پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از برخورد با خودرو های فاقد معاینه فنی تا وقیف ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شهرضای اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “حسین پورقیصری” در حاشیه برگزاری مراسم طرح زمستانه پلیس راه  گفت: هدف از اجرای طرح زمستانی پلیس که با همکاری دیگر ادارات مانند اورژانس ،هلال احمر و… برگزار می شود کاهش تصادفات جاده ای و افزایش کمک به رانندگان و مسافران در شرایط بحران می باشد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۹ نقطه برف گیر و صعب العبور می باشد ادامه داد: این طرح با حضور ۱۱۷ اکیپ خودرویی و با تمام توان در کلیه محورهای استان اصفهان اجرا می شود.

این مقام انتظامی اظهار داشت: خط قرمز پلیس برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و زنجیر چرخ می باشد که پلیس هرگز اجازه تردد به آنها نخواهد داد.

سرهنگ پورقیصری از نجات دادن تعداد ۳۸۰ نفر از مسافرانی که سال گذشته در جاد های برف گیر استان گیر کرده بودند توسط ماموران پلیس خبر داد و گفت : ماموران پلیس شبانه روز آماده خدمت رسانی به مسافران و رانندگان می باشند.

این مقام مسئول به کاهش ۹ درصدی حوادث جاده ای در زمستان سال گذشته اشاره کرد و افزود: در صورتی که رانندگان در فصل زمستان نکات ایمنی را رعایت و با پلیس همکاری داشته باشند، انشاءالله امسال نیز شاهد کاهش چشمگیر وقوع حوادث جاده ای می باشیم.

رئیس پلیس راه استان در پایان به وجود چندین گردنه و نقاط برف گیر در استان اصفهان مانند گردنه قرقچی ، گردنه رخ ، پل نوغان، محور”داران –عسگران” ، محور”بوئین میاندشت ، داران” و گردنه ملا احمد اشاره کرد و از رانندگان خواست : خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند ، از سالم بودن بخاری و برف پاکن ها مطمئن شوند ، از عجله و شتاب بپرهیزیند، در جاده ای برفی و لغزنده از ترمز زدن ناگهانی به شدت بپرهیزند و اگر شاهد وقوع حادثه ناگوار بودند پلیس و اورژانس را باخبر کنند.

** توقیف سواری زانتیا با ۱۰۴ میلیون ریال خلافی در اصفهان

یک دستگاه سواری زانتیا که بیش از ۱۰۴ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۱۷۲ فقره تخلف در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “ابوالقاسم چلمقانی” رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری زانتیا پر تخلف را شناسایی و متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۱۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۱۷۲ فقره تخلف حادثه ساز می باشد که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو  تخطی از سرعت مجاز  می باشد که توسط دوربین های کنترل سرعت برای خودرو ثبت شده است.

سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی در پایان خاطرنشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرو به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

**۲۴ تن برنج قاچاق در شهرضا به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۲۴ تن برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

در این رابطه ،سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بودند مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها ۲۴تن برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.کارشناسان مربوطه ، ارزش این محموله را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان با اشاره به دستگیری راننده و تحویل وی به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.#

** انهدام باند سارقان احشام با ۷۰ راس دام در شاهین شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شناسایی و دستگیری اعضای باند پنج نفره سارقان احشام و کشف تعداد ۷۰ راس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” در این رابطه  گفت : در پی سرقت احشام یک دامداری در شهرستان شاهین شهر بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند پنج سارق را شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد ۷۰ راس دام به ارزش دو میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ مختاری افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و سارقان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان به دامداران توصیه کرد: از ورود افراد ناشناس که تحت عنوان خریدار دام به شما رجوع می کنند به محل نگهداری احشام خودداری کنید، در صورت مشاهده افراد غریبه در اطراف محل نگهداری احشام موضوع را بلافاصله با پلیس در میان بگذارید، محل نگهداری احشام خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید.

** کشف بیش از ۴ تن چوب بلوط در برخوار

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از کشف چهار تن و ۵۰۰ کیلو چوب بلوط قاچاق و دستگیری دو قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ”علی صادقی” گفت: ماموران انتظامی شهرستان برخوار حین اجرای طرح ایست و کنترل در سطح این شهرستان به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار چهار تن و ۵۰۰ کیلو چوب بلوط قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش چوب های کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: در این خصوص دو قاچاقچی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در پایان از مردم خواست : هر گونه اخبار و موارد مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

** توقیف ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف تعداد ۶۳ حلقه لاستیک ،۸۱۶ قوطی نوشیدنی ،۲۴ بسته آدامس و۲۴۰ قوطی روغن موتور خارجی قاچاق به ارزش ۵۰۰میلیون ریال و دستگیری سه قاچاقچی خبر داد.

در این رابطه ،سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری طی سه عملیات جداگانه به سه دستگاه کامیون مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون ها تعداد۶۳ حلقه لاستیک ،۸۱۶ قوطی نوشیدنی ،۲۴ بسته آدامس و۲۴۰ قوطی روغن موتور خارجی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص سه راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا