پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از ساخت ۶۰مجموعه فرهنگی و هنری در لنجان تاویزیت رایگان در امامزاده سید محمد(ص )

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، محمد رضا ترحمی اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای نامه ای که بین ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان، بخشداری باغباداران و امام جمعه شهر باغباداران امضا شده است ۶۰ مجموعه فرهنگی و مذهبی در روستاهای این بخش ساخته می شود.

وی در ادامه افزود: براساس این تفاهم نامه ۶۰ موقوفه که در روستاهای باغباداران واقع شده است به صورت رایگان تغییر کاربری و همچنین پروانه ساخت رایگان از بخشداری دریافت می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان خاطر نشان کرد: این مجموعه های فرهنگی و مذهبی در موقوفات معاطاتی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از محل کمک های مردمی و همچنین اجرای طرح های تهاطر ساخته می شوند.

محمد رضا ترحمی در ادامه تصریح کرد: اجرای این طرح بزرگ عمرانی باعث احیای موقوفات و همچنین توسعه آن ها در جهت رونق بخشیدن به امور فرهنگی در نقاط محروم شهرستان انجام می شود.

وی در پایان گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مجموعه های فرهنگی و مذهبی کل این پروژه ها در مدت یکسال ساخته و به بهره برداری می رسند.

*امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان میزبان عاشقان امام حسن عسکری(ع) بود

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان گفت: جشن میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام )  در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار شد.

بر اساس این گزارش ،بهزاد صبری اظهار داشت: همزمان با شب میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام ) مراسم جشن میلاد به مناسبت این شب فرخنده در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: حرم مطهر خواهر بزرگوار امام هشتم (علیه السلام) در شب میلاد امام حس عسکری ( علیه السلام ) میزبان خیل عظیم عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت ( علیهم السلام ) بود که برای عرض تبریک این میلاد فرخنده به امام زمان ( ارواحنافداه ) و دختر موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) خود را به این بارگاه ملکوتی رسانده بودند.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان ادامه داد: در این شب باشکوه کربلائی سید اکبر میری مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در مدح و منقبت امام حسن عسکری (علیه السلام) به مدیحه سرایی پرداختند.

بهزاد صبری در ادامه گفت: علاوه بر این خادمان حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان، در شب میلاد امام حسن عسکری ( علیه السلام ) از زائران و مجاوران پذیرایی این آستان مقدس پذیرایی کردند.

** ثبت دو وقف جدید برای امور فرهنگی و قرآنی در فریدن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: واقف نیک اندیشی برای امور فرهنگی و قرآنی دو وقف جدید را در شهرستان فریدن به ثبت رسانید.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: واقف نیک اندیشی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن دو وقف جدید برای امور فرهنگی و قرآنی در ان شهرستان به ثبت رسانید.

وی در ادامه افزود: بیژن خزایی این واقف نیک اندیش دو قطعه زمین را برای احداث خانه عالم و ساخت مهد قرآن کریم در روستای موغان از توابه شهرستان فریدن وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: این موقوفات ۴۰۰ متر مربع مساحت دارند و ارزش آن ها نیز بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی خاطر نشان کرد: از آغاز سال جاری تا کنون ۱۷ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است.

**ویزیت رایگان زائران امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: در راستای اجرای طرح مهر تندرستی زائران حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر به صورت رایگان معاینه شدند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: طرح مهر تندرستی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان خمینی در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر اجرا شد.

وی در ادامه افزود: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایستگاه مهر تندرستی در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر برپا کرد که در این ایستگاه ۴ پزشک و پرستار در دو نوبت صبح و بعدازظهر زائران این آستان مقدس را به صورت رایگان معاینه کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر خاطر نشان کرد: در این طرح یک روزه که در روز جمعه ۱۷ دی ماه در جوار این امامزاده واجب التعظیم اجرا شد ۱۵۰ نفر زائر به صورت رایگان معاینه شدند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی ادامه داد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۶ میلیون ریال و از محل موقوفه مرحوم عقیلی که نیت آن منطبق با اجرای این طرح است اجرا شد.

وی تصریح کرد: هرساله طرح مهر تندرستی از محل موقوفات منطبق با نیات واقفین ینک اندیش توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می شود که این طرح شامل؛ کمک به بیماران خاص، تامین دارو برای بیماران صعب العلاج، توسعه مکان های بهداشتی و درمانی، کمک به بیماران نیازمند و توسعه بهداشت و سلامت جامعه و… می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در پایان افزود: امیدواریم که وافقین بیشتری در راستای اجرای طرح مهر تندرستی وقف نمایند به گونه ای که بتوانیم تعداد بیشتری از نیازمندان که به امکانات بهداشتی و درمانی مناسبی دسترسی ندارند را تحت پوشش قرار دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا