شهر و جامعهعناوین اخبار

فرهنگ اشتغالزایی بایستی در دانشگاه های کشور نهادینه شود.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان، رحمت اله رحمتی قائم مقام رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ابوطالب جلالی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان،‌ علی فروزش مدیر کلدفتر ریاست و روابط عمومی سازمان، سمیه محمودی نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دهاقان، شیروانی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهاقان و جمعی از مسئولین در جلسه کمیته مهارت دهاقان حضور یافتند.

قائم مقام ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوردر کمیته مهارت شهرستان دهاقان ضمن تاکید بر چابک سازی دولت افزود: دولت باید متولی اشتغال باشد نه متصدی اشتغال.

وی ضمن اشاره به تئوری محور بودن دانشگاه ها بیان داشت: متولی آموزشهای غیر رسمی در کشور سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که در این خصوص فرهنگ اشتغالزایی را بایستی در دانشگاههای کشور نهادینه کرد.

رحمتی استاندارد نویسی و تربیت مربی، روشها و متدهای جدید آموزشهای بلا زمان و بلامکان، آموزشهای مجازی بدون نیاز به تجهیزات واقعی کارگاهی را نیاز کنونی جامعه دانست و افزود: با این آموزشهای شبیه سازی شده فرد میتواند فضای واقعی راببیند که در غیر این صورت نیروی انسانی ما توان عرضه خود در بازار جهانی راندارند.

ایشان بر اهمیت توانمند سازی منابع انسانی تاکید و افزود اگر نرخ بیکاری در کشور ۱۳ درصد باشد در بین جوانان تحصیل کرده این نرخ ۱۹ درصد می باشدو از راهکارهای بنیادین معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه ای به جامعه ، فرهنگ سازی و تشویق اشخاص مختلف به آموزشهای مهارتی است.

قائم مقام ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورگفت: نیاز  است در کارگروه اشتغال شهرستان، کارگروه پژوهشی تشکیل تا ظرفیتهای منطقه را شناسایی نموده و در این راستا از ظرفیتهای درون سازمانی و برون دستگاهی استفاده و  همچنین مراکز شهرضا و دهاقان ضمن تجهیز و تکمیل چندین کارگاه می توانند با فراهم نمودن خط ارتباطی تاثیر مهمی در جذب متقاضیان داشته باشند.

در ادامه فرماندار دهاقان گفت: یکی از جایگاههایی که میتواند چرخه اشتغال ، تولید و کارآفرینی را فراهم و تکمیل کند آموزشهای فنی و حرفه ای است  یکی از رسالتهای مقدس آموزش فنی و حرفه ای توانمند سازی و کارآفرینی نیروهای آموزش دیده می باشد.

در پایان جلسه حاضرین از کارگاه های مهارتی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دهاقان بازدید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا