پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اعلام نظریه کارشناسی انفصال از خدمت شهردار بهارستان اصفهان / اتهامات شهردار اصلاح‌طلب در حوزه انضباط مالی است

به گزارش فارس ، روز ۶ آبان ماه جاری بود که رسانه‌ها از بازداشت شهردار یکی از شهرهای جدید اصفهان به همراه ۲ کارمند از همین شهرداری خبر دادند.

عصر همان روز بود که با انتشار تصاویری از نامبرده در جمع مردم مشخص شد وی با قرار وثیقه‌ای موقتاً آزاد شده و پرونده که مربوط به مسائل مالی شهرداری مذکور بوده در حال بررسی است. پس از آن روز صحبت‌ها ضد و نقیضی در مورد صحت این اعلام جرم مطرح شد و برخی این بازداشت را به دلیل شکایت اعضای شورای شهر دانسته و برخی نیز بر تخلفات مالی صورت گرفته در شهرداری اصرار داشتند.

اما عصر روز گذشته بود که خبری از سوی برخی منابع اعلام شد و بر این اساس شهردار این شهر – که همسر یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب شهر اصفهان در مجلس دهم نیز هست- به دلیل تخلفات مالی صورت گرفته در شهرداری با نظریه کارشناسی به انفصال از خدمت محکوم شده و اعضای شورای شهر نیز به دنبال تعیین گزینه جایگزین  برای وی هستند.

* اتهامات شهردار بهارستان تحت عنوان آیین‌نامه مالی و عدم رعایت انضباط مالی بوده

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر بهارستان در رابطه با صحت و سقم این موضوع و در واکنش به صدور حکم انفصال از خدمت شهردار بهارستان به خبرنگار فارس در اصفهان گفت: اطلاعات دقیقی از صدور چنین حکمی ندارم؛ تا وقتی که رونوشت این حکم به شورای اسلامی شهر بهارستان به عنوان یک مرجع نظارتی ارسال نشود هیچ یک اعضای این شورا نمی‌توانند اظهارنظری در این رابطه داشته باشند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بهارستان در رابطه با منصفانه و یا غیرمنصفانه بود این حکم می‌گوید: منصفانه بودن یا منصفانه نبودن حکم انفصال از خدمت شهردار شهر بهارستان جای بحث دارد و قطعاً شنیدن صدای هر محکومی واجب است، طی گزارشات و بررسی‌های به عمل آمده شخص شهردار مسؤول این اتهامات نبوده و تنها از بعد نظارتی باید پاسخگو باشد، چیزی تحت عنوان اختلاس و ارتشا هم نبوده است.

محمد ابراهیمی در پایان با اشاره به اتهام مالی شهردار بهارستان بیان داشت: اتهامات وی تحت عنوان آیین‌نامه مالی و عدم رعایت انضباط مالی بوده و مربوط به کارمندان شهرداری بهارستان است که شهردار بهارستان به عنوان یک مسؤول در رأس این هرم باید پاسخگو باشد.

این اظهارات مشخص می‌کند که فرضیه برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب استان اصفهان مبنی بر شکایت اعضای شورای شهر بهارستان از شهردار به دلیل عدم رعایت مصوبات شورا بهانه‌ای واهی برای مسکوت ماندن موضوع بازداشت بوده و برخی در تلاش هستند تا مشکلات ریشه‌ای و کهنه شهر بهارستان برای اذهان عمومی مردم روشن نشود.

موضوعاتی که بر اساس شنیده‌ها حتی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی هم حاشیه‌ساز شده بود و شائبه ابطال آرای صندوق‌های رأی این حوزه نیز به دلیل تعدد تخلفات مطرح شده بود که نهایتاً این فرضیه از سوی نهادهای مربوطه رد شد.

*اعلام نظریه کارشناسی غیررسمی انفصال از خدمت شهردار بهارستان

سامان بردال نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به انتشار خبری مبنی بر انفصال شهردار بهارستان اظهار کرد: با توجه به اینکه یک نهاد فرادست در حال بررسی روی این پرونده است ترجیح می‌دهیم که در کمال آرامش اظهار نظر غیرکارشناسی انجام ندهیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: موضوع انفصال شهردار یک نظریه کارشناسی بوده و در حال حاضر رسماً چیزی به شورای شهر اعلام نشده است؛ در واقع ما نیز از منابع غیررسمی از این حکم با خبر شدیم و ترجیح می‌دهیم نهادهای قضایی در کمال آرامش کار خود را انجام و به این موضع رسیدگی کنند تا در نهایت نتیجه به شورا اعلام شود.

عضو شورای اسلامی شهر بهارستان در ادامه عنوان کرد: نهاد قضایی و نظارتی در این موضوع وارد شده‌اند و احساس بنده این است که هر اتفاقی در این خصوص بیفتد و لازم باشد به شورای شهر اعلام می‌شود، در حال حاضر برای شهر بهارستان آرامش بهترین چیز است.

بردال با اشاره به اینکه هنوز درباره انفصال شهردار بهارستان به طور مکتوب و رسمی چیزی برای شورا این شهر ارسال نشده است، گفت: قطعاً اگر حکم انفصال از خدمت برای شهردار صادر شود؛ باید برای انتخاب شهردار جدید در زمان باقی مانده اقدام کنیم که امری اجتناب ناپذیر و البته مهم است.

عضو شورای اسلامی شهر بهارستان درباره انتخاب گزینه جدید برای مدیریت شهرداری بهارستان اظهار کرد: شاید در اخبار حواشی این موضوع بیان شود و در ذهن هر یک از اعضا شورای شهر نیز گزینه‌هایی به عنوان شهردار جدید وجود داشته باشد اما در شورا هنوز راجع به گزینه جدید برای شهرداری صحبتی نشده است.

وی با بیان اینکه زمان کمی تا انتخابات مانده و انتخاب شهردار جدید در موقعیت فعلی امری حساس است، بیان داشت: اینکه که سکان شهری با این جمعیت، وسعت و مشکلاتی که بهارستان دارد به دست چه کسی سپرده شود که مورد اعتماد باشد بسیار مهم بوده و شاید در ذهن هر عضوی لیستی از افراد قرار داشته باشد اما هنوز گزینه‌ای مطرح نشده است.

بر اساس اعلام اعضای شورا شهر بهارستان و نهادهای قانونی به زودی نظر نهایی در مورد پرونده اتهامی شهردار بهارستان به صورت رسمی اعلام خواهد شد و در این حکم وضعیت نهایی پرونده تخلفات صورت گرفته در این شهرداری تعیین تکلیف می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا