پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

نقد و بررسی کتاب “ارامنه جلفای نو در عصر صفوی” در مرکز اصفهان شناسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، برنامه جلسه نقد کتاب “ارامنه جلفای نو در عصر صفوی” که توسط دکتر شکوه سادات اعرابی هاشمی تالیف شده است در اصفهان برگزار می شود.
کتاب “ارامنه جلفای نو در عصر صفوی” به یکی از رویدادهای مهم ایام حکومت شاه عباس اول یعنی فرمان کوچ ارمنیان (۱۶۰۴م/۱۰۱۲ه) به داخل ایران می پردازد.
باتوجه به آنکه از زمان کوچ و اسکان ارمنیان حدودا چهارصد سال می گذرد، لذا کتاب مذکور به بررسی مباحثی همچون چگونگی مهاجرت و اسکان ارمنیان به داخل ایران، نظام اداری و مالی جلفای نو، مناسبات شاهان صفوی با انان و نقشی که در تجارت بین الملل در قرن (۱۷م/۱۲ه) داشته اند، با تکیه بر منابع فارسی، ارمنی و اسناد و فرامین شاهان صفوی اشاره دارد.
این برنامه با حضور استادان برجسته دکتر “علی اکبر جعفری”عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان و دکتر “نزهت احمدی” عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان”و مولف اثر از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.
دکتر “محسن جعفری مذهب” عضو هیئت علمی کتابخانه ملی ایران به عنوان میهمان ویژه در این برنامه به نقد و بررسی کتاب “ارامنه جلفای نو در عصر صفوی” می پردازد.
این برنامه روز شنبه ۱۱ دی ماه ساعت ۱۴ در مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل واقع در خیابان استانداری، روبروی موزه هنرهای تزیینی، جنب کلانتری به صورت آزاد و رایگان ویژه شهروندان علاقه مند برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا