پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

میزبانی اصفهان از  بزرگترین کنفرانس علمی جهان در سال ۲۰۱۸

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان مهدی جمالی نژاد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم ادامه داد: علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور به شمار می رود و هر اندازه که در این مسیر حرکت کنیم زمینه رشد و ارتقاء علمی کشور را محقق کرده و توانسته ایم با تکیه بر داشته های علمی کشور برای ایران اسلامی جذب سرمایه داشته باشیم.

شهردار اصفهان افزود: در این میان لزوم توجه مراکز تولید علم که یکی از آنها شهرک علمی و تحقیقاتی است یک امر ضروری است و اکنون با پیگیری های فراوان با پیگیری صمیمانه همکارانمان در شهرک علمی و تحقیقاتی توانسته ایم در راستای تحقق این مهم میزبانی سی و پنجمین  کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری (IASP 2018)در سال ۲۰۱۸ را بر عهده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه میزبانی این کنفرانس افتخار بزرگی است که اکنون نصیب اصفهان گردیده ادامه داد: در سی و سه کنفرانس برگزار شده کشورهای فرانسه،‌ انگلستان، ‍ژاپن، استرالیا، آمریکا، ایرلند، فنلاند، کانادا، چین، برزیل، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، پرتغال، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، دانمارک، استونی و قطر میزبانی این اجلاس را بر عهده داشته که بعضا برخی کشورها چند دوره میزبانی این  کنفرانس بین المللی را عهده دار بوده اند.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به روند پذیرش اصفهان به عنوان میزبان کنفرانس سی و پنجم گفت: بر اساس فراخوان انجمن بین المللی پارک های علمی و مناطق نوآوری در سال ،۲۰۱۶ اصفهان نیز آمادگی خود را اعلام نمود که در این روند شهرداری اصفهان به همراه سایر دستگاه های مرتبط اعلام آمادگی خود جهت میزبانی این کنفرانس را اعلام کردند تا در نهایت میزبانی اجلاس از آن اصفهان شد.

وی در ادامه به بیان ویژگی های شاخص این کنفرانس پرداخت و گفت: این کنفرانس بزرگترین گردهمایی مدیران و کارشناسان دنیا در حوزه پارکهای علم و فناوری و تحقق دانش محوری است و به همین سبب در واقع بزرگترین واقعه سالانه در حوزه پارکهای علمی در سطح بین المللی به شمار می رود.

شهردار اصفهان به میزبانی اجلاس مسکو در سال جاری نیز اشاره نمود و گفت: در سال جاری بیش از یک هزار و ۷۰۰ شرکت کننده از ۷۲ کشور جهان در این اجلاس شرکت نموده اند.

جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت میزبانی اصفهان و داشته های آن برای کلان شهر اصفهان اشاره نمود و گفت: قطع به یقین برگزاری این اجلاس در اصفهان می تواند آورده های علمی بسیاری را برای محققان و پژوهشگران اصفهانی به همراه داشته باشد و فرصت بسیار مغتنمی در این عرصه و تحقق رویکردهای دانشی خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعد گردشگری و اقتصادی نیز حضور بیش از یک هزار و ۷۰۰ شرکت کننده در این اجلاس جهانی می تواند زمینه حضور گردشگران بیشتری در شهر باشد و به واقع آنها تبدیل به سفیران گردشگری اصفهان خواهند شد.

شهردار اصفهان در خصوص محل برگزاری این اجلاس بین المللی نیز اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور شورای اجرایی کنفرانس برگزار شد آمادگی خود را در خصوص برگزاری اجلاس در مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) اعلام داشته که تا آن زمان به بهره برداری رسیده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا