پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از پلمپ مراکز توزیع مواد مخدر تا کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، سرهنگ” سید تقی حسینی” اظهار داشت: برخورد با خرده فروشی مواد مخدر یکی از اولویت های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان است و بیشترین طرح های این پلیس نیز در همین راستا اجرا می شود.

وی افزود: در محل هایی که در معرض آسیب هستند طی یک هفته تعداد ۱۰ تا ۱۵ طرح اجرا می شود ، حتی در یک روز ۱۰ طرح به طور همزمان در شهرستان های کاشان، شهرضا، شاهین شهر، خمینی شهر، اصفهان و دیگر شهرستان ها اجرا شده و نتایج خوبی نیز از اجرای این طرح ها به دست آمده است.

سرهنگ حسینی به اهمیت موضوع برخورد با خرده فروشی مواد در محلات اشاره کرد و اظهار داشت: اگر تصور کنیم یک توزیع کننده مواد در یک کوچه ساکن باشد و بخواهد ۱۰ گرم مواد را به فروش برساند می تواند آن را به ۵۰ یا ۱۰۰ و یا حتی ۲۰۰ قسمت تقسیم کند که شاید از نظر وزن مقدار زیادی نباشد اما برای فروش این ۱۰ گرم شاید ۱۰۰ موتورسوار در آن کوچه تردد داشته باشند و آسایش همسایگان را به هم بریزند

وی با بیان اینکه برخورد با فروشنده حتی یک گرم مواد هم برای ما اهمیت دارد گفت: مسلم است که تحت هر شرایطی این نوع کار جرم بوده و باید با آن برخورد جدی و قاطعانه صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به گلایه برخی از مردم مبنی بر اینکه چرا خرده فروشان مواد مدتی بعد از دستگیری آزاد می شوندگفت: این موضوع ارتباطی با قاضی پرونده ندارد و او هم بر مبنای مقدار موادی که از متهم کشف می شود رای صادر می کند به طوری که وقتی فردی با ۲۰ سانت یا ۳۰ سانت مواد دستگیر می شود قاضی هم برای رای دادن با یک سری مشکلات مواجه است که باید قانونگذار در این مورد فکر اساسی کند.

وی در ادامه افزود: در ۹ ماهه امسال ، ۲۰ محل مواد فروشی در سطح استان پلمب گردید که با استقبال خوب مردم نیز مواجه شد.

وی در خصوص تاثیرات مثبت پلمپ این منازل اظهار داشت: مهمترین تاثیر طرح مذکور این بود که بقیه توزیع کنندگان که در منازلشان مواد مخدر می فروختند احساس خطر کرده و به خاطر احتمال اینکه منزل آنها نیز پلمپ شود دیگر منزل خود را محل فروش مواد قرار نمی دهند.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: موضوع خرده فروشی مواد مخدر برای پلیس فوق العاده مهم است و تمام تلاش خود را انجام می دهد تا جامعه را از وجود این افراد پاک کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از اجرای ۶۰ طرح در سطح پارک های شهر اصفهان خبر داد و گفت: برخورد با فعالیت توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح پارک ها به ویژه پارک های حاشیه رودخانه به صورت مستمر صورت می گیرد.

وی از اجرای ۵۰۰ طرح در خیابان ها، ۴۴۰ طرح در سطح محلات، میدان ها گاراژها، چای خانه ها، رستوران ها و … خبر داد و گفت: هیچ جایی از کنترل و نظارت ویژه و دقیق پلیس خارج نیست.

سرهنگ حسینی از اشرافیت کامل پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بر روی تمامی قاچاقچیان، توزیع کنندگان ، خرده فروشان و معتادان خبر داد و گفت: تمام افرادی که در زمینه مواد فروشی یک بار توسط پلیس دستگیر شده باشند تحت نظر و مراقبت این پلیس قرار دارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به راه اندازی مرکز عملیات ویژه شناسایی و دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر در این پلیس گفت: از شهروندان می خواهیم چنانچه خبری  از تحرک این گونه افراد در محله خود دارند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند تا اقدامات بعدی توسط این مرکز صورت گیرد.

** جاساز حرفه ای مواد افیونی در صندلی موتورسیکلت

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم ازکشف مقدار سه کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که در صندلی یک موتورسیکلت جاساز شده بود و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در این باره گفت: ماموران انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل محورهای ورودی این شهرستان و محورهای خاکی به یک دستگاه وانت نیسان حامل یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی دقیق از موتورسیکلت مقدار سه کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در صندلی آن جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص دو سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا ومواد مخدر به شدت مقابله خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**توقیف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایستگاه شهید امامی

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله قطعات پلاستیکی قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون تعداد ۲۹۰ کارتن لوازم پلاستیکی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

**توقیف اتوبوس مسافربری با ۵۰۰ میلیون ریال پوشاک قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل ۵۰۰ میلیون ریال پوشاک قاچاق و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ”حسن یاردوستی” گفت : در پی اجرای طرح ممنوعیت ورود کالای قاچاق به شهر اصفهان ماموران انتظامی این شهرستان به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد سه هزار و ۵۹ ثوب انواع پوشاک خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سرهنگ یاردوستی بیان داشت:کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این محموله کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان تصریح کرد:اجرای این گونه طرح ها یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف مأموریتی مبارزه با قاچاق کالا در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می شود که در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش ها با نیروی انتظامی ضروری می باشد.

**تخلیه حساب با ترفند برنده شدن در قرعه کشی

فردی که با ارسال پیامکی با عنوان ” برنده شدن در قرعه کشی” یکی از شهروندان را به کنار دستگاه عابر بانک کشانده و با ترفند های خاص موجودی حساب او را به حساب خود منتقل کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان دستگیر شد.

سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی” رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از او با ترفند ارسال پیامک، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباخته مشخص شد ، وی پیامکی با عنوان ” شما برنده قرعه کشی شده اید” را دریافت کرده و سپس با فرد ارسال کننده پیامک تماس می گیرد و او هم از وی می خواهد تا به یکی از دستگاه های عابر بانک برود.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه فرد شاکی پس از رفتن پای عابر بانک و انجام دستورات فرد کلاهبردار متوجه برداشت هشت میلیون ریال وجه نقد از حساب اش می شود ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری کارهای تخصصی کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف کرد و انگیزه خود را کسب مال عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: هرگز به پیامک هایی از نوع برنده شدن در قرعه کشی که از آنها خواسته می شود تا به عابربانک مراجعه کرده و یا اطلاعات حساب خود را برای آنها ارسال کنند توجهی نکرده و در صورت برخورد با این گونه موارد حتماً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا