پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از برگزاری اولین پاتوق فیلم مستند تا برگزاری نمایشخانی در مراکز فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس دفتر تخصصی سینما با بیان این مطلب گفت: اولین برنامه “پاتوق فیلم مستند” ویژه اکران فیلم های منتخب هشتمین جشن فیلم مستند خانه سینما روز جمعه ۱۷ دی ماه برگزار می شود.
مصطفی حیدری اظهار داشت: این برنامه از سوی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با همکاری انجمن مستندسازان سینمای ایران برنامه ریزی شده است.
وی افزود: برنامه اول به اکران فیلم های مستند “برد” ساخته حمید جعفری (برنده جایزه هیأت داوران بهترین تهیه کنندگی از جشن خانه سینما و جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، برنده جایزه خلاقیت و نوآوری از جشنواره ویزیون دوریل سوییس و راه یافته به جشنواره های خارجی از جمله بخش پانارومای ایدفا، هات داکس کانادا، سیلونت پاریس و …) و مستند “بی شناسنامه ها” ساخته فرهاد ورهرام اختصاص دارد.
وی تصریح کرد: فیلم “بی شناسنامه ها” پس از اکران برنامه ها با حضور کارگردان و نیز کارشناس و فیلم ساز “مهدی باقری” مورد تحلیل و نقد قرار می گیرد.
رییس دفترتخصصی سینما ادامه داد: “بی شناسنامه ها” درباره برخی از اهالی استان سیستان و بلوچستان است که بنا به دلایلی شناسنامه نگرفته اند و به همین دلیل نمی توانند از هیچ یک از امکانات دولتی استفاده کنند.
حیدری خاطرنشان کرد: حضور در پاتوق مستند ویژه عموم شهروندان و علاقه مندان به سینما آزاد و رایگان بوده که می توانند برای شرکت در برنامه ساعت ۱۶ به محل کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه کنند.
گفتنی است؛ فرهاد ورهرام دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک در رشته کارگردانی سینماست که از سال ۱۳۵۲ به صورت حرفه ای کار سینمایی خود را آغاز کرده و این هنرمند به خاطر بیست فیلم مستند کوتاه و بلند که ساخته، جوایز جهانی دریافت کرده و صدها نقد و بررسی درباره آثار سینمای مستند ورهرام منتشر شده است که از جمله آثار مستند سینمایی وی می توان به فیلم های “عروسی پیر شالیار” ، “برگزاری مراسم شترکشی در کاشان” ، “ترکمن های ایرانی” ، “درختان مقدس” ، “کوچ ایل بختیاری” اشاره کرد.

** برگزاری مراسم اختتامیه گاه سوم جشنواره فصلی داستان “چهارگاه
مراسم اختتامیه گاه سوم جشنواره فصلی داستان چهارگاه از سوی مرکز آفرینش های ادبی قلمستان در حوضخانه قلمستان برگزار می شود.
به اساس این گزارش  برگزاری “جشنواره فصلی داستان چهارگاه” در راستای هدفمندسازی بهتر برنامه‌های مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برای نویسندگان حرفه‌ای و تازه‌کار، اطلاع و برنامه‌ریزی برای استفاده درست از ظرفیت‌های ادبی شهر و برنامه‌ریزی برای ایجاد بانک اطلاعاتی از اهالی ادبیات اصفهان و مرتبط ساختن آنها با یکدیگر برنامه ریزی شد.
برنامه پایانی سومین گاه جشنواره فصلی داستان چهارگاه همراه با اعلام اسامی برندگان و برگزیدگان گاه سوم با موضوع آیین، رسوم و سنت در گستره ایران واسلام برگزار می شود.
موضوع گاه سوم این جشنواره، نگارش داستان کوتاه با موضوع آیین، رسوم، سنت در گستره‌ ایران، اسلام و اقلیت‌های قومی و دینی تنها در یک بخش برگزار شد.
پوستر گاه چهارم این جشنواره در مراسم اختتامیه گاه سوم از سوی مرکز آفرینش های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان رونمایی خواهد شد.
علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه ساعت ۱۸ به محل حوضخانه قلمستان واقع در باغ غدیر مراجعه کنند.

** در سایت “اینَک” ببین و بیاموز
سایت “اینَک” در قالب مجموعه ای کامل از برنامه های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان مورد بازدید شهروندان قرار می گیرد.
سایت اینَک در زمینه های خانواده، سلامت، فرهنگ واندیشه، رسانه، مذهب، ادب و فرهنگ، شهروندی و … به ارائه سخنرانی های متنوع پرداخته است.
سخنرانی های کارشناسان مطرح و نام آشنا از جمله عبدالرضا کُردی، احمدرضا زمانی، سالار فرامرزی، محمود انوشه، شاهین فرهنگ، حسین دهنوی، حمید حبشی، محمدرضا عابدی، اصغر طاهرزاده و … در این سایت مورد توجه شهروندان قرار می گیرد.
این سایت با عنوان “ببین و بیاموز” به همت معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تهیه و گردآوری شده که در نظر دارد در قالب یک مجموعه کامل و در دسترس به شهروندان خدماتی ارائه کند.
سایت اینَک به نشانی www.inak.tv در قالب یک تلویزیون اینترنتی مجموعه ای کامل از تیزرها و کلیپ ها برنامه های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان را ارائه می دهد.

** پیک شهروندی “شهرنامه کودک” منتشر شد
پنجمین شماره پیک شهروندی “شهرنامه کودک” ویژه دانش آموزان دبستانی در دی ماه جاری منتشر شد.
بر اساس این گزارش ، دبیر کمیته فرهنگ شهروندی با بیان این مطلب گفت: این پیک شهروندی با عنوان ” خط خط خیابون” با محوریت عابر پیاده تهیه و تنظیم شده است.
سعید امامی اظهار داشت: پنجمین شماره پیک شهروندی “شهرنامه” در ۵۰ هزار نسخه ویژه دانش آموزان دبستانی، دی ماه جاری منتشر و در مدارس توزیع می شود.
وی افزود: شعر، حل جدول، اختلاف تصویر و … از جمله بخش های مختلف این شهرنامه کودک است که از سوی کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تهیه شده است.
وی تصریح کرد: علاقه مندان برای آشنایی با برنامه های کمیته فرهنگ شهروندی می توانند به محل کمیته فرهنگ شهروندی واقع در میدان قدس، خیابان لاله، خیابان طبیب اصفهانی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۴۴۸۴۶۹۶ تماس حاصل کنند.

** اجرای نمایش متفاوت “قطعه گمشده” در تالار هنر اصفهان
نمایش “قطعه گمشده” به کارگردانی حمید پورآذری و نویسندگی نگار داستان پور، از ۱۱ تا ۲۴ دی ماه در طبقه فوقانی تالار هنر اجرا می شود.
کارگردان این نمایش گفت: “قطعه گمشده” روایت اشخاصی است که کودکانگی روح خود را در میان دغدغه های بسیار روزمره خود گم کرده اند و سعی دارد فضایی ایجاد کند که مخاطب لحظه ای به زندگی خود بیاندیشد و با کنکاش آن بخش های از یاد رفته خود را پیدا کند.
حمید پور آذری اظهار داشت: این نمایش در واقع بازگشتی به دنیای گمشده آدم هاست، آن قسمتی که سرکوب شده و باید گفت که این نمایش در عین روایت کردن، روایتی ندارد.
وی افزود: قطعه گمشده در واقع محصول یک کارگاه چهار روزه است که یه یک سمپل رسید و خوشبختانه به صورت اجرای عمومی در آمد.
وی تصریح کرد: شکل اجرایی نمایش متفاوت از عادات تماشاگر است و در آن کشف مکان غیر متعارف برای اجرای نمایش صورت گرفته است.
کارگردان قطعه گمشده ادامه داد: این نمایش در هر اجرا هفت تماشاگر را با خود همراه می سازد که تماشاگر شاید خود به گونه ای همیشه در صحنه است و پا به پای بازیگران قدم برمی دارد.
پورآذری بیان کرد: در این نمایش یسنا پورسینا به عنوان مشاور کارگردان، علی قیومی دستیار کارگردان و برنامه ریز، هاجر عتیقی دستیار کارگردان و منشی صحنه، بهنام رضایی دستیار کارگردان و مدیر صحنه، محسن شارقی مدیر اجرا، مژگان ابطحی طراح صحنه، لباس، پوستر و بروشور، اشکان زیبائیان عکاس و محمد مختاری به عنوان طراح حرکات حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: تبلیغات مجازی نیز بر عهده امیر قالیچی بوده و عادل یوسفی، لیلا قربانی، هاجر عتیقی، وحید عمرانی، متین برخوردار، روح الله جمشیدی، علی جلالپور، الهه جلالپور، زینب گیوی، محسن کرمی، تهمینه اکسیر، دلاور خسرو نیا، نعیمه مهدویان، رسول رمضانی، زهرا شفیع، رایا امیری، مهگل مجاز، شیلا رستمی، علی آزادمهر، مسیح حیدری، مجید مختاری، محمد مختاری، کیوان احمدیان، فاطمه خداوردی، هانیه موسوی زاهد و الینا ستاری در آن به ایفای نقش می پردازند.
گفتنی است؛ علاقمندان برای دیدن نمایشمتفاوت”قطعهگمشده” کهباظرفیتی محدود اجرا می شود، می توانند با تهیه بلیط از سایت tiwall.com تا ۲۴ دی ماه، هر روز رأس ساعت ۱۵ به تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان واقع در میدان لاله مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۵۶۶۰۸۸۱ تماس حاصل کنند.

** نمایشنامه خوانی نمایش “همسایه ی آقا” در مراکز  فرهنگی

نمایشنامه خوانی نمایش نامه “همسایه ی آقا” به کارگردانی فرخنده دریایی۱۵ دی ماه ساعت ۱۷ در تالار هنر اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، برنامه نمایشنامه خوانی نمایش “همسایه ی آقا” نوشته حسین کیانیبه کارگردانی فرخنده دریایی ۱۵ دی ماه ساعت ۱۷ در تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اجرا می شود.
فصل نمایشنامه خوانی در سطح شهر اصفهان آغاز شده که در همین راستا تالارهنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با همکاری موسسه رویش مهر برای فصول پاییز و زمستان اجرای برنامه نمایشنامه خوانی را در موزه هنرهای معاصر و مراکز فرهنگی شهر برنامه ریزی کرده است.

علی عمادی، سحر حسینی پور، ندا ربانی، رضا ملکی، فرید قدیری، ابوالفضل مرتضوی و امیر مرادی از جمله نقش خوانان “همسایه ی آقا”  هستند.نمایشنامه خوانی نمایش “همسایه ی آقا” در روزهای ۱۶ و ۱۷ دی ماه به ترتیب در موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهانو موسسه رویش مهر اجرا می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا