پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازتوقیف سواری مزدا ۳تامرگ کودک ۵ساله

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان،سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری مزدا ۳ را به علت حرکت با سرعت غیر مجاز ۱۶۲ کیلومتر بر ساعت متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۵۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۵۲ فقره تخلف حادثه ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تجاوز از سرعت مجاز می باشد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرو به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

کشف بیش از ۴ میلیارد ریال پوشاک قاچاق در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان از کشف تعداد ۱۱ هزار و ۳۵ ثوب پوشاک قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی”  گفت : ماموران انتظامی شهرستان اصفهان از دپوی مقدار زیادی پوشاک خارجی قاچاق در یک انبار مطلع شدند که پس از هماهنگی با مقام قضائی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این انبار از دو دستگاه کامیونت اویکو و فوتون بازرسی و از آنها تعداد ۱۱ هزار و ۳۵ ثوب انواع پوشاک قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال کشف شد. در این خصوص یک قاچاقچی شناسایی و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به اثرات سوء قاچاق بر اقتصاد کشور تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان، موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا از فعالیت اینگونه افراد جلوگیری به عمل آید.#

توقیف سواری هیوندای با بیش از ۷۰ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف مقدار ۷۰ کیلو و ۸۰ گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه سواری هیوندای جنسیس و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ”صادق کاظم زاد” گفت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “شرافت” شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری هیوندای جنسیس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۷۰ کیلو و ۸۰ گرم تریاک که زیر صندلی های خودرو بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ صادق کاظم زاد در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر را در اولویت کاری خود قرار داده و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

کشف ۷۰ میلیون ریال اموال مسروقه منزل در گلپایگان

فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان از دستگیری یک سارق حرفه ای منزل و کشف ۷۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” گفت:در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان گلپایگان بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند یک سارق حرفه ای را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : این سارق در بازجوئی های بعمل آمده به سرقت ۷۰ میلیون ریال اموال منازل شهروندان اعتراف کرد.

سرهنگ حسین بساطی در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر آلات به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید و در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

دستگیری عامل هتک حیثیت شهروندی در شبکه های اجتماعی

فردی که تصاویر خصوصی فردی را در یکی از شبکه اجتماعی مجازی منتشر کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ” سید مرتضی مرتضوی ” رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان  گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتای اصفهان عنوان کرد فرد ناشناسی در شبکه اجتماعی تلگرام صفحه ای با نام وی ایجاد کرده و در آن تعدادی از تصاویر شخصی و آلبوم عروسی وی را به نمایش گذاشته و موجبات هتک حیثیت و آبروریزی اش را فراهم کرده است.

وی افزود:با اظهارات این زن جوان پرونده مقدماتی تشکیل و با انجام تحقیقات لازم در فضای سایبر متهم شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم که در برابر مدارک مستند پلیس قرار گرفت به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را هتک حیثیت و انتقام جویی به علت اختلافات قبلی با شاکی عنوان کرد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در محیط مجازی می کنند هشدار داد و اعلام کرد: بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر کس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

عدم توجه به جلو مرگ کودک ۵ ساله را رقم زد

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کودکی پنج ساله و فوت آن خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد”  گفت :در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کودکی در شهر “کوشک” ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان خمینی شهر در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی کودک پنج ساله جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی علت وقوع این حادثه رانندگی را بی توجهی راننده موتورسیکلت به جلو و سرعت غیرمجاز اعلام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از رانندگان خواست : در هنگام رانندگی سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه درهنگام رانندگی خودداری کنند و عابران پیاده به هنگام تردد در معابر از پیاده رو استفاده و از ورودی ناگهانی به سطح خیابان خودداری کنند تا شاهد چنین حواث ناگواری نباشیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا