پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از اخاذی میلیاردی مرد زن نما در فضای مجازی تا اخطار پلیس اصفهان به تالارهای متخلف

 مردی که در شبکه های اجتماعی موبایلی خود را به عنوان دختر جا زده و کاربران را اغفال و از آنها اخاذی می کرد توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” ، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه دریکی شبکه اجتماعی فریب خورده و مورد اخاذی قرار گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت : در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد فرد شاکی مدتی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی با زنی که خود را مهسا معرفی کرده آشنا و با بین آنان در فضای مجازی رابطه دوستی عمیقی بصورت شکل گرفته، است.وی افزود: پس از مدتی این فرد به بهانه ازدواج عکس های کاملاً خصوصی و شخصی خود را برای این زن ارسال و مبالغی نیز به حسابش واریز می کند که پس از واریز وجه با عدم پاسخگویی فرد شیاد به پروفایل خود مواجه می شود.

این مقام مسئول عنوان داشت: در ادامه رسیدگی به این پرونده شکایتی دیگری مبنی بر اخاذی چند صد میلیونی یک زن از وی در فضای مجازی در مقابل انتشار عکس های خصوصی و محرمانه وی به این پلیس واصل شد که بررسی ها برای دستگیری این فرد شیاد وارد مرحله ای تازه گردید.

وی افزود:کارشناسان با جستجو های علمی و تخصصی های خود در فضای مجازی سرانجام با عامل این اخاذی که یک مرد ۲۸ ساله بود مواجه شده و طی هماهنگی با مقام قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت:متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی های خود اظهار داشت از حدود یک سال پیش فعالیت خود را در این زمینه با نیت سوءاستفاده مالی از کاربران آغاز کرده و با شیوه هایی همچون ازدواج موقت و برقراری رابطه دوستی توانسته تعداد زیادی از کاربران را فریب و از آنها کارت شارژ و یا پول نقد دریافت نماید.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم در این مدت توانسته بود بیش از یک میلیارد ریال از کاربران پول دریافت کرده و اخاذی کند گفت: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان افزود :خانواده ها باید مراقب فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی بوده و خط قرمزهای این فضا را به آنها معرفی نمایند و در کنترل و نظارت آنها نهایت دقت را انجام دهند و همچنین جوانان نیز نباید در گفتگوهای اینترنتی به آنها اعتماد داشته و عکس ها و تصاویر خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار دهند و همیشه این نکته را در خاطر داشته باشید افراد آنلاین در فضای مجازی غریبه هستند.

** کشف۴۰میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان/ شناسایی ۵۰ انبار غیر مجاز

 جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف چهار میلیارد تومان کالای خارجی قاچاق و شناسایی ۵۰ انبار غیر مجاز با اجرای عملیات شناسایی انبارهای نگهداری کالاهای قاچاق خبر داد.

سرهنگ” حسین حسین زاده” اظهار داشت: در ادامه برنامه ها و ماموریت های مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، عملیات ویژه شناسایی انبار های نگهداری کالاهای خارجی قاچاق در دستور کار قرارگاه مبارزه با قاچاق کالای فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در این عملیات ضربنی که روز گذشته طی هماهنگی مقام قضائی در قالب ۴۰ تیم از کارآگاهان پلیس آگاهی، پنج تیم از سازمان صنعت و معدن و یک تیم از بازرسی اصناف در سطح شهر های اصفهان، خمینی شهر، برخوار و فلاورجان انجام شد ، واحدهای گشتی به شناسایی محل های نگهداری کالای قاچاق پرداختند .

این مقام مسئول از شناسایی ۵۰ انبار غیر مجاز در این عملیات خبر داد و گفت: بیش از پنج هزار و ۱۰۰ حلقه لاستیک و رینگ، هزار و ۹۰ دستگاه لوازم خانگی، هزار دستگاه گوشی تلفن همراه، ۳۰۰ قطعه وسایل مخابراتی، دو هزار و ۱۰۰ دستگاه تجهیزات برقی و رایانه ای ، ۱۱۲ تن مواد غذایی، ۴۰ تن ابزار صنعتی، هزار و ۹۰۰ کیلو قهوه، هزار و ۹۰۰ دستگاه لوازم تزئینی و آشپزخانه و قطعات خودرو، محموله هایی بودند که در این طرح کشف شدند.

سرهنگ حسین زاده، ارزش محموله های کشف شده را ۴۰میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه تعداد ۱۰ نفر از افراد مرتبط با محموله های قاچاق کالا دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه انبارهای غیر مجاز کشف شده با دستور مقام قضائی پلمپ و محموله های توقیفی نیز به اداره اموال تملیکی استان تحویل شدند گفت: مقابله با این گونه انبارها باعث رونق در بازار تولیدات داخلی و دلگرمی تولیدکنندگان و کارگران و زحمت کشان عرصه تولید خواهد شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه طرح های پلیس برای مقابله با قاچاقچیان کالاهای قاچاق همچنان ادامه دارد گفت: به انبارداران هشدار می دهیم که در صورت شناسایی و کشف محموله های قاچاق در انبار آنها خود آنها باید پاسخگو بوده و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.#

** توقیف محموله الماس های صنعتی در برخوار

 در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار استان، محموله ۴۰ تنی سگمنت و الماس های صنعتی به ارزش هفت میلیارد ریال توقیف شد.

سرهنگ علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در این باره اظهار داشت : در راستای اجرای طرح برخورد با کالاهای خارجی قاچاق ماموران این فرماندهی به همراه تیم هایی از تعزیرات، صنعت و معدن و گمرک از یک انبار نگهداری کالای خارجی قاچاق بازدید به عمل آوردند.

وی اظهار داشت: در این عملیات ماموران در بازرسی از انبار مذکور محموله ۴۰ تنی سگمنت و الماس های صنعتی که ارزش آن هفت میلیارد ریال بود را توقیف کردند.

این مقام انتظامی از نتیجه بخش بودن طرح مذکور سخن گفت و افزود: موفقیت بیشتر در زمینه برخورد با قاچاقچیان تنها با همکاری مردم دست یافتنی است و لازم است که شهروندان درصورت اطلاع از فعالیت این گونه افراد موضوع را از طریق شماره ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

** کشف ۱۰۵کیلوگرم تریاک در بازرسی از سمند

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری چهار سوداگر مرگ و کشف ۱۰۵کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ ” جهانگیر کریمی ” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: : ماموران یگان تکاوری این فرماندهی شب گذشته حین انجام گشت زنی در محور رامشه به حسن آباد به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و قصد متوقف کردن آن را داشتند که با خودرو با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد.

وی افزود: با فرار خودرو ماموران به تعقیب آن پرداخته و در نهایت آن را در حوالی یکی از روستاها متوقف و در بازرسی از آن مقدار ۹۵ کیلو گرم مواد مخدراز نوع تریاک کشف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه از توقیف یک دستگاه سواری پراید توسط عوامل یگان تکاوری در یکی جاده های فرعی ورودی استان خبر داد و گفت: در این عملیات نیز مقدار ۱۰کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از باک بنزین خودرو کشف شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در مجموع این دو عملیات چهار سوداگر مرگ دستگیر و به همراه مواد کشف شده ، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

** موتور سوار ۱۴ ساله جان عابر پیاده را گرفت

 بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت به راکبی یک نوجوان ۱۴ ساله با فردی ۸۵ ساله ، عابر پیاده در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ حسن نیکبخت ، فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت : براساس تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریتی پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف جرحی در شهر قهدریجان بلافاصله واحد گشت این پلیس در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: در این حادثه که تصادف بین یک دستگاه موتورسیکلت به راکبی یک نوجوان چهارده ساله و ترک نشینی کودک هشت ساله با یک نفر عابر پیاده ۸۵ ساله رخ داده بود ، راکب موتور سیکلت عابر هر دو مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه عابر پیاده ۸۵ ساله در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرده است گفت: پرونده در این خصوص تشکیل و اقدامات قضایی در حال انجام است.

سرهنگ نیکبخت مقصر حادثه را راکب موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: یکی از شرایط استفاده از وسایل نقلیه داشتن گواهینامه می باشد که متاسفانه عدم توجه به این موضوع مشکلاتی را برای فرد و خانواده ایجاد می نماید. تاکید می گردد رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی لازمه استفاده از خودرو و موتور سیکلت می باشد.

**اخطار پلیس اصفهان به تالارهای متخلف

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: با شروع جشن های عروسی طرح بازدید و کنترل تالار ها و برخورد با اماکن متخلف و غیر مجاز در دستورک ار این فرماندهی قرار گرفته است.

سرهنگ “جهانگیر کریمی ” در گفت و گو یی گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ، طرح بازدید و کنترل تالار ها در شهر اصفهان توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی اجرا شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس طی این طرح از ۳۳ تالار بازدید کردند که در پایان به چهار تالار اخطاریه پلمپ صادر و از شش تالار دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد.

این مقام مسئول گفت: این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، به طور مستمر ادامه دارد و از عموم شهروندان می خواهیم که ، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، از وسوی تالارهای سطح استان موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا