پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آمادگی شهرداری اصفهان در اجرای پروژه های مشارکتی با اداره اوقاف و امور خیریه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، مهدی جمالی نژاد در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و معاونان ستادی اداره کل اوقاف استان به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: مجموعه شهرداری اصفهان این آمادگی را دارد تا در راستای احیای موقوفات و اجرای نیات واقفین نیک اندیش با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری های لازم را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: همچنین با توجه به وجود رکود اقتصاد شدید شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه می توانند با تعریف پروژه های مشارکتی گام ها بسیار بزرگی در راستای احیا و عمران موقوفات و همچنین اجرای نیات واقفین بردارند و این آمادگی نیز در شهرداری وجود دارد.

شهردار اصفهان گفت: با توجه به اینکه در این چند سال اخیر شهرداری اصفهان توانسته است از ظرفیت بخش خصوصی در جهت توسعه و عمران شهر استفاده کند این مجموعه می تواند به اداره اوقاف و امور خیریه نیز این تجربه را انتقال دهد و با ایجاد تعامل بین اداره اوقاف و امور خیریه و بخش خصوصی زمینه سرمایه گذاری را جهت توسعه و عمران موقوفات محیا نماید.

مهدی جمالی نژاد در ادامه به صحبت های استاندار اصفهان اشاره و خاطر نشان شد: که اداره اوقاف و امور خیریه با نظر مساعد شهرداری و حمایت های استاندار اصفهان می تواند در جهت ایجاد ارزش افزوده برای موقوفات و همچنین احیا و بهره برداری اقتصادی از موقوفات اصفهان گام های بسیار مثبت و مهمی را بردارد.

وی ادامه داد: همچنین کارگروه های مشترکی از کارشناسان این دو اداره تشکیل و مسائل مربوط به موقوفات و بقاع متبرکه سطح شهر اصفهان بررسی و زمینه را برای اتخاذ تصمیماتی در این رابطه محیا نمایند و این امر فقط به یک جلسه به مناسبت دهه وقف محدود نشود.

شهردار اصفهان در ادامه به مسائل بقاع متبرکه سطح شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: همچنین شهرداری آمادگی این را دارد تا با نظر اداره اوقاف و همچنین ایجاد فضای مناسب جهت توسعه بقاع متبرکه سطح شهر در این راستا نیز همکاری های لازم را با این اداره داشته باشد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا