شهر و جامعهعناوین اخبار

ازتشکیل پایگاه بسیج آقاعلی عباس بادرودتااکران فیلم های جشنواره عمار در کاشان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: جلسه ای با حضور سرهنگ آقادوست فرمانده سپاه نطنز، سرگرد طباطبایی فرمانده حوزه سیدالشهدا (ع) بادرود، و همچنین جمعی از مسئولین آستان مقدس جلسه ای به منظور هماهنگی برای راه اندازی پایگاه بسیج در آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در ابتدای جلسه پس از قرائت آیاتی از قرآن مجید سپهری رئیس هیئت امنا آستان مقدس ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی خدمت حاضرین در جلسه آمادگی مسئولین و هیئت امنا آستان را برای برپایی و راه اندازی پایگاه بسیج در آستان مقدس ابراز داشته و اظهار نمود؛ پایگاه بسیج آستان در درجه اول در راستای اهداف فرهنگی فعالیت و تشکیل و در درجه دوم مسئولین آستان را در مسائل امنیتی یاری می کند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود ادامه داد: در ادامه جلسه نیز سرهنگ آقادوست ضمن عرض تسلیت بمناسبت در گذشت رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ،از پیگیری ها و تلاش مسئولین آستان در جهت راه اندازی و تشکیل پایگاه بسیج در آستان تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی ادامه داد: همچنین در این جلسه سرگرد طباطبایی فرمانده حوزه سید الشهداء بادرود از آمادگی این حوزه برای تشکیل پایگاه بسیج در جوار این آستان مقدس خبر داد و افزود؛ این حوزه تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا ضمن رعایت مراحل قانونی مقدمات تشکیل پایگاه بسیج این امامزاده عظیم الاشان فراهم شود.

 

**برپایی جشن تکلیف دختران نطنزی در امامزاده احمد(ع) نطنز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: جشن تکلیف دانش آموزان در جوار مرقد منور امامزاده احمد (علیه‌السلام)  روستای جاریان نطنز باحضور مسولین و واولیاء دانش آموزان برگزار شد.

به پایه این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: حرم مطهر امامزاده احمد (علیه‌السلام)  روستای جاریان نطنز میزبان مدارس دخترانه شهرستان نطنز و دختران دانش آموز نطنزی بود.

وی در ادامه افزود: ۱۵۰ دانش آموز نطنز در مراسم جشن تکلیف خود که در جوار امامزاده احمد(ع) نطنز برگزار شد شرکت کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز ادامه داد: این مراسم با حضور امام جمعه نطنز، حسنی فرماندار و فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و دیگر مسوولان شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه گفت: همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین امینی امام جمعه  نطنز در بیاناتی کوتاه ضمن تبریک به دانش آموزان واولیا آن هابه ایراد سخن پرداخت و گفت؛ نماز بهترین شکل ارتباط با خداوندی است که نعمتهای فروانی را به ما داده است لذا نمازتان را هرگز ازدست ندهید.

حجت الاسلام و المسلمین امینی ادامه داد: حجاب و چادرتان که یادگار مادرمان حضرت زهرا (س)، است را از دست ندهید وهمواره حافظ آن باشید.

 

**برگزاری نخستین کارگاه آموزش شهروندی  در امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: نخستین کارگاه آموزش شهروندی زندگی ایمن شامگاه پنجشنبه ۲۳ دی‌ ماه بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان آیت‌ الله عاملی حرم امامزاده هلال بن علی(ع) برگزار شد.

به پایه این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روانن اظهار داشت: در این کارگاه، سرآتشیار محمدی از کارشناسان خبره آتش‌ نشانی شهر اصفهان در خصوص علل ایجاد حوادث و سوانح، نحوه ارتباط با سازمان، چگونگی مقابله با آتش‌ سوزی در لحظات اولیه و سایر حوادث خانگی شامل انفجار، سقوط آسانسور و چاه‌های جذبی را به شهروندان آموزش داد.

وی در ادامه افزود: حسن عباس‌ زادگان در حاشیه نخستین کارگاه آموزش شهروندی زندگی ایمن، گفت؛ غنی کردن فرهنگ ایمنی در جامعه اصلی ‌ترین دغدغه سازمان آتش ‌نشانی است و این کارگاه، در راستای افزایش فرهنگ ایمنی شهروندان و آشنایی آنان با اصول ایمنی در رویارویی با حوادث احتمالی خانگی برگزار شده است.

رئیس ایستگاه شماره یک آتش ‌نشانی آران و بیدگل، علت برگزاری این دوره آموزشی را سوانح چند ماه اخیر این شهرستان دانست و افزود: آموزش‌های اولیه پیشگیری از سوانح و حوادث می‌تواند به نحو قابل توجهی از بروز سوانح جلوگیری کرده و مانع از ایجاد خسارت‌های جبران ‌ناپذیر شود.

وی افزایش آگاهی مردم از اصول ایمنی و به کار بستن آن در زندگی را از حقایق انکارناپذیر در کاهش و پیشگیری از بروز حادثه دانست و خاطرنشان کرد: مردم در شرایط وقوع حوادث باید با خود آگاهی و خود امدادی، آتش‌نشانی را یاری دهند تا ضمن کاهش حوادث، در هنگام بروز حوادث اقدامات مؤثر اولیه را انجام دهند.

عباس‌زادگان، تصریح کرد: سازمان آتش ‌نشانی در نظر دارد بمنظور آموزش همگانی شهروندان، این کارگاه‌های آموزشی را به صورت ماهانه در اماکن عمومی، امامزاده‌ها و مساجد شهرستان برگزار کند.

وی، همچنین از اجرای طرح بازرسی عوامل آتش ‌نشانی از وسایل گازسوز منازل بمنظور کاهش خطرات جانی و مالی خبر داد و افزود: در این طرح که از روز شنبه ۲۵ دی‌ماه آغاز خواهد شد، عوامل آتش‌نشانی به صورت الگو یکی از محله ‌های شهر را انتخاب و ضمن بازدید از وسایل گازسوز و نحوه نصب دودکش‌های بخاری و آبگرمکن،  آموزش‌های چهره به چهره شهروندان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین این برنامه با هدف و با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

 

**اکران فیلم های جشنواره عمار در امامزاده ولی ابن موسی(ع) کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: آستان مقدس امامزاده ولی ابن موسی(ع)راوندکاشان میزبان علاقمندان به فیلم های جشنواره مردمی عمار بود.

به پایه این گزارش گزارش، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: اکران فیلمی باموضوع حمل و نقل به مناسبت ۲۶ دی روز حمل و نقل در جوار حرم مطهر امامزاده ولی ابن موسی(ع) راوند کاشان انجام شد.

وی در ادامه افزود: این فیلم از مجموع فیلم های اکران شده در جشنواره فیلم عمار بود که توسط ستاد نماز جمعه کاشان و بین نماز ظهر وعصر روز جمعه ۲۴ دی ماه برای علاقمندان اکران شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: این اقدام در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و با هدف ارتقاع سطح فرهنگ عمومی جهت بالا بردن فرهنگ حمل و نقل انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه گفت: نسب این امامزاده عظیم الشان به امام موسی الکاظم(ع) می رسد و حرم مطهر وی نیز در شهر کاشان و در منطقه راوند واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا