پیشخوانعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

کاهش قیمت نفت سبک ایران در نخستین هفته سال ۲۰۱۷

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، قیمت نفت ایران همانند سایر انواع نفت های شاخص در بازارهای جهانی پس از توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش تولید، روندی افزایش داشته که البته گاهی با نوسان و افت همراه بوده است.
در آخرین هفته سال ۲۰۱۶ میلادی (منتهی به ۱۰ دی) نیز قیمت نفت خام سبک ایران با یک دلار و ۱۵ سنت افزایش، بشکه ای ۵۳ دلار و ۳۱ سنت فروش رفته بود.
مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت با انتشار گزارشی درباره وضعیت قیمت ها در هفته منتهی به ۶ ژانویه (۱۷ د‌‌‌‌‌‌ی‌ماه) اعلام کرد نفت سبک ایران با ٩ سنت کاهش به ۵٣ دلار و ٢٢ سنت برای هر بشکه رسید.
قیمت نفت خام سنگین ایران نیز در این دوره زمانی با ٢٠ سنت کاهش به ۵٢ دلار و ٨۴ سنت برای هر بشکه رسید.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ۵٣ دلار و ٩ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک سنت کاهش نشان می دهد.
قیمت نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ۶ ژانویه با ۵٢ سنت کاهش، ۵٣ دلار و ٣۴ سنت برای هر بشکه معامله شد.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ١٣ سنت افزایش، ۵۴ دلار و ٩٧ سنت برای هر بشکه معامله شد. قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب نیز با ٧٩ و ۶۵ سنت افزایش به ۵۴ دلار و ٣۶ و ۵۴ دلار و ٧٧ سنت برای هر بشکه رسید.
قیمت نفت در هفته نخست امسال میلادی تقریبا با ثبات بود. کاهش سطح ذخیره سازی های نفت خام آمریکا در کنار بهبود چشم انداز رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته از مهمترین عوامل تقویت کننده قیمت نفت بود.
اعلام افزایش صادرات نفت عراق برای ماه فوریه (آبان-آذر) و بازنگری صعودی در رشد تولید نفت خام آمریکا در سال آینده میلادی از مهمترین عوامل تضعیف کننده قیمت در هفته گذشته محسوب می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا