تيتر يكعناوین اخبار

ایران ایر و شرکت بوئینگ قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیما را در تهران امضا کردند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، فرهاد پرورش ظهر امروز(یکشنبه) در حاشیه امضای قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر(هما) با مدیران شرکت هواپیماسازی بوئینگ با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ۵۰ فروند این هوپیما مدل ۷۳۷ و ۳۰ فروند دیگر مدل ۷۷۷ پهن پیکر هستند که در یک دوره ۱۰ ساله به «ایران ایر» تحویل می شود.

نماینده بوئینگ: قرارداد با ایران با تایید دولت آمریکا نهایی شد
معاون مدیرعامل شرکت هواپیماسازی بوئینگ نیز در حاشیه این مراسم، ارزش این قرارداد را ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: بوئینگ قرارداد فروش ۸۰ فروند هواپیما را با تایید دولت آمریکا، با ایران نهایی کرد.
«فلچر باراک دال» با یادآوری اینکه «بدنبال قرارداد خردادماه امسال، امروز سند نهایی به امضا رسید»، افزود: خوشحالیم که بوئینگ بار دیگر همکاری خود را با ایران آغاز کرده است.
وی گفت: مذاکرات ما با ایران ایر در کمال شفافیت انجام شد و با احترام متقابل این قرارداد را نهایی کردیم.
وی به حضور یک هفته ای خود در ایران برای به نتیجه رسیدن قرارداد با ایران ایر اشاره و از مهمانوازی ایرانیان در این مدت تشکر کرد.
معاون مدیرعامل شرکت هواپیماسازی بوئینگ همچنین، امضای این قرارداد را افتخار بزرگی برای این شرکت دانست.
با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موفق شد که با ایرباس برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیما و با بوئینگ برای خرید ۱۰۰ هواپیما به توافق برسد، ضمن اینکه ایران ایر در قراردادی دیگر خرید ۲۰ فروند هواپیمای ۷۰ نفره از یکی از شرکت هواپیمای ای.تی.آر (ATR) از زیرمجموعه ایرباس در دستور کار خود قرارداد.

م:ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا