پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری همایش پیشگیری از سوء رفتار با کودکان در بهزیستی استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اصفهان ،این همایش که به منظور ارتقای دانش و آگاهی کارشناسان و مشاوران فعال در امور کودکان و همچنین آشنایی ایشان با حقوق، قانون و مقررات مربوط به کودکان در زمینه خشونت، سوء رفتار و حضانت و … بود، در سالن اجتماعات بهزیستی استان اصفهان واقع در میدان خواجو تشکیل شد.

صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی، با ارائه آمار و اطلاعاتی در خصوص خشونت علیه کودکان در سراسر جهان این را یک معضل جهانی نامید و ابراز داشت: روزانه در سراسر جهان کودکان بی شماری بر اثر جنگ، قحطی، سوء تغذیه ، آزار های شدید جسمی و روحی و روانی و عدم آگاهی کافی اطرافیان جان خود را از دست می دهند.

وی در ادامه بهزیستی را یک نهاد اجتماعی زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد بهزیستی با ۱۵۹ وظیفه و ۲۳ هزار اوپراتور در کل کشور با ارائه خدمات اجتماعی، توانبخشی و پیشگیرانه به جامعه خدمت می کند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به واژه «بهزیستی» خاطر نشان کرد: بهزیستی فقط یک واژه است که یک دنیا عمل در آن پنهان شده که با ارائه خدمات مختلف در حوزه های اجتماعی با تحت پوشش قرار دادن زنان و کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست، اورژانس اجتماعی، مهد های کودک و در حوزه توانبخشی ناشنوایان ، نابینایان و کم بینایان معلولین جسمی حرکتی و… همچنین در حوزه پیشگیری با ارائه خدمات مشاوره روانشناختی ، مشاوره ژنتیک برگزاری دوره های آموزشی به عموم جامعه در جهت بهتر زیستن یاری می رساند.

صادقی در پایان سخنانش با تاکید بر تعامل همه دستگاه ها در سطح استان گفت: ما باید از تمام ظرفیت دستگاه ها استان در جهت حمایت از حقوق کودکان استفاده کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و … بگیریم. وی در ادامه افزود: با اشاره به انجام مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج و آموزش مهارتهای زندگی و مهارتهای فرزند پروری اظهار داشت: به کودکان به دید امانت بنگرید چرا که آنان آیندسازان کشور هستند و بهزیستی با انجام مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج و برگزاری دوره های آموزشی مهارتهای زندگی و فرزند پروری برای والدین، در جهت آماده سازی سلامت زندگی و جامعه در راستای رشد و بالندگی نونهالان عزیز تمام تلاش خود را می نماید.

در ادامه قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان، با عرض تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) در خصوص قانون و مقرارات حمایت از کودکان سخنانی را ابراز داشت.

وی خاطر نشان کرد در جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان که در استانداری برگزار خواهد شد، بر تعامل نیروی انتظامی، اداره کل آموزش و پرورش ، و سایر اورگانها با بهزیستی تاکید خواهد شد که با مشاهده هر گونه کودک آزاری مراتب به اطلاع همکاران بهزیستی قرار گیرد.

در پایان دکتر ترک نژاد در خصوص قانون و مقررات حمایت از کودکان مطالبی را به اختصار بیان کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا