پیشخوانعناوین اخبار

پای نخستین ایرباس ۳۲۱ به ایران باز شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا ،فرهاد پرورش بیان کرد: طبق قراردادی که ایران ایر با ایرباس امضا کرده، این نخستین فروند از از ۱۰۰ هواپیماهای خریداری شده از ایرباس است که گواهینامه آن به نام هما ثبت شده و قرار است پس از انجام مراحل قانونی، طبق برنامه وارد کشور شود.

وی افزود: از مدتها پیش کارشناسان این شرکت در فرانسه برای انجام دوره های آموزشی مورد نیاز حضور داشتند و به همراه این هواپیما به کشور بازمی گردند.
به گفته پرورش، قرار است در پایان این هفته با ورود این هواپیما به کشور، آیین رسمی تحویل آن با حضور مقام های مسئول در وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور برگزار شود.
وی افزود: ایران ایر برنامه ریزی کرده است از این هوپیما ۱۹۵ نفره، در پروازهای داخلی استفاده کند. هرچند در صورت لزوم، برای پروازهای خارجی نیز استفاده خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، پیش از این «اصغر فخریه کاشان» قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در اموربین الملل گفته بود، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ( هما) تا پایان امسال هشت فروند هواپیمای جدید ایرباس و ATR تحویل می گیرد.
«براساس قراردادی که با شرکت ایرباس امضا شد، این شرکت تا پایان امسال یک فروند هواپیمای ۳۲۱ و دو فروند هواپیمای ۳۳۰ دوربرد به ایران ایر تحویل می دهد.»
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل یادآور شده بود، براساس مذاکرات قبلی با نمایندگان شرکت هواپیماسازی ATR خرید ۲۰ فروند هواپیما از این شرکت قطعی شده است، اما ایران ایر می تواند ۲۰ فروند هواپیمای دیگر از این شرکت زیر مجموعه ایرباس خریداری کند.
فخریه کاشان درباره تامین مالی خرید این هواپیماها یادآورشد: براساس قراردادی که امضا شده، ایران ایر ۱۵ درصد منابع مالی این هواپیماها را تامین و ۸۵ درصد دیگر منابع مالی از طریق فایناس خارجی تامین خواهد شد و با توجه به تمایل شرکت های خارجی مشکلی در تامین منابع مالی این قراردادها نداریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا