شهر و جامعهعناوین اخبار

اداره کل بهزیستی استان اصفهان رتبه برتر را کسب کرد

رسول زرگرپور در نوزدهمین جشنواره شهید رجایی استان که با هدف تقدیر از برگزیدگان خدمت و دستگاههای اجرایی برتر سال ۱۳۹۴ برگزار گردید، با اشاره به جایگاه شهید رجایی و باهنر، ایشان را به عنوان نماینده ی دولتمردانی که بیش از هر چیز با هویت انقلابی جمهوری اسلامی تطابق داشته معرفی کرد و ابراز داشت: جایگاه شهیدان رجایی و باهنر،  در بیانات  مکرر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به منزله ی الگوی حاکم انقلابی و ارزش مدار مطرح شدند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی برای استمرار، حفظ بنیان ها و دیدگاه های اساسی و حرکت در مسیر دستیابی به آرمان ها و اهداف بلند خود نیازمند پرورش نخبگان و مدیران شایسته، توانمند، صالح، مدبر و متعهد به سیاست ها و اندیشه های بنیادین انقلاب اسلامی است که اگر دولت و مسئولان به شاخصه های دولت شهید رجایی و باهنر توجه و در گره گشایی و حل مشکلات مردم مجدانه گام بردارند بطور قطع در قلب مردم بیشتر جای می گیرند.

رسول زرگرپور یادآور شد: معنا و مفهوم حقیقی نامگذاری این جشنواره آن است که راه ما و راه دولتمردان ما همان راه شهیدان بزرگوار رجایی و با هنر است، شهیدانی که به راستی مصداق ایمان، اخلاص، تلاش و رشادت و دلیری در مقابله با مشکلات محسوب می شوند.

استاندار اصفهان دو هدف اطلاع رسانی و الگوسازی را به عنوان مهمترین دستاوردهای جشنواره ارزیابی کرد و افزود: نتیجه ی آن برای ارتقاء کارکرد دستگاه ها در ارائه ی خدمات بهتر جامعه باید  مورد بررسی قرار گرفته و اعلان عمومی شود.

وی اظهارداشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران که شاید بتوان آن را از مردمی ترین نظام ها دانست، شفافیت عملکرد و اطلاع رسانی لازم در زمینه ی عملکرد ها به مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

زرگرپور با تاکید بر شفافیت عمل و آمار روشن و واضح، گفت: یکی از اصلی ترین دستاوردها و محورهایی که باید در این جشنواره بر آن تاکید شود اطلاع رسانی اداری و پاسخگویی به مردم و ایجاد روحیه ی انتقاد پذیری در مسئولان دستگاه ها و نظام مدیریتی کشور است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی از اقدامات و فعالیت های هر سازمان نقش مهمی در توسعه و ارتقاء آن سازمان دارد، گفت: اطلاع رسانی همچنین باعث ایجاد انگیزه و امید بین مردم و افزایش اعتماد و جلب مشارکت آنان در توسعه همه جانبه ی کشور می شود.

رسول زرگرپور خاطر نشان کرد: دولت در قبال کارمندان نیز باید به گونه ای عمل کند که کارمندان احساس احترام و توجه نمایند و برای نیل به حداکثر بهره وری نیروی انسانی در سازمان ها به مشکلات آنان رسیدگی و حتی المقدور مرتفع نماید.

استاندار اصفهان افزود: اگر مطالبات و نیازهای منزلتی کارکنان توجه شود به همان نسبت بهره وری نظام اداری وکشور افزایش می باید و به همین دلیل ضروری است که برخی از مهمترین نیازها و دغدغه های کارمندان و کارکنان دولت مورد توجه قرار گیرد و نظام اداری به گونه ای بازسازی شود که کارمندان به عنوان بازوی اجرایی دولت بیشترین میزان رضایتمندی را داشته باشند.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه کارمندان دستگاه های اجرایی باید به رعایت اخلاق، ادب و تواضع پایبند باشند، گفت: باید بدانیم هر مقدار که ادب و تواضع در برابر مردم بیشتر باشد، هم در جامعه رستگار می شویم و هم در پیشگاه خداوند دارای اجر خواهیم بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برنامه ی تحول اداری بحث جدی دولت تدبیر و امید است، گفت:  در این راستا تدوین برنامه های اصلاح نظام اداری در قالب برنامه های کمی و کیفی ابلاغ و در دست اجراست.

دکتر زرگرپور با اشاره به اینکه برخورداری از برنامه ی راهبردی و یا برنامه ی عملیاتی نخستین گامی است که تکلیف هر دستگاه اجرایی در آن مشخص می شود، تصریح کرد: پس از آن باید این برنامه ها مورد ارزیابی قرار گیرد و علت عدم تحقق آن ها آسیب شناسی شود تا مبنایی برای برنامه ریزی های بهتر باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای نظام و فرایند اجرای بهینه برنامه های تدوین شده گام دیگری در نظام عملکرد مدیریت است، اظهارداشت: همزمان با ارزیابی و شناسایی مشکلات باید نگاه به آینده داشته باشیم تا سطح توانمند سازی دستگاه های اجرایی فراهم شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: باید بدون توجه به نتیجه ارزیابی، توجه به اصلاح امور داشت و ساختارهای مزاحم و موازی را شناسایی و برای رفع آن تلاش کرد.

رسول زرگرپور افزود: تشخیص به موقع نقاط ضعف و اصلاح آن در بهبود عملکرد از مهمترین ثمرات مدیریت و ارزیابی عملکرد است.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی از دیگر هدف های دولت یازدهم محسوب می شود، گفت: دولت در زمینه ی اجتماعی گام های مهمی برای تحقق عدالت اجتماعی برداشته و توانسته تا با ارتقای سطح نشاط و امید به زندگی به مطالبه های به حق شهروندی پاسخ دهد و الگویی از یک جامعه مدنی فعال و پویا را به تصویر بکشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های اولویت دار دولت است، گفت: دولت یازدهم در این راستا اقدامات موثری را به انجام رسانده که باید به نحوی مطلوب به مردم اطلاع رسانی شود .

گفتنی است در ادامه این مراسم از برگزیدگان برتر در دستگاه های اداری و اجرایی، تجلیل به عمل آمد که از میان تمامی برگزیدگان برتر خدمت استان اصفهان : علی اصغر شاه زیدی معاون مشارکتهای مردمی، حمید صادق گلی دبیرشورای فرهنگی،  محمود بهارلویی و مژده ایرجی از کارمندان بهزیستی استان اصفهان به عنوان برگزیدگان برتر خدمت سال ۹۴ در هجدهمین جشنواره شهید رجایی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا