پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ازویزیت رایگان بیماران اصفهانی در روز وقف و سلامت تا احیا وشناسایی موقوفات شهر زاینده رود اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: ستاد برگزاری گرامیداشت هفته وقف در اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان تشکیل شد و ستاد مذکور برای برگزاری هرچه بهتر هفته وقف برنامه ریزی کردند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا در هفته وقف ۹ ویژه برنامه در شهر اصفهان توسط اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان ادامه داد: همایش یاوران وقف، برپایی ۶ ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مقبره علامه مجلسی(ره) به همراه تجلیل از نفرات برگزیده طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سال ۹۴ شهر اصفهان، نواختن زنگ وقف در یکی از مدارس موقوفه اصفهان، عیادت از یاوران وقف، ویزیت رایگان بیماران اصفهانی در مراکز درمانی که در موقوفات شهر اصفهان قرار دارند، برگزاری همایش وقف و علم و فناوری با حضور دانشگاهیان، برپایی تورهای گردشگری و بازدید از موقوفات تاریخی شهر اصفهان و برگزاری آیین های غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه شهر اصفهان از جمله برنامه هایی هستند که توسط ستاد برگزاری هفته وقف اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان برنامه ریزی و در هفته وقف که از ۷ آذر ماه آغاز می شود در شهر اصفهان برگزار می شوند.

برگزاری آیین غبارروبی امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: آیین غبار روبی و عطفر افشانی حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی آیین غبار روبی و عطفر افشانی حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این آیین روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه و با حضور خیل عظیم مردم مومن و ولایتمدار شهرضا برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا ادامه داد: در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مداحی پرداختند و فضای حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم بسیار معنوی شده بود.

کمک ۴۵ میلیون ریالی خیر ورزنه ای به امامزاده شاه زین العابدین(ع) ورزنه

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: خیر و نیکوکار ورزنه ای ۴۵ میلیون ریال به امامزاده شاه زین العابدین(ع) ورزنه کمک کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسین اکبر اظهار داشت: خیر و نیکوکار ورزنه ای جهت تسریع در به اتمام رسیدن پروژه عمرانی امامزاده شاه زین العابدین(ع) ورزنه به این امامزاده عظیم الشان کمک کرد.

وی در ادامه افزود: این خیر ۴۰۰ مترمربع سرامیک جهت اتمام پروژه سرویس بهداشتی امامزاده شاه زین العابدین(ع) خریداری و به این آستان مقدس اهدا کرد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود ادامه داد: پروژه احداث سرویس های بهداشتی این امامزاده واجب التعظیم در ۴۰۰ متر مربع در حال اجرا می باشد که این پروژه با کمک خیرین نیکوکار اجرا می شود و امیدواریم که با کمک های بیشتر مردم مومن و خیر شهر ورزنه این پروژه به زودی به اتمام و به بهره برداری برسد.

احیا و شناسایی موقوفات شهر زاینده رود در دستور کار قرار گرفت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: نشستی با حضور امام جمعه شهرستان لنجان، امام جمعه شهر زاینده رود سردار حاج مهدی عامری جهت احیا و شناسایی موقوفات شهر زاینده رود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، محمد رضا ترحمی اظهار داشت: در راستای احیا و شناسایی موقوفات شهر زاینده رود نشستی با حضور امام جمعه شهرستان لنجان، امام جمعه شهر زاینده رود سردار حاج مهدی عامری عضو شورای عالی فرهنگی شهرستان جهت احیا و شناسایی موقوفات شهر زاینده رود برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این نشست در دفتر امام جمعه شهر زاینده رود برگزار شد و مسائل مربوط به موقوفات محله کله مسلمان، کله مسیح و محله بابا شیخعلی زاینده رود بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا در راستای برطرف کردن مسائل و موانع موجود برسر راه احیا و شناسایی موقوفات شهر زاینده رود تعامل فیما بین اداره اوقاف و امور خیریه با امام جمعه شهر زاینده رود بیش از پیش برقرار شود.

محمد رضا ترحمی در ادامه خاطر نشان کرد: در این نشست چند جانبه مقرر شد تا نسبت به ارتقاع بهره وری و افزایش ارزش افزوده موقوفات و رقبات شهر زاینده رود نیز برنامه ریزی و جهت صدور اسناد مالکیت موقوفات اقدامات لازم نیز انجام شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا