شهر و جامعهعناوین اخبار

ازدورهمی درمقبره علامه مجلسی(ره) تا گردهمائی نشر معارف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: آستان مقدس مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان با همکاری شهرداری منطقه ۳ اصفهان جشنواره بزرگ غذای سالم و سفره محلات را برگزار می کنند.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه با عنوان دورهمی سالم و خوشمزه صبح روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه در سالن اجتماعات مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: در پایان این برنامه نیز به نفرات برگزیده ای که توانسته باشند بهترین غذا را باسالم ترین مواد اولیه آماده کنند جوایز نفیسی اهدا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای اینگونه برنامه ها با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و با رویکرد جلب مشارکت های مردمی و همچنین ترویج زندگی سالم به سبک اسلامی در جوار بقاع متبرکه برگزار می شود.

** معماری اسلامی هنری است که در آن روح معنویت متبلور شده است

استاد معماری دانشگاه مدیای هلند گفت: نظم هارمونی و هندسی معماری ایرانی اسلامی را در هیچ جای دنیا از جمله کشور خودم هلند ندیده ام.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، خانم استفانی کونینگ، استاد معماری دانشگاه مدیای هلند در حاشیه بازدید از حرم مطهر حضرت هلال بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل گفت: معماری این مکان مقدس بسیار زیبا، شگفت انگیز و قابل تحسین است و هنر اصیل ایرانی را به نمایش می گذارد.
وی که در قالب هیئتی از جهانگردان هلندی و بلژیکی به ایران سفر کرده است، اظهار داشت: نظم هارمونی و هندسی معماری ایرانی اسلامی را در هیچ جای دنیا از جمله کشور خودم هلند ندیده ام.

استاد دانشگاه مدیای هلند، معماری مساجد و اماکن مذهبی ایران را تحسین برانگیز خواند و افزود:  معماری اسلامی به دنبال ایجاد آرامش است و آنچه از مسجد در ایران دیده ام محلی برای آرامش روح، نماز و عبادت مردم است.

استفانی کونینگ یکی از عوامل ارتباط ملل مختلف و آشنایی با فرهنگ و تمدن ها را هنر معماری دانست و تصریح کرد: معماری اسلامی هنری است که در آن روح معنویت متبلور شده است.

وی افزود: تنها مساجد هلند کمی شباهت با این معماری ها دارد که البته همواره برای من جالب است که اغلب مساجد و مکان های عبادی مسلمین دارای یک گنبد و دو مناره است.

این جهانگرد هلندی با اشاره به اینکه این پنجمین سفر او به ایران است، خاطر نشان کرد: در تمام این سفرها از میهمان نوازی شما ایرانی ها واقعا شگفت زده شده ام و این مسئله برای من قابل احترام است.

استفانی کونینگ افزود: ایران کشور میهمان نوازی است که به راحتی می‌توان با جوانان آن ارتباط برقرار کرد و در این کشور به ارتباط با جوانان توجه می‌شود.

این استاد دانشگاه هلند به تفاوت فرهنگی مردم ایران با هلند اشاره کرد و افزود:مردم هلند عمدتا درون گرا هستند و روابط سردی با یکدیگر دارند، اما روابط دوستانه و صمیمی در ایران بسیار بالاست.

استفانی کونینگ افزود: علیرغم اینکه در اروپا و امریکا، ایران را کشوری خطرناک و فاقد امنیت معرفی می کنند، در ایران کاملا آرامش و امنیت وجود دارد و مردم آن فوق العاده عالی هستند.

** گردهمائی نشر معارف نهج البلاغه در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان برگزار شد

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان گفت: گردهمائی نشر معارف نهج البلاغه، عصر روز ( شنبه ) ۱۸ دی ماه به همت مرکز نشر معارف نهج البلاغه و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: در این همایش که با حضور ائمه جماعات شهر اصفهان و اساتید نهج البلاغه برگزار شد، جمعی از حاضرین در این همایش  پیشنهادات خود را در رابطه با نشر معارف و احیای فرهنگ غنی نهج البلاغه ارائه نمودند.

وی در ادامه افزود: همچنین در این گردهمائی، محمدصالح طیب نیا؛ مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در سخنان کوتاهی با اشاره به روند اجرائی پروژه بقعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) اصفهان، گفت: امیدواریم با توسعه حرم مطهر حضرت زینب ( علیها السلام ) مردم از آثار و برکات این طرح استفاده نمایند.

مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در ادامه با تأکید بر اینکه در جامعه ما اتفاقاتی می افتد که با سیره نهج البلاغه مغایرت دارد، افزود: نهج البلاغه باید بنای زیستن ما باشد و از حالت شعاری خارج شود و به مدلی قابل ارائه در جامعه تبدیل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا