حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از راه اندازی مرکز فوریت های ۱۹۷تادستگیری مزاحم اینترنتی در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی اانتظامی استان اصفهان ،سرهنگ” رحمت اله کرباسیون” اظهار داشت: در راستای اجرای تدابیر فرمانده نیروی انتظامی و با هدف رضایتمندی بیشتر مردم، رسیدگی فوری به درخواست ها و مشکلات شهروندان و جلب اعتماد مردم ، صیانت از کارکنان و صحت عمل آنان در انجام وظایفشان ،مرکز فوریت های ۱۹۷ در این فرماندهی راه اندازی شد.

وی افزود: این مرکز از ساعت از ۷ صبح تا ساعت ۲۴ شب به صورت ویژه آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارش مردمی بوده و کارشناسان پلیس به صورت زنده پاسخگوی تماس های مردم خواهند بود.

این مقام مسئول، عدم تشکیل پرونده برای مراجعان به کلانتری ها، ایراد ضرب و جرح، بازداشت غیر قانونی، مطالبات غیر قانونی، جلوگیری از ورود مردم به مقر های ناجا به بهانه مراسمات، عدم ارائه رسید به هنگام توقیف اموال و مدارک خصوصاً مدارک خودرو، عدم حضور ۱۱۰ در محل خصوصاً در تصادفات جرحی و نزاع، عدم پاسخگویی اپراتوران ۱۱۰، موکول نمودن امورات ارباب رجوع به روز بعد بر خلاف قانون، ورود بدون مجوز به اماکن به خصوص منازل مردم، عدم حضور افسران تشخیص هویت در محل وقوع جرم مانند قتل را از جمله موارد فوریتی که شهروندان می توانند با این مرکز تماس بگیرند عنوان کرد.

سرهنگ کرباسیون، تصریح کرد: در این زمینه تیم ویژه ای تشکیل شده که به محض تماس شهروندان در موارد با شماره تلفن ۱۹۷ و اعلام نارضایتی از عملکرد کارکنان سریعاً به محل اعزام و نسبت بررسی به پیگیری و حل مشکل فرد تماس گیرنده اقدام می نماید.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فوریت های ۱۹۷ نقش موثری در صیانت و پیشگیری از تخلفات کارکنان، تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی بیشتر مردم و حفظ حقوق شهروندی دارد گفت: از یک ماه گذشته که این مرکز راه اندازی شده با استقبال خوب مردم استان روبرو بوده در این مدت تعداد ۳۰ تماس فوریتی با این مرکز برقرار شده که تیم ویژه بازرسی استان نسبت به رسیدگی موضوعات و حل مشکل شهروندان اقدام کردند.

سرهنگ کرباسیون از تعداد چهار هزار و ۵۰۰ تماس با سامانه ۱۹۷ در یک ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: ۲۰درصد از این تماس ها تقدیر و تشکر از عملکرد کارکنان، ۱۰درصد انتقاد، ۳۰درصد مربوط به نظر و پیشنهاد و مابقی نیز دریافت مشاوره و راهنمایی از اپراتوران و کارشناسان ۱۹۷ بوده است.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد:علاوه بر تماس های مردمی جلسات ارتباط مستقیم مردم با فرمانده انتظامی استان و دیگر مسئولان این فرماندهی روز های دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در محل دفتر نظارت همگانی واقع در خیابان بزگمهر جنب بیمارستان آیت اله صدوقی برگزار می شود که شهروندان می توانند در این جلسات شرکت و مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت مستقیم با مسئولان در میان بگذارند.

** مسافر اتوبوس با ۴۹۰ گرم تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم ازکشف مقدار ۴۹۰ گرم تریاک در بازرسی بدنی از مسافر یک دستگاه اتوبوس در محور “سمیرم-شهرضا” خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری در محور “سمیرم-شهرضا” به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک وآن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران به یکی از مسافران مشکوک و در بازرسی از او مقدار ۴۹۰ گرم تریاک را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ براتی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

** دستگیری سارق حرفه ای موتورسیکلت در گلپایگان

 فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از دستگیری یک سارق حرفه ای موتورسیکلت و کشف سه دستگاه موتورسیکلت سرقتی خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی ” گفت : در پی وقوع چندین فقره سرقت موتور سیکلت در سطح شهر گلپایگان ، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ بساطی ادامه داد: در بازرسی از محل زندگی سارق سه دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و صاحبانشان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان با اشاره به تحویل سارق به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: افزایش ضریب امنیت وسایل نقلیه و یا نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آنها، فرصت سرقت را تا حدی زیادی کاهش می دهد که از تمام دارندگان وسایل نقلیه تقاضا می شود کلیه نکات ایمنی در خصوص پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه را رعایت کنند .

** توقیف۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برنج قاچاق در شهرضا

 فرمانده انتظامی شهرستان ” شهرضا ” از توقیف ۶۹ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد .

سرهنگ”حمیدامیرخانی” گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به سه دستگاه کامیون کشنده مشکوک و جهت بررسی بار و مدارک مربوطه آنها را متوقف کردند. در بازرسی از این کامیون ها سه محموله برنج قاچاق فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در مجموع ۶۹ تن برنج خارجی قاچاق توقیف شد که کارشناسان مربوطه ارزش برنج های کشف شده را سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: در این خصوص سه متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

** توقیف کامیون دانگ فنگ با بیش از ۲۰۰ کیلو گرم مواد افیونی

 ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ مقدار ۱۱۴ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش و ۹۶ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این باره گفت : در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند محموله ای را از شرق کشور وارد اصفهان کنند ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران، کامیون کشنده حامل مواد را در یکی از ورودی های شرقی استان اصفهان شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از این کامیون مقدار ۱۱۴ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش و ۹۶ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ کریمی افزود: در این عملیات کامیون قاچاقچیان توقیف و دو سوداگر مرگ دستگیر که تحویل مراجع قضائی شدند.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان خطاب به سوداگران مرگ گفت : نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

مزاحم اینترنتی در اصفهان دستگیر شد

 فردی که در فضای مجازی برای مردم مزاحمت ایجاد می کرد توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان  بیان داشت :در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی با ارسال پیام های توهین آمیز و غیراخلاقی برای وی مزاحمت ایجاد شده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت:با انجام تحقیقات و بررسی های لازم در محیط مجازی متهم که فردی ۴۰ ساله بود شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد این فرد برای افراد دیگر نیز در شبکه های مجازی مزاحمت ایجاد کرده بود .

سرهنگ مرتضوی بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: کاربران شبکه های اجتماعی در مراودات خود در این فضا باید مراقب خود باشند و یاد بگیرند هویت اکثر افراد در شبکه های اجتماعی جعلی می باشد و به هیچ عنوان به افراد غریبه که برای آنها پیام ارسال می کنند اعتماد نکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا