پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از برگزاری همایش قرارگاه فرهنگی شهرستان مبارکه تا اخذ سند برای موقوفات گلپایگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: همایش قرارگاه فرهنگی شهرستان مبارکه با حضور جمعی از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات شهرستان مبارکه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این همایش روز دوشنبه ۲۰ دی ماه همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه(س) در جوار حرم مطهر امامزاده سلیمان(ع) دیزیچه برگزار شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: در این همایش حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز حضور داشت و حجت الاسلام و المسلمین ابطحی نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت.

علی مبشری در ادامه گفت: این همایش با همکاری دفتر امام جمعه مبارکه، سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مبارکه و واحد تبلیغات اسلامی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

** اعزام خادمان امامزاده علی ابن باقر(ع) کاشان  به مشهد مقدس

رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان از اعزام ۱۳۴ نفر از خادمان افتخاری آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمدباقر(ع)مشهد اردهال کاشان به حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) درمشهد مقدس خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: این کاروان شامل ۱۳۴ نفر از خادمان حرم مطهر حضرت علی بن باقر مشتمل بر خواهران و برادران در قالب سفر زیارتی سیاحتی فرهنگی آموزشی با اختصاص سه  دستگاه اتوبوس و رزرو هتل متناسب با شان خادمان در مشهد مقدس به همت عوامل اجرایی ،مدیر و هیئت امنای حرم مطهر حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: در این اردوی یک هفته ای ضمن بهره مندی از فیوضات معنوی زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) به مسائل آموزشی و توجیهی خادمان و کسب تجربیات هر چه بیشتر در خصوص وظایف خدام در آستان مقدس پرداخته می شود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان گفت: این اردوی زیارتی سال ها است که به همت عوامل اجرایی آستان مقدس به جهت افزایش روحیه خادمان و ارتقای سطح آموزش های خدام در قالب کاروان زیارتی مشهد مقدس با شور و اشتیاق وصف ناپذیر خدام صورت می پذیرد.

** پایان فاز اول پروژه عمرانی امامزاده بهین(ع) خور و بیابانک

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: فاز اول پروژه عمرانی امامزاده بهین(ع) خور و بیابانک با کمک خیرین به اتمام رسید.

مجتبی بابایی اظهار داشت: فاز اول کاشیکاری ونماکاری داخلی امامزاده بهین(ع) روستای ایراج از توابع شهرستان خور و بیابانک به اتمام رسید.

وی در ادامه افزود: این پروژه به مساحت ۵۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون ریال از محل کمک های مردمی اجرا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک در ادامه خاطر نشان شد: همچنین یک دستگاه پنل خورشیدی جهت روشنایی در حرم مطهر امامزاده بهین(ع) نصب شد که این پنل خورشیدی از انرژی پاک خورشید جهت تامین برق روشنایی این مکان مقدس نصب شده است.

مجتبی بابایی ادامه داد: این پنل توسط مهندس جواد نائب به این آستان مقدس اهدا شده است که ارزش آن نیز ۲۰ میلیون ریال می باشد.

** اخذ سند برای ۷۸ هزار متر مربع از موقوفات شهرستان گلپایگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: ۱۸ سند برای ۲۲ رقبه از موقوفات شهرستان گلپایگان اخذ شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: با پی گیری های به عمل آمده توسط واحد حقوقی و ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ۱۸ سند تک برگی دیگر برای ۲۲ رقبه از موقوفات شهرستان گلپایگان اخذ شد.

وی در ادامه افزود: این ۲۲ رقبه مربوط به ۱۳ موقوفه شهرستان گلپایگان هستند که در مجموع ۷۸ هزار و ۲۳۲ متر مربع مساحت دارند و ارزش آن ها نیز ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که همه این رقبات دارای کاربری کشاورزی هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد: که از میان این رقبات بزرگترین رقبه ای که برای آن سند اخذ شده است مربوط به موقوفه خدیجه خانم است که مساحت آن ۲۷ هزار و ۶۶۹ متر مربع است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری خاطر نشان شد: همچنین این اداره توانسته است از اول سال جاری تا کنون ۷۱ سند مالکیت برای ۹۴ رقبه از موقوفات شهرستان اخذ نماید که مساحت کل این املاک ۳۴۴ هزار و ۵۱۱ متر مربع است.

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای این کار در راستای حفظ و حراست از حقوق موقوفات و واقفین نیک اندیش و با هدف اجرای امینانه نیات واقفین انجام شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا