پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تخلیه دو رام دیگر قطار شهری اصفهان/ کاهش سرفاصله حرکت قطارها تا حدود ۱۰ دقیقه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، با پیگیری شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و سازمان قطارشهری شهرداری اصفهان، دو رام قطار جدید شهری به رام های قبلی این مجموعه اضافه و تخلیه شد.

محمدرضا جاودان معاون تجهیزات قطار شهری شهرداری اصفهانبا اشاره به رام های قبلی و جدید تخلیه شده قطار شهری اصفهان اظهار کرد: بر اساس مطالعات ترافیکی که توسط مشاوران داخلی و خارجی در سال های گذشته صورت گرفته بود و با توجه به اعلام نیازمندی جهت تامین قطار و واگن های مورد نیاز شهر اصفهان، سازمان قطار شهری به عنوان متولی این موضوع اقدام به عقد قراداد با شرکت های داخلی و خارجی کرد که در این راستا با پیگیری ها و حمایت های مجدانه شهردار محترم اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین تامین منابع لازم شاهد ورود ۱۲ رام قطار در قالب ۶۰ واگن از گذشته تاکنون بوده ایم.

وی با بیان اینکه دو رام از این قطارها روز پنج شنبه ۲۰ آبان ماه تخلیه شد، تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته تا پایان سال ۲۰۱۶ برآورد تعداد رام قطار مورد نیاز حدود ۱۶ عدد بوده که با دو رام تخلیه شده و یک رام که در انتظار ورود است۱۲رام از این تعداد تامین شد.

معاون تجهیزات قطار شهری شهرداری اصفهان ادامه داد:با ورود این رام قطارها در آینده نزدیک شاهد کاهش زمان حرکت قطارها تا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خواهیم بود که این موضوع می تواند رضایت مسئولان، مدیران شهری و همچنین شهروندان محترم را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۹۶به منظور کاهش هرچه بیشتر زمان حرکت قطارها ورود ۴ تا ۶ رامدیگر در دستور کار سازمان قطار شهری قرار گرفته است.

جاودان با اشاره به قیمت تمام شده هر رام قطار افزود: این قیمت معادل ۵ میلیون یورو بالغ بر حدود ۱۸ میلیارد تومان است کهبر همین اساس در صورت تامین منابع مالی لازم و افزایش تعداد رام هاشاهد کاهشزمان حرکت قطارها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی در ترافیک شهری دارد، قطار شهری نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک خواهد داشت.

معاون تجهیزات قطار شهری شهرداری اصفهان بیان داشت: تا حدود دو ماه آینده سرفاصله زمانی بین حرکت قطارها تا ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

بهره برداری از ۹ رام قطار در آینده ای نزدیک

مدیر تست و راه اندازی تجهیزات ناوگان سازمان قطار شهری اصفهان نیز در حاشیه تخلیه دو رام قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: دو رام قطار از قطارهای شرکت دالیان چین تخلیه شد که مجموعه دوم قطارهای شهری اصفهان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه مراحل تست و راه اندازی مجموعه قطارهای شهری قبلی به پایان رسیده است، گفت: در مجموع ۹ رام قطار در کوتاهترین زمان در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد که این موضوع فاصله حرکت قطارها را به حداقل می رساند.

حسین صبری افزود: رام های قطار شهری نیاز به تست های فنی پیچیده ای داردکه پس از اتمام به مجموعه قطار شهری اصفهان اضافه می شود.

وی ضمن تشکر از شهردار اصفهان و همکارانش در مجموعه قطار شهری اصفهان اضافه کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده دو تاه سه ماه زمان برای انجام تست های فنی لازم است تا این قطارها به بهره برداری برسد.

پیشرفته ترین سیستم های اروپایی در رام های قطار شهری اصفهان

در ادامه پژمان پندار مدیر پروژه تجهیزات و ناوگان خط یکقطار شهری اصفهان نیز با اشاره به ویژگی های فنی رام های تخلیه شده قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: در دو رام قطار تخلیه شده از بروزترین و پیشرفته ترین سیستم های اروپایی استفاده شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم پس از راه اندازی و اضافه کردن این رام قطارها بتوانیم رضایت هرچه بیشتر شهروندان و مسئولان را شاهد باشیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا