عناوین اخبار

روش های طبیعی برای پاکسازی همیشگی سوسک ها از خانه

 پایگاه خبری سرمایه گستران -سوسک‌ها با انتقال میکروب‌ها از طریق شاخک، بال و پرزهای بدن خود باعث به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند. سوسک‌ها پس از وارد شدن به یک محل شروع به تخم ریزی می‌کنند. تخم سوسک‌ها به تعداد ۱۶ تا ۴۸ عدد است. این تخم‌ها درون پوششی قهوه‌ای رنگ و لوبیا مانند هستند. محل تخم‌ریزی سوسک‌هاا نقاط تاریک و دور از چشم در زیر میز، وسایل چوبیی و لای درزهاست.

از زمان تخم ریزی تا در آمدن سوسک‌ها سی تا پنجاه روز زمان لازم است. در این مدت کپسول‌ها به مرور بزرگ می‌شوند و پس از مدتی سوسک‌های سفید رنگ کوچک که بدون بال هستند از آن خارج می‌شوند. به سوسک‌های منازل «سوسری» گفته می‌شود.

راه ورود سوسک‌ها را به خانه‌تان ببندید

همان‌طور که در موضوع سلامت همیشه بر این نکته تاکید می‌شود که «پیشگیری بهتر از درمان است» پس بهتر است پیش از اینکه با این موجودات موذی در خانه‌تان مواجه شوید راه ورود آنها را به خانه‌تان ببندید.

گام اول: برای این کار یادتان باشد که ابتدا باید خانه‌ای تمیز داشته باشید. به خصوص آشپزخانه را از وجود خرده غذاهایی که در رو، زیرر کابینت و اجاق گاز هستند پاک کنید. سوسک‌‌ها عاشق چربی و خرده غذاهای باقی مانده هستند. پس لازم است ظرف‌ها را به موقع بشویید. اگر زمانی برایتان امکان نداشت که ظرف‌های کثیف را بلافاصله بشویید، آنها را در یک محلول شوینده بریزید تا در فرصت مناسب به سراغ آنها بروید.

گام دوم: نشتی تمامی شیرهای آب را بگیرید.

گام سوم: توپ‌های نفتالین را در گوشه‌های اتاق‌ها قرار دهید. سوسک‌ها از بوی نفتالین فراری هستند.

گام چهارم: وسایل چوبی قدیمی را در خانه انبار نکنید و در اولین فرصت آنها را از خانه بیرون بریزید.

گام پنجم: جلوی ورود سوسک‌ها از فاضلاب را بگیرید و شب‌ها دریچه فاضلاب‌ها را ببندید. برای کف شوی آشپزخانه نیز توریی مخصوص بخرید.

گام ششم: زباله‌ را داخل کیسه‌های نایلون بریزید و سپس آنها را در سطل زباله قرار دهید. دقت داشته باشید که هیچ راه نفوذی بهه داخل سطل زباله وجود نداشته باشد. علاوه بر این سطل زباله را هم به صورت مرتب باید خالی کنید.

گام هفتم: کابینت‌ها و دیگر وسایل آشپزخانه را به صورتی انتخاب کنید که پایه دار باشند. تا هوا به سادگی در زیر آنها قابل جریان وو قابل شست و شو باشند.

حتما بخوانید  زنی که ۶۹ فرزند دارد! + عکس
راه حل هایی برای خلاص شدن از شر سوسک های خانه

۱- شکاف‌ها و منافذ را مسدود کنید

شب‌ها که سوسک‌ها فعال می‌شوند شکاف‌ها و نقاط گرم و مرطوب آشپزخانه و دستشویی را بررسی کنید. برای این کار از یک چراغ قوه استفاده کنید. اگر با این حشرات بدقیبافه مواجه نشدید ممکن است با تخم‌ها، پوسته بدن و مدفوع آنها مواجه شوید. یادتان باشد که آنها علاوه بر جای گرم به دنبال غذا و آب نیز هستند. پس با حذف این دو مورد می‌توانید تا حدود زیادی این مشکل را حل کنید. بهتر است به جای استفاده از سم‌های مختلف تمامی شکاف‌های موجود در خانه را با سیمان ببندید. درز پنجره‌ها را نیز می‌توانید با درزگیرهای مخصوص ببندید. خمیر مخصوص بتونه نیز برای این کار بسیار مناسب است.

۲- غذای سوسک بخرید

یک قسمت از پودر «اسید بوریک» که در داروخانه‌ها به نام «پودر سوسک کش» وجود دارد را تهیه کنید. آن را با مقدار کمی شکر و آرد مخلوط کنید. سهم آرد در این مخلوط نسبت به شکر و پودر سوسک کش باید ۲ به ۱ باشد. شکر در این مخلوط نقش طعمه را بازی می‌کند. آرد می چسباند و اسیدبوریک می‌کشد. این پودر را در هر جایی که احتمال رفت و آمد سوسک‌ها را می‌دهید، بریزید.

مواظب باشید چرا که ممکن است بچه‌ها و حیوانات خانگی نادانسته از این مخلوط بخورند. در محل‌های خیس و نمدار این مخلوط را روی فویل آلمیونیومی قرار دهید تا به شکل خمیر در نیاید. این مخلوط برای اثرگذاری حتما باید به صورت خشک باقی بماند. این کار را دو هفته و هر هفته سه مرتبه تکرار کنید. به مرور دیگر سوسکی در خانه‌تان پیدا نخواهد شد.

۳- بطری نوشابه یک تله مناسب برای سوسک‌ها

شما می‌توانید یک تله خوب برای به دام انداختن سوسک‌ها بسازید. برای این کار به بطری ۲ لیتری نوشابه گازدار، قیچی، چسب و آب میوه شیرین نیاز دارید. یک سوم بالای بطری را با استفاده از قیچی ببرید. سپس آن را وارونه کنید و سر و ته روی بطری قرار دهید. دور آن را با چسب خوب بچسبانید. قسمت قیفی شکل را از آب میوه پر کنید. سوسک‌ها بو کشیده و برای خوردن آبمیوه سراغ این تله می‌آیند اما نمی‌توانند از آن خارج شوند.

۴- از محلول آب و صابون استفاده کنید

شاید تا به حال این روش را امتحان نکرده باشید ولی محلول آب و صابون برای از بین بردن سوسک‌ها بسیار مناسب است. این محلول را روی سر و بدن سوسک‌ها با اسپری بپاشید. اگر این کار را به درستی انجام دهید سوسک‌ها یک دقیقه بعد کشته می‌شوند. چرا که سوسک‌ها از طرق پوست خود نفس می‌کشند و این محلول منافذ تنفسی آنها را می‌بندد و باعث مرگ آنها می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا