پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

موزه هنرهای معاصر اصفهان میزبان نمایشگاه گروهی ایران و اتریش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، در این مجموعه ۳۲ هنرمند آثار خود را به صورت نقاشی، طراحی، ویدئوآرت، عکس و هنر مفهومی ارئه خواهند داد.
انتخاب هنرمندان بر اساس روش کارشان صورت گرفته و آثار، معرف بخشی از تفکر و فرهنگ هنرمند است به این صورت که دو هنرمند با آثار خود با یکدیگر گفتگو می کنند و هر دو تعریفی کلی از فرهنگ خود را با خلق اثر به مخاطب ارائه می دهند. این پروژه در تلاش برای پیوندی دوستانه با سایر فرهنگها است.
عنوان این نمایشگاه با نام “این سو آن سو” برگرفته از اصطلاح‌های RTL و LTR است که در دنیای انفورماتیک، جهت نوشتار را از راست به چپ و بالعکس تعیین می‌کند و در اینجا خبر از رابطه‌ای متقابل با دیگری از دریچه هنر می‌دهد. دو جهت مختلف نگارش و این سو و آن سو محور موضوعیِ این تبادل فرهنگی و نیز موضوع اصلی این آثار است. این مجموعه به کوشش کیوریتورها طرلان رفیعی، یاشار صمیمی مفخم و پیتر آسمن گردآوری شده است.
تبادل فرهنگی اغلب جایی مشاهده می‌شود که هیچ‌کس در انتظار آن نیست. نقاط ارتباطی و تماس بین اتریش و ایران نشانگر گستره‌ای شگفت‌انگیز از جنبه‌هایی است که ما را با دیگری پیوند می‌دهد و همچنین از آن متمایز می‌کند. در ادامه، مخاطبان این نمایش، چه در اتریش و چه در ایران، با خوانش شخصی خود که متأثر از فرهنگ و اجتماعشان خواهد بود و با زنجیره‌ای از تداعی معانی در ارتباط با این آثار به روند این گفتمان تداوم خواهند بخشید و آن را کامل خواهند کرد.
هر اثر هنری دریچه‌ای به جهانی خاص را می‌گشاید. آثار این مجموعه، نمایش اندیشه‌ی ارتباط بین این‌سو و آن‌سو در رابطه‌ی متقابل با دیگری است. نقاط ارتباطی و تماس بین هنرمندان اتریش و ایران نشانگر گستره‌ای شگفت‌انگیز از جنبه‌هایی است که ما را با دیگری پیوند می‌دهد و همچنین از آن متمایز می‌کند.
“اصفهان و گفتگوی فرهنگ ها ” و “رویدادهای هنری عرصه ای برای تعامل و نسبت آن با شهر” از جمله موضوعاتی بوده که هنرمندان ایرانی و اتریشی در نشست های تخصصی این نمایشگاه که از سوی موزه هنرهای معاصرسازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده، پیرامون آن به بحث درباره آن خواهند پرداخت.
این نمایشگاه در تابستان و پاییز ۱۳۹۵، در کشور اتریش (گالری فوروم در شهر ولس و آرت مارک در وین) و در ایران در بنیاد لاجوردی و روز سیزدهم دی ماه جاری در موزه هنرهای معاصر اصفهان وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان واقع در خیابان استانداری برگزار خواهدشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا