پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ساخت دستگاه آب شیرین کن خورشیدی با نوآوری در طراحی صفحه جاذب

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، توسط مصطفی دری مربی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان لنجان و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک با گرایش سیستم های انرژی، دستگاه آب شیرین کن خورشیدی با نوآوری در طراحی صفحه جاذبدستگاه نسبت به دستگاه های مشابه ساخته شد.

بر اساس این گزارش: آب شیرین کن های خورشیدی بر اساس چرخه طبیعی آب عمل می کنند و مزیت اصلی این دستگاه ها استفاده از انرژی خورشیدی است که در طول سال بدون هیچ هزینه ای تأمین می شود، این امر باعث می گردد حتی در دورافتاده ترین نقاط از مراکز شهری نیر کاربرد داشته باشد.

گفتنی است: از مزیت های دیگر این دستگاه می توان به  تقطیر خورشیدی، فناوری ساده ساخت و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری خاص اشاره نمود.

در طراحی این آب شیرین کن از ترکیب آب شیرین کن های مایل با آبشاری استفاده شده است و جهت افزایش بازده دستگاه، پوشش مخصوصی روی صفحه جاذب ایجاد گردیده و تولید آب مقطر آن از آب شور مصنوعی، نزدیک به ۴lit/m۲در روز گزارش شده که با توجه به مایل بودن تابش در این فصل، مقادیر تولیدی در فصل های بهار وتابستان بیشتر خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا