بر یک‌ صد میلیون ریال را از دیگر برنامه‌های عمرانی این امامزاده برشمرد و عنوان کرد: جهت سهولت اسکان زائران تعداد ۵ باب زائرسرا جهت اسکان با هزینه‌ ای بالغ‌ بر ۲۰۰ میلیون ریال ساخته و برای اسکان آماده شد.

حجت ‌الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری ادامه داد: نسب ایشان به امام نهم حضرت امام محمد تقی (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده سیدجلال الدین مهدی (علیه السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، دهستان برزرود، روستای تکیه السادات (۲۸ کیلومتری نطنز) و بر فراز کوه کرکس واقع شده است.

آغاز فاز سوم پروژه عمرانی امامزاده باقر(ع) اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: فاز سوم پروژه عمرانی امامزاده باقر(ع) محله خیادان اصفهان آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: با پی گیری های انجام شده فاز سوم پروژه عمرانی امامزاده باقر(ع) محله خیادان اصفهان آغاز شد.

وی در ادامه افزود: این پروژه شامل؛ ۱۲۵ متر مربع کاشی کاری معرق و ۲۴۵ متر هره کشی دیوارهای بیرونی ضلع جنوبی آستان مقدس امامزاده باقر(ع) محله خیادان می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در ادامه بیان کرد: این پروژه اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ۹۵۰ میلیون ریال هزینه در بردارد که از محل جمع پآوری نذورات و همچنین کمک های مردمی تامین می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی در پایان گفت: ایشان از نوادگان امام موسی ابن جعفر (علیه السلام) می باشند و آستان امامزاده محمدباقر (علیه السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، منطقه خوارسگان، محله خیادان واقع شده است.

برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان شهرستان نجف آباد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: همایش تجلیل از پیرغلامان،خادمان و مداحان پیشکسوت شهرستان نجف آباد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: مراسم بدرقه کاروان راهیان اربعین حسینی به همراه همایش تجلیل از پیرغلامان،خادمان و مداحان پیشکسوت شهرستان نجف آباد برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این مراسم با حضور پیرغلامان، پیشکسوتان مداح اهل بیت(ع) روز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر در مسجد جامع فیروز آباد برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد: این همایش با همکاری دفتر امام جمعه نجف آباد، دفتر امام جمعه شهر یزدانشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان و شورای شهر و شهرداری نجف آباد برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی از شهر مقدس قم به ایراد سخنرانی می پردازد و در ادامه برنامه نیز حاج مرتضی طاهری از تهران، حاج امیر ایزدی از همدان،حاج محمد گلابگیر از آستان مقدس رضوی، حاج رسول فقانی پور از اصفهان و حاج مهدی سلیمی از اصفهان به در مدح اهل بیت(ع) به مداحی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا