شهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان، مقصد گردشگری قزاق‌ها می‌شود

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، قزاقستان، کشوری است در آسیای میانه. پایتخت این کشور در سال ۱۹۹۸ از آلماتی در جنوب که بزرگترین شهر کشور است به آستانه در شمال منتقل شد. جمعیت قزاقستان ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، زبان‌های رسمی آن قزاقی و روسی و واحد پول آن تِنگه است. قزاقستان بزرگترین کشور محصور در خشکی در دنیا است و تراکم جمعیتی کمی دارد. مجمع میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان در دیدار با هیئتی از فعالین عرصه گردشگری قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار که با همکاری شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان صورت پذیرفت درباره مباحث مختلف و توسعه همکاری بحث و گفت‌وگو شد. رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی اصفهان  , و عضو هیئت رئیسه مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این دیدار اظهار کرد: اصفهان آماده پذیرایی از گردشگران از سراسر جهان است و تسهیلات زیادی را در این حوزه برای گردشگران در نظر گرفته است. ابراهیم توکلی با اشاره به صدور ویزا در فرودگاه اصفهان برای گردشگران خارجی به‌جز معدودی از کشورها گفت: در اصفهان هتل‌ها و مراکز اقامتی مطلوبی برای خدمت رسانی به گردشگران  وجود دارد ، استان اصفهان همچنین دارای ۲۰ هزار اثرتاریخی و تنوع آب و هوایی و بی نظیری است که باید توسط آژانس‌های قزاقستان تبلیغ و معرفی شود.

وی تبادل گردشگر میان دو کشور و استان را زمینه بهبود روابط کشورها و برقراری صلح و دوستی عنوان کرد و افزود: امیدواریم روابط گردشگری میان دو کشور به‌صورت دوجانبه گسترش یابد.

سه پرواز از آلماتی به تهران دایر می‌شود

Nurkebayeva Assel، رئیس انجمن آژانس داران قزاقستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها شرکت هواپیمایی ماهان دو بار در هفته از قزاقستان به ایران پرواز دارد، افزود: با مذاکرات انجام‌شده مقررشده است که در تیرماه سال آینده سه پرواز در هفته از آلماتی به تهران عملیاتی شود. وی با ابراز تمایل درباره تبلیغ مقاصد ایرانی در قزاقستان توسط آژانس‌های فعال در این کشور اظهار کرد: ۱۷۱۷ آژانس در قزاقستان هستند که می‌توانند تو بفروشند بااینکه جمعیت قزاقستان تنها ۱۷ میلیون نفر است. وی خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم تورهای آشنایی به‌صورت دوطرفه توسط آژانس‌های ایرانی و آژانس‌های قزاقستانی برای پیشبرد اهداف مشترک برگزار شود و سپس تبلیغات دوطرفه مقاصد انجام شود. Kim Lolita مسئول توسعه گردشگری شهر آلماتی تصریح کرد: گردشگران شهر ما به تفریح و سواحل علاقه زیادی دارند و ایران می‌تواند به نیازهای گردشگران ما پاسخ بگوید. وی با ابراز خوشحالی درباره صدور ویزا در فرودگاه اصفهان برای گردشگران خاطرنشان کرد: گردشگران قزاق گردشگران پولداری هستند که در مقاصد بسیار خرید کرده و از امکانات استفاده می‌کنند. نائب رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی اصفهان در پایان با جمع‌بندی صحبت‌های انجام‌شده گفت: دوره‌های آشنایی بافرهنگ و جاذبه‌های گردشگری توسط هر دو طرف یعنی آژانس‌های اصفهان با آژانس‌های قزاقستان در آینده نزدیک برقرار می‌شود. کاووس مسعودی با اشاره به توانمندی راهنمایان تور اصفهان و جمعیت قابل‌توجه آنها اظهار کرد: بدون شک اصفهان توانایی پذیرایی از مردم قزاقستان را به‌خوبی دارد. وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد تبادل گردشگر میان دو کشور باشیم.

همچنین مدیر هماهنگی امور بین‌الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: با توجه به فضای به وجود آمده پس از مذاکرات و اجرای برجام، هیئت‌ها و شرکت‌های خارجی تمایل زیادی به حضور در نمایشگاه‌های اصفهان نشان داده‌اند.

مهدی لطیفی با اشاره به این‌که هیئت قزاقستان آخرین هیئت تخصصی بازدیدکننده از نمایشگاه‌های اصفهان در سال ۹۴ بودند، افزود: بدون شک در سال آینده شاهد حضور گسترده‌تر شرکت‌های خارجی در قالب مشارکت‌کننده و بازدیدکننده از نمایشگاه‌های استان خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا