پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از پیاده روی جاماندگان کربلا تا تشکیل ستاد برگزاری دهه وقف در لنجان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: به مناسبت اربعین حسینی حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) ،میزبان خیل عظیم مردم  شهرستان خمینی شهردر ویژه برنامه جاماندگان کربلا بود.

وی در ادامه افزود: در این مراسم مردم مومن و ولایتمدار شهرستان با پای پیاده و در قالب هیئت های عزاداری و دسته جات سینه زنی از سراسر خمینی شهر به سمت حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر حرکت کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر ادامه داد: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین یزدی از شهر مقدس قم و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) کربلایی مهدی ابراهیم زاده برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی در ادامه گفت: همچنین در حاشیه این مراسم نیز خیمه های معرفت با برپایی غرفه های مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی به زائران و عزاداران امام حسین(ع) خدماتی را ارائه کردند.

** بازدید عضو مجمع تشخیص مصلت نظام از امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: سید محمدحسن ابوترابی ‌فرد، عضو مجمع تشخیص مصلت نظام از امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل بازدید کرد.

بر اساس این گزارش ،حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان اظهار داشت: سید محمدحسن ابوترابی ‌فرد، عضو مجمع تشخیص مصلت نظام از حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت: آمار شهدای آران و بیدگل با احتساب جمعیت آران و بیدگل در زمان جنگ تحمیلی، بی نظیر و خیره کننده است.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام، آران و بیدگل را در عرصه های مختلف نظلام جمهوری اسلامی ایران پیشگام دانست و تصریح کرد:  آران و بیدگل همچون ستاره ی بر تارک تاریخ می درخشد.

وی وجود حضرت محمد هلال بن علی(ع) در منطقه شیعه نشین آران و بیدگل را از نعمت ها و موهبت الهی دانست و خاطر نشان کرد: امروز با وجود حضرت محمد هلال بن علی (ع) استان اصفهان و حتی کشور رنگ و بوی مذهبی و اعتقادی به خود گرفته است.

سید محمدحسن ابوترابی ‌فرد با تاکید به برگزاری کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع) و شخصیت والای ایشان به عنوان فرزند بلافصل امیر المومنین علی (ع)، افزود: برنامه های فرهنگی و مذهبی و همچنین آیین سنتی عزاداری مردم این خطه در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در نوع خود بی نظیر می باشد.

**حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در امامزاده ساره مریم(س) نجف آباد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: مردم مومن و لایتمدار شهر جوزدان در قالب هیئت های عزاداری با پای پیاده به سمت امامزاده ساره مریم(س) حرکت کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: به مناسبت اربعین حسینی همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در شهر جوزدان برگزار شد و مردم مومن و ولایتمدار این شهر با پای پیاده به سمت حرم مطهر امامزاده ساره مریم(س) حرکت کردند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا نیز در طول مسیر ۶ موکب برپا شده بود که ۳ موکب آن توسط خادمین افتخاری این امامزاده عظیم الشان برپا شده بود و در این موکب ها از کلیه عزاداران و زائران پذیرایی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد: پس از حضور عزاداران امام حسین(ع) در حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم مراسم با ایراد سخنرانی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) ادامه پیدا کرد و در انتها نیز کلیه عزاداران و زائران میهمان سفره کریمانه این امامزاده بزرگوار بودند.

**تشکیل ستاد برگزاری دهه وقف در لنجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: فرماندار شهرستان لنجان به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت دهه وقف شهرستان انتخاب شد.

بر پایه این گزارش ،محمد رضا ترحمی اظهار داشت: در راستای بزرگداشت دهه وقف در شهرستان لنجان ستادی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان لنجان به ریاست سید محسن سجاد فرماندار شهرستان تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: همچنین در این ستاد در راستای هرچه بهتر برگزاری دهه وقف و اجرای ویژه برنامه های نکوداشت این دهه جهت بهره برداری هرچه بیشتر در راستای گسترش این فرهنگ غنی و حسنه برنامه ریزی هایی انجام شد تا براساس این برنامه ریزی ها زمینه بهره برداری از ظرفیت های فرهنگی این شهرستان در جهت گسترش این فرهنگ غنی به بهترین شکل محیا شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان در ادامه بیان کرد: همچنین در این ستاد حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان امام جمعه شهرستان نیز به عنوان مسئول امور حوزوی و روحانیون ستاد بزرگداشت دهه وقف انتخاب شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا