پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

جشنواره شعر کودک «یک قاصدک، یک ایده» در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، حجت‌الاسلام دکتر عبدالرسول احمدیان ،در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره ه به برگزاری جشنواره «یک قاصدک، یک ایده» اگفت : دفتر تبلیغات اسلامی در اصفهان چندسالی است رویکرد جدی در زمینه استفاده از هنر  را برای انتقال معارف اسلامی به کار گرفته است و اداره فرهنگی – تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت‌های مختلفی در زمینه تبلیغ نوین دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از هنرهایی مانند شعر برای تبلیغ دین از جمله رویکردهای این اداره کل بوده است، افزود: بر این اساس کانون شعر و چندین گروه تبلیغی با گرایش شعر از میان مبلغان و طلاب مستعد در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان شکل گرفت.

مدیرکل فرهنگی – تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه نخستین شب شعر کودک از میان طلاب مستعد در حوزه تخصصی شعر کودک برگزار می‌شود، بیان داشت: خداوند به واسطه زبان قرآن معارف را به ما منتقل می کند و این کلام آسمانی با توجه به سطح درک مخاطبان به واسطه تفسیر باید روشن شود.

وی با بیان اینکه زبان شعر نیز روش تفسیری است که برای ارتباط کودکان با قرآن استفاده می شود، ادامه داد: شعر مهربان ترین تولید انسانی است که به خوبی با کودکان ارتباط برقرار می کند؛ این جشنواره تعریف شده است تا حالت تفنن در شعرگرایی به یک رسالت تبدیل شود و شعرای جوان اصفهانی شناسایی، موج آفرینی و هدایت شوند.

تغییر ذائقه کودکان با ترویج شعرهای نامناسب کودک

حجت‌الاسلام احمدیان با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره به غنای شعر کودک با تکیه بر شعر قرآنی می‌افزاید، تاکید کرد: اکنون بسیاری از شعرهای کودک فاخر و فنی نیست که آسیبی برای شعر کودک است چراکه هم موجب عدم برقراری ارتباط مناسب کودک با شعر و هم  موجب تغییر سطح ذائقه کودکان می شود.

 وی با بیان اینکه محدودیت سنی برای حضور در این جشنواره شعر وجود ندارد، گفت: موضوعاتی مانند قصه های قرآن، امثال قرآن، سوره‌های کوتاه قرآن، انس، احترام و عمل به قرآن، نقش قرآن در زندگی و مواردی مانند آن در این جشنواره مورد تاکید است.

مدیرکل فرهنگی – تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه این جشنواره در دو مقطع کودک و نوجوان به شکل مجزا برقرار می شود، گفت: هر شاعر می‌تواند حداکثر تا سه شعر را ارسال کند که آثار ارسالی در دو مرحله داوری می شوند و از چاپ آثار افرادی که در این جشنواره رتبه می آورند نیز توسط دفتر تبلیغات اسلامی حمایت می شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از ۱۵ آذرماه تا ۱۵ دیماه است، گفت: به برگزیدگان نفرات اول یک میلیون تومان، نفرات دوم پانصد میلیون تومان و نفرات سوم دویست و پنجاه تومان اهداء می‌شود و ممکن است تا زمان برگزاری جشنواره میزان این هدایا افزایش پیدا کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا