پیشخوانعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

نفت در بازارهای جهانی همچنان نزدیک آخرین رکود قیمتی معامله می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز، قیمت آتی نفت برنت دریای شمال که دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک بر پایه آن قیمت گذاری می شوند، در ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با ۳۶ سنت افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز (سه شنبه) به ۵۶ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت در ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر) به ۵۷ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسیده بود که بیشترین قیمت از ژوئیه ۲۰۱۵ (تیر ۱۳۹۴) است.
قیمت آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز صبح امروز در بازار نایمکس این کشور به ۵۴ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید که ۲۷ سنت از آخرین قیمت دیروز بیشتر بود. قیمت صبح امروز نفت خام آمریکا با رکورد امسال آن یعنی ۵۴ دلار و ۵۱ سنت، فاصله چندانی نداشت. نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا این رکورد را در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۶ تجربه کرد.
به گزارش ایرنا، اوپک در نشست رسمی ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) خود در وین برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. این قرارداد از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی (‌۱۲ دی) به مدت ۶ ماه اجرا می شود.
اوپک همچنین موفق شد در تاریخ ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر)، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد. این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش ۶۰۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کرده اند.
این نخستین توافق اوپک و غیراوپک از سال ۲۰۰۱ میلادی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا