پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف ۷۷۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان/ انهدام ۷ باند دانه درشت قاچاق کالا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سردار” عبدالرضا آقاخانی” گفت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یکی از اولویت های اول جرایم در سال ۹۵ در دستور کار ویژه نیروی انتظامی قرار گرفت و در همین زمینه نیز فرماندهی انتظامی استان با تشکیل قرارگاه و استفاده از بسیج نیروها ، امکانات و تعامل با سازمان های ذی ربط در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمرکز خود را بر روی مقابله با این جرم قرار داد.

وی افزود: استان اصفهان به دلیل اینکه در مرکز کشور قرارگرفته و به عنوان شاهراه و کریدور اصلی اتصال جنوب به شمال است به همین جهت این مسیر در زمینه بار انداز، دپو و مصرف کالاهای قاچاق مورد توجه باندها و شبکه های قاچاق است.

این مقام انتظامی در ادامه به عملکرد هفت ماهه قرارگاه مذکور اشاره و تصریح کرد: نتیجه اقدامات صورت گرفته در این قرارگاه منجر به کشف بیش از ۷۷۷ میلیارد ریال کالای خارجی قاچاق در این مدت شد؛ این رقم نسبت به مدت مشابه از رشد ۸۰ درصدی برخوردار است.

وی افزود: پرونده های بالای ۱۰ میلیارد ریال قاچاق کالا ۸۴ درصد و پرونده های بالای ۵۰۰ میلیارد ریال نیز ۱۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتند.

این مقام مسئول بیشترین محموله های کالای قاچاق کشف شده در هفت ماهه امسال توسط پلیس استان را لوازم صوتی و تصویری، قطعات دست دوم وسایل نقلیه، بلوریجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش‌، البسه، برنج، پارچه و سیگار عنوان کرد.

سردار آقاخانی از توقیف ۴۹۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین که حامل کالای قاچاق بودند خبر داد و گفت: برابر قانون ، تمامی خودروهایی که اقدام به حمل محموله های قاچاق کنند مصادره می شوند.

فرمانده انتظامی استان در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی در راستای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر انهدام محموله های قاچاق صورت گرفته است یا خیر؟ با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان کالاهای قاچاق کشف شده وارد چرخه بازار نمی شوند اظهار داشت: در این زمینه با همکاری سازمان های ذی مدخل بیش از ۱۳۰ تن انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال تا کنون منهدم شدند.

آقاخانی یکی از اقدامات ویژه پلیس اصفهان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را برخورد با باندها و دانه درشت های این جرم عنوان و تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی و اقدامات دقیق اطلاعاتی و عملیاتی توانستیم در این مدت هفت باند بزرگ و دانه درشت قاچاق کالا را شناسایی و منهدم کنیم.

فرمانده انتظامی استان نظارت و کنترل ویژه بر روی انبارها را از دیگر اقدامات خاص این فرماندهی برشمرد و اظهار داشت: در این خصوص دو طرح به اجرا گذاشته شد و یک طرح نیز در حال اجرا است که تا کنون ۹۴۰ انبار مجاز و غیر مجاز شناسایی شدند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در عملیات هایی که تیم های نظارتی این پلیس به صورت محسوس و غیر مجسوس از انبارهای سطح شهر صورت گرفت مقادیر بسیار زیادی کالای قاچاق کشف و با صاحبان این انبارها نیز برخوردهای قانونی صورت گرفت.

وی این اقدام را در راستای جلوگیری از دپوی کالای قاچاق عنوان کرد و گفت: این طرح موجب دلگرمی و ایجاد موجی از رضایتمندی در بین تولید کنندگان کالاها و صنوفی که اقدام به فروش کالاهای داخلی می کردند، شد.

سردار آقاخانی با بیان اینکه مشاهده شده برخی از قاچاقچیان از منازل خود به عنوان دپوی کالاهای قاچاق استفاده می کنند در این زمینه هشدار داد و گفت: در صورتی که این محموله ها در منزلی یافت شود برخورد های لازم از طریق مراجع قانونی صورت گرفته و احتمال مصادره آنها نیز وجود دارد که در این زمینه هشدار می دهیم که از در اختیار گذاشتن منازل به افراد قاچاقچی خودداری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا