پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از گرمابخشی تا گاز گرفتگی با گاز طبیعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی، محمد ایمانی‌فر در مورد خطرات گاز گرفتگی اظهار کرد: متاسفانه همه ساله با آغاز فصل سرما شاهد از دست دادن تعدادی از همشهریان به جهت استفاده ناصحیح از وسایل گرمایشی هستیم.

وی با اشاره به کاهش آمار فوتی ناشی از گاز طبیعی طی چند سال اخیر افزود: کاهش این آمار به واسطه افزایش سطح ایمنی دستگاه‌های گرمایشی و افزایش سطح آگاهی مردم در استفاده از این ابزار‌ها بوده است ولی در این میان هستند افرادی که در اثر غفلت و یا سهل انگاری از خطرات گاز، جان خود و یا خانواده خود را از دست می دهند.

رییس روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: گاز نعمتی طبیعی و الهی خوانده می‌شود ولی این نعمت در صورتی که با رعایت جوانب احتیاط مورد بهره‌برداری قرار نگیرد، به عنوان “قاتل خاموش” نیز نامگذاری می‌شود؛ استفاده از این نعمت مستلزم فراگیر شدن فرهنگ استفاده صحیح از آن است.

ایمانی فر با بیان اینکه در ماههای آینده خطر گاز گرفتگی به وسیله وسایل گاز سوز بیش از پیش در کمین همشهریان است، افزود: مسمومیت با گاز «منو اکسید کربن» علائم خاصی ندارد و تنها افراد تمایل بیشتری برای خواب پیدا می‌کنند ولی نمی‌دانند که این قاتل خاموش است که آن‌ها را در خواب از پای در می‌آورد.

رییس روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه بعضا عادت‌ها و باور‌های غلط در ایجاد گرمایش، جان افراد را می‌گیرد، اظهار کرد: گذاشتن سر لوله بخاری گازسوز در سطل آب، استفاده از چراغ خوراک پزی، پیک نیک و اجاق گاز برای گرم کردن خانه، مسدود کردن تمامی منافذ خروجی هوا در فصل زمستان، قرار دادن مشعل و منقل زیر کرسی و نصب آبگرمکن در حمام از جمله مواردی است که به طور حتم جان انسان را مورد تهدید قرار می‌دهد.

ایمانی فر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید فرهنگ استفاده از گاز طبیعی از سنین پایین در جامعه آموزش داده ‌شود. این امر موجب می شود تا نسل‌های آینده درک بهتری از قاتل خاموش و رعایت موارد ایمنی داشته باشند.

وی گفت: شهروندان گرامی به پاس قدردانی از وجود این نعمت الهی و تلاش های شبانه روزی کارکنان شرکت گاز خراسان رضوی در پایداری آن نسبت به رعایت موارد ایمنی دقت نظر کافی را داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا