پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

نقش آموزش های فنی و حرفه ای در کاهش حاشیه نشینی شهری حائز اهمیت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، در راستای تعامل و آشنایی بیشتر با مراکز آموزش فنی و حرفه ای اصفهان نشستی با حضور ابوطالب جلالی مدیر کل استان، عدنان زادهوش رئیس شورای شهر اصفهان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرستان اصفهان در محل سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید.

جلالی ضمن تبیین جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه کشور گفت: یکی از بزرگترین دغدغه مسئولین کشور و خانواده ها، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد که در این راستا بایستی بتوانیم از طریق ارائه آموزشهای کارآفرینی محور در دانشگاهها مهارت را ترویج داده تا گامی مؤثری در کاهش تعداد افراد کارجو برداشته شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان بیان کرد: روند رو به رشد ظهور تکنولوژی‎های نوین در قرن حاضر و توسعه سریع دانش، علوم و فن‎آوری‎ها در عرصه جهانی، بقاء و توسعه ی سازمان‎ها را تحت تأثیر خود قرار داده است که در این راستا ارتقاء مهارت شاغلین یکی از اولویت های برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه نقش مدیریت شهری در تعامل با این بنگاه آموزشی به ویژه آگاهی بخشی مردم کم رنگ می باشد و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای از شهرداریهای استان که نقش به سزایی در فرهنگ سازی شهری ایفا می کنند، انتظار همکاری بیشتر دارد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان ضمن اشاره به آمار نگران کننده بیکاری در ایران و به ویژه استان اصفهاناظهارداشت: آموزش های مهارتی تاثیر چشمگیری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد و از اقدامات زیبای آموزش فنی و حرفه ای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار می باشد که آرامش را به کانون این خانواده ها برمی گرداند.

زادهوش گفت: برای پیشگیری از حاشیه نشینی در شهرها که یکی از معضلات مدیریت شهری می باشد باید راهکارهای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها را بررسی کرد و مهارت آموزی و آموزش های ارائه شده از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای به منظور توانمندسازی آنها و ایجاد بستر اشتغال در روستاها نقش ویژه ای ایفا می کند.

واشیانی پور سخنگوی شورا  با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ویژه زنان سرپرست خانوار توسط شهرداری بیان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان آماده هرگونه همکاری با این مجموعه آموزشی به منظور کمک به آحاد مردم و کاهش مشکلات ناشی از بیکاری را دارد.

در ادامه در راستای اجرای برنامه های بازدید همگانی،‌ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرستان اصفهان از کارگاه های مهارتی مراکز آموزش های تخصصی صنایع نساجی، دپارتمانهای خانه هوشمند و بیوتکنولوژی، آکواترونیک، انرژی های تجدید پذیر، کارگاههای جوشکاری  و پکیج در مرکز فناوری های راهبردی و نوین، دپارتمانهای کارآفرینی و کسب و کار و تشریفات بازدید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا