پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از عبور ۱۱۰۰دستگاه اتوبوس از اصفهان به مرز عراق تاپلمپ سوپرمارکت موادفروش

سرهنگ حسین پورقیصری،  اظهار داشت: از آنجا که استان اصفهان درمرکزیت کشور قرار دارد و بسیاری از کسانی که ار استان های شرقی و شمال شرقی کشور عازم شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی هستند از مسیرهای این استان عبور می کنند به همین جهت طرح ویژه ترافیکی از یک ماه پیش در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه محور نجف آباد به دامنه و دامنه به الیگودرز تحت پوشش ترافیکی خاص قرار گرفته و پاسگاه پلیس راه نجف آباد نیز به عنوان پاسگاه مبدأ نظارت دقیق بر ناوگان عمومی مسافربری را برعهده دارد.

این مقام مسئول از عبور هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس مسافربری حامل حدود ۴۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی از محورهای مذکور خبر داد و گفت: این اتوبوس ها با پوشش کامل ترافیکی پلیس به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه اعزام شدند.

سرهنگ پورقیصری با اشاره به تراکم بالای ترافیک در محورهای مذکور طی روزهای اخیر از همکاری رانندگان با ماموران پلیس راه تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در روزهای آینده شاهد برگشت زائران اربعین حسینی خواهیم بود به منظور جلوگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی و ترافیک سنگین در محورهای غربی اقدامات ویژه ای از هم اکنون در دستور کار ماموران پلیس راه قرار دارد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به رفت و برگشت بودن محور الیگودرز به دامنه و وجود پیچ های خطرناک به رانندگان توصیه می کنیم با صبر و حوصله به رانندگی بپردازند و از هرگونه شتاب و عجله پرهیز کرده و از سبقت و انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز خودداری کنند.

سرهنگ پورقیصری، خستگی و خواب آلودگی را یکی از مهمترین عوامل وقوع تصادفات مرگبار در جاده های استان اصفهان عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به طولانی بودن مسیرها از مرز عراق به رانندگان هشدار می دهیم به هیچ وجه در حالت خستگی و خواب آلودگی اقدام به رانندگی نکنند.

** توقیف سواری ماکسیما با ۵۴ فقره تخلف

 رئیس پلیس راهور استان اصفهان از توقیف سواری ماکسیما با ۵۴ فقره تخلف به مبلغ ۲۱ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ رضا رضائی گفت:در راستای اجرای تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات یک دستگاه سواری نیسان- ماکسیما توسط مامورین پلیس راهور به علت دارا بودن تعداد ۵۴ فقره تخلف به مبلغ ۲۱ میلیون ریال توقیف گردید.

وی افزود: بیشتر تخلفات ثبت شده‌ی خودرو مذکور تجاوز از سرعت مطمئنه ثبت گردیده است، که پس از بی‌توجهی مالک خودرو به دونوبت اخطار پلیس بر اساس ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.

رئیس پلیس راهور استان در پایان رعایت قوانین و مقررات را ضامن سلامتی رانندگان برشمرد و ازشهروندان خواست:با رعایت کامل مقررات راهنمائی و رانندگی و خودداری از هرگونه حرکت های مخاطره آمیز و حادثه ساز و هوشیاری، احتیاط، دقت و صبر و حوصله در رانندگی زمینه آرامش و آسایش خود و دیگر شهروندان را فراهم سازند و هر گونه تخلف از قوانین را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

** فروشندگان پوشاک های نامتعارف زیر ذره بین پلیس

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از پلمپ ۴۰ واحد صنفی پوشاک و تریکو که اقدام به فروش لباس ها و مانتوهای نامتعارف می کردند خبر داد.

سرهنگ جهانگیر کریمی با بیان اینکه طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی پوشاک در راستای ارتقاء امنیت اخلاقی و روانی جامعه در دستور کار پلیس استان است گفت: طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی پوشاک و تریکو توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی در شهر اصفهان طی یک هفته گذشته اجرا شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس در این طرح از هزار و ۲۱۲ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.

سرهنگ کریمی افزود: در این طرح ضمن پلمپ ۴۰ واحد صنفی به ۱۲۶ واحد دیگر اخطاریه پلمپ صادر شد و از متصدیان ۱۸۷ واحد دیگر نیز تعهد اخذ گردید.

معاون اجتماعی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، در زمینه فروش لباس های نامتعارف و مدل های غربی موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

** ساخت مستند “پرونده های فراموش نشدنی” در اصفهان

گروه استان ها – اصفهان – مراحل ساخت سری جدیدمستند پرمخاطب”شوک” تحت عنوان پرونده های فراموش نشدنی با همکاری فرماندهی انتظامی استان اجرا شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان این مطلب به خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد نیروی انتظامی مبنی بر آگاه سازی مردم و پیشگیری اجتماعی از جرم است در این زمینه با گروه های هنری از جمله صدا و سیما همکاری خوبی داریم تا بتوانیم آسیب های اجتماعی را به صورت مستند در مقابل دید مخاطبان قرار بدهیم و از این طریق جامعه را آگاه کنیم.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در همین زمینه با حضور عوامل تولید مستند پر مخاطب ” شوک” در استان مراحل ساخت و تولید سری جدید این مجموعه تحت عنوان” پرونده های فراموش نشدنی” اجرا شد.

وی افزود: این برنامه به آسیب های اجتماعی چون ، مشروبات الکلی ، فضای مجازی و قتل های آنی و ناخواسته پرداخته شده است.

فرشاد شکیبی، تهیه کننده این برنامه نیز در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صمیمانه مسئولان انتظامی استان اصفهان برای ساخت این سری از مستند “شوک” گفت: سلسله برنامه های مستند شوک که با همکاری نیروی انتظامی ساخته می شود یکی از پر مخاطب ترین برنامه های سیما است که توانسته جایگاه ویژه ای را در بین مردم ایجاد کند.

وی افزود: بخشی از سری جدید این برنامه در اصفهان و بخشی نیز در کاشان ضبط شده و در آن از پرونده های مهمی که پلیس استان با موفقیت توانسته از سر بگذراند سخن به میان آمده و در خلال آن نیز از کارشناسان انتظامی و اساتید دانشگاهی استفاده شده است.

شکیبی با بیان اینکه برنامه شوک سه شنبه ها ساعت ۲۲ و ۵۰ از شبکه سه سیما پخش می شود گفت: پیش بینی می کنیم سری جدید این برنامه نیز تا دو هفته دیگر آماده پخش شود.

** ۲۳ تن برنج قاچاق در ایستگاه شهید امامی توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۲۳ تن برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بودمشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کشنده مقدار۲۳تن برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت : ارزش برآورد شده این محموله توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام شده است .

این مقام انتظامی ادامه داد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.

**اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور در اصفهان

 در راستای اجرای طرح امنیت محله محور، سارقان حرفه ای، فروشندگان مواد مخدر، معتادین ولگرد و مزاحمین نوامیس دستگیر شدند.

سرهنگ” حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: مرحله دیگری از طرح ارتقاء امنیت محله محور را در نخستین ساعات بامداد امروز توسط ماموران پلیس مرکز استان به همراه نیروهای کمکی یگان امداد در سطح شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان اصفهان پس از انجام اقدامات پلیسی و شناسایی اماکن آلوده طی چند عملیات منسجم تعدادی سارق، فروشنده مواد مخدر و معتاد ولگرد و مزاحمین نوامیس را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

سرهنگ یاردوستی اظهار داشت: پلیس در این عملیات ۱۱ دستگاه موتورسیکلت و ۱۶ دستگاه خودرو مسروقه و مقادیری مواد مخدر کشف کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در اجرای این طرح مقدار بیش از یک کیلو و نیم انواع مواد مخدر کشف وضبط گردید.

سرهنگ یاردوستی در پایان با اشاره به اجرای طرح امنیت محله محور در روزهای آتی نیز، تصریح کرد: هدف پلیس در اجرای طرح امنیت محله محور در راستای افزایش آرامش و امنیت شهروندان است و در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و شهروندان می توانند نظرات و موضوعات مطروحه را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا مراجعه به نزدیک ترین کلانتری با پلیس در میان بگذارند.

** کامیونت ایسوز ۲۳ راس دام را تلف کرد

در اثربرخورد یک دستگاه کامیونت ایسوز در جاده “چرمهین-لنجان” با یک گله احشام ۲۳ راس دام تلف و چوپان نیز به شدت مجروح که به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران کلانتری شهر چرمهین شهرستان لنجان از برخورد یک دستگاه کامیونت ایسوز با گله احشام در سه راهی گاز این شهر باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه رانندگی کامیونت با گله احشام برخورد کرده بود که متاسفانه ۲۳ راس دام تلف و چوپان نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی بی توجهی به جلو راننده کامیونت و رعایت نکردن موارد ایمنی و عدم استفاده از علائم هشداری توسط دامدار اعلام شده است .

سرهنگ کریمی در پایان از رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کنند بپرهیزید و همچنین دامداران توجه داشته باشند هنگامی که قصد دارند احشام خود را از محورهای اصلی و پرتردد عبور دهند از علائم هشداری استفاده کنند ،هنگام شب یا مواقعی که میدان دید رانندگان کم تر است از فانوس یا چراغ های هشدار دهنده استفاده کنند و با احتیاط و رعایت همه جوانب اقدام به عبور احشام کنند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم .

** پلمپ سوپرمارکت موادفروش

گروه استان ها_ اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از پلمپ یک واحد صنفی سوپر مارکت در بخش میمه که اقدام به فروش مواد مخدر می کرد خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: مأموران فرماندهی انتظامی بخش ممیه شهرستان در پی اقدامات پلیسی خود از فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش مواد مخدر مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: این فرد که متصدی یک واحد صنفی سوپر مارکت است درون مغازه خود اقدام به فروش مواد مخدر به مشتریان خاص خود می کرد که با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر و در بازرسی از مغازه وی چندین گرم هروئین در بسته های آماده توزیع کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این عملیات یکی از فروشندگان حرفه ای مواد مخدر این بخش نیز که در محل حضور داشت نیز دستگیر شد گفت: با دستور مقام قضایی واحد سوپرمارکت پلمپ و متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا