پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از توقف سواری بنز تا دستگیری کلاهبردار اینترنتی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “حسین پورقیصری” رئیس پلیس راه استان اصفهان در گفت وگو  گفت: ماموران تیم کنترل سرعت پلیس راه “نطنز-بادرود” حین نظارت بر تردد خودروهای عبوری در آزادراه امیرکبیر متوجه شدند یک دستگاه سواری بنز با سرعت زیادی حرکت می کند که آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: مقدار ۲۲۰ کیلومتر سرعت بر ساعت توسط دوربین های کنترل سرعت برای این خودرو ثبت شده بود.

این مقام انتظامی بیان داشت: بر اساس بند (د) ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ،خودرو توقیف و راننده خودرو جهت شرکت در کلاس آموزشی و سیر مراحل قانونی به پلیس راه استان معرفی شد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه باعث کاهش توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و یکی از مهم ترین علل تصادفات جاده ای می باشد که در این خصوص از تمام رانندگان تقاضا می شود با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای باشیم.

** طرح شناسنامه دار کردن خریداران اجناس دست دوم در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان، از اجرای طرح شناسنامه دار کردن خریداران و فروشندگان اجناس دست دوم به منظور شناسایی مالخران در راستای پیشگیری از وقوع جرم سرقت خبر داد.

سرهنگ” ستار خسروی”  پیرامون اقدامات صورت گرفته برای مقابله با خریداران اموال مسروقه  اظهار داشت: بدون شک نقش مالخر در وقوع سرقت از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که اگر عوامل وقوع سرقت را رأس اظلاع یک هرم در نظر بگیریم وجود مالخر در رأس این هرم قرار دارد چرا که اگر چنین کسی وجود نداشته باشد، سارق نیز برای فروش اموال مسروقه خود با مشکل مواجه شده و سراغ این کار نخواهد رفت و بنابر این برخورد با این افراد برای پلیس بسیارحائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بزرگترین انگیزه برای سارقان معتاد، فروش اموال مسروقه و تامین مواد مصرفی خود است افزود:  یکی از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته برخورد با ساقیان مواد مخدر است که به صورت پایاپای از سخت معتادان سارق اموال مسروقه را در ازای مواد مخدر از آنان دریافت می کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: بخشی از مالخران در قالب خریداران و فروشندگان اجناس دست دوم لوازم منزل، قطعات و لوازم داخل خودرو، گوشی تلفن همراه، ضایعاتی ها و … فعالیت می کنند که در این زمینه یک منشور قانونی با همکاری اتاق اصناف برای نصب در تمامی صنوف خریداران اجناس دست دوم تهیه شده و تمامی متصدیان این نوع واحدها موظف به نصب آن در واحد خود هستند.

وی افزود: با توجه به ابلاغ قانونی این منشور کسانی که اقدام به نصب آن در واحد خود می کنند، دیگر به خرید اموال مشکوک به سرقت اقدام نمی کنند .

سرهنگ خسروی به افرادی منشور مذکور را تهیه نکرده اند هشدار داد و گفت: این افراد هرچه زودتر با مراجعه به اتاق اصناف و تهیه این منشور نسبت به نصب آن در واحد خود باید اقدام کنند زیرا در غیر این صورت با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسنامه دار کردن خریداران و فروشندگان اجناس دست دوم و صنوفی که سابقه خرید و فروش اموال مسروقه داشتند خبر داد و گفت: این طرح به منظور کنترل و ساماندهی و پاکسازی افراد مالخر در بین صنوف مذکور به اجرا گذاشته شده که در پیشگیری از وقوع سرقت می تواند موثر باشد.

وی بیان داشت: این طرح هم اکنون در تمام استان در حال اجرا است و به تمامی پلیس آگاهی شهرستان ها نیز ابلاغ شده است که تمرکز ویژه ای بر روی این واحدها به ویژه اوراق فرشی ها داشته باشند و بازرسی های خود را به صورت مستمر و مداوم انجام دهند.

این مقام انتظامی از اجرای سه طرح برخورد با خریداران و فروشندگان اموال مسروقه در سال جاری خبر داد و گفت: در این رابطه تعداد ۹۸ واحد صنفی که بدون مجوز قانونی اقدام به خرید و فروش اجناس دست دوم می کرده که از آنان اموال مسروقه نیز کشف شده بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نسبت به پلمپ آنها اقدام شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی صنوفی که کمال همکاری و تعامل را با ماموران پلیس دارند اظهار داشت: توصیه ما به خریداران و فروشندگان اجناس دست دوم این است که حتماً مشخصات فروشنده را در دفتری ثبت کنند تا مال مسروقه ای در واحد آنها پیدا شد بتوانند صاحب آن را معرفی نمایند زیرا اگر نتوانند این کار را انجام دهند خود آنها مسئول بوده و به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: از صنوفی که صادقانه و صالحانه در این زمینه مشغول فعالیت هستند انتظار داریم اگر می دانند فرد یا افرادی در صنف آنها در زمینه خرید وفروش اموال مسروقه و مالخری اقدام می کند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند و با این کار به جمع آوری افراد مالخر و حفظ سلامت حوزه کاری خود کمک کنند.

سرهنگ خسروی رویکرد اصلی پلیس آگاهی استان را برخورد قاطع و ضربتی با مالخران عنوان و تاکید کرد: اگر سارق یا سارقانی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شوند پرونده آنها تا زمان دستگیری مالخران مختومه نمی شود  و تمام تلاش ها برای کشف و استرداد اموال مسروقه به مالباختگان است.

** انهدام باند سارقان احشام در گلپایگان

 فرمانده انتظامی شهرستان ” گلپایگان ” از شناسایی و دستگیری اعضای باند چهار نفره سارقان احشام و کشف ۳۰۰ راس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ”حسین بساطی” گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرستان گلپایگان دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند یکی از سارقان را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به سرقت ۳۰۰ راس دام با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد.

سرهنگ بساطی ضمن اشاره به اینکه سارقان افرادی غیر بومی بودند اظهار داشت : ماموران پلیس آگاهی پس از کسب نیابت قضائی به شهرستان محل زندگی سارقان اعزام شده و آنها را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند.

بساطی ارزش تقریبی احشام کشف شده را دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و هر چهار سارق جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان به دامداران توصیه کرد : از ورود افراد غریبه که تحت عنوان خریدار دام به شمار رجوع می کنند به محل نگهداری احشام خودداری کرده ، محل نگهداری احشام را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مانند نرده ، حفاظ، دزدگیر و … مجهز کنید و در صورت مشاهده افراد غریبه در نزدیکی محل زندگی و یا محل نگهداری احشام موضوع را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**تصادف پژو ۴۰۵ با لودر یک کشته برجای گذاشت

در اثر برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک لودر در محور “اردهال” شهرستان کاشان راننده سواری پژو جان خود را از دست داد.

سرهنگ جهانگیر کریمی گفت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه پژو۴۰۵ با یک لودر در محور “اردهال” بلافاصله عوامل و ماموران پلیس راه “کاشان _ اصفهان” در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود : متاسفانه در اثر این حادثه راننده ۶۵ ساله پژو ۴۰۵ جان خود را از دست داد .

سرهنگ کریمی در ادامه گفت : کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را عدم توجه راننده پژو ۴۰۵ به جلو اعلام کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتطامی استان اصفهان اظهار داشت : یکی از مهمترین وظایف رانندگان بهنگام رانندگی توجه کامل به جلو و اطراف می باشد تا شاهد وقوع اینگونه حوادث جاده ای نباشیم .

توقیف سواری بی ام و با بیش از ۴۱ میلیون ریال خلافی

گروه استان ها_اصفهان_ یک دستگاه سواری بی ام و که بیش از ۴۱ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۶۴ فقره تخلف حادثه ساز در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهراصفهان حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری بی ام و را جهت بررسی مدارک راننده متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام از سوابق رانندگی این خودرو مشخص شد دارای ۴۱ میلیون و ۳۵۴ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۶۴ فقره تخلف حادثه ساز می باشد که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه می باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرو به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

** دستگیری کلاهبردار اینترنتی

فردی که از طریق اینترنت اقدام به تبلیغ فروش عروسک می کرد ولی هیچ کالایی برای مشتری ارسال نمی کرد توسط پلیس ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : تعدادی از شهروندان با مشاهده تبلیغی در شبکه های اجتماعی در زمینه فروش عروسک با قیمت مناسب اقدام به خرید کرده اند که پس از واریز وجه هیچ کالایی را در اختیار آنها قرار نداده و تلفن و ایمیل خود را نیز جوابگو نبوده که به همین منظور شناسایی صفحات مذکور در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با جمع آوری مدارک و ادله مستند گرداننده آن صفحات شناسایی و متهم در یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود:متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کسب مال عنوان داشت.

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان به مردم توصیه کرد:

۱- صفحاتی که ناخواسته در برابر شما ظاهر می شوند و دارای تبلیغ و یا امکان فروش محصولی هستند غیر قابل اعتماد می باشند و خرید از طریق آنها توصیه نمی شود.

۲- هنگام خرید اینترنتی حتما اطلاعات حساب بانکی خود را از طریق درگاه های بانکی معتبر وارد کنید و در مکانهایی غیر از درگاههای مجاز بانکی به هیچ وجه این کار را انجام ندهید.

۳- درگاه های مجاز بانکی دارای خصوصیاتی از جمله آدرس،لوگو و آرم بانک ،وجود شکل قفل و یا عبارت HTTPS:// در نوار آدرس می باشند.

۴- حتما از فروشگاه های اینترنتی خرید کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند.زیرا قطعاً این فروشگاهها مجاز بوده و زیر نظر مرکز توسعه تجارت الکترونیک هستند

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا