شهر و جامعهعناوین اخبار

توجه ویژه به پروژه های زیربنایی در بودجه ۹۶ / شاخص های چشم انداز اصفهان ۱۴۰۰ مدنظر قرار گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، صبح امروز شهردار اصفهان لایحه بودجه ۹۶ شهرداری را به شورای شهر تقدیم کرد.

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان پیرامون لایحه بودجه امسال اظهار کرد: ویژگی بودجه امسال تهاجمی بودن آن است بدان معنا که به پروژه های زیربنایی توجه بیشتری شده است.

وی افزود: در تدوین این لایحه از هر گونه سیاسی کاری و فعالیت های جناحی به دور بودیم و تنها منفعت شهر را در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به مفاد این لایحه گفت: بودجه خطوط ۲ و ۳ قطار شهری و ساخت ادامه خط یک و همچنین بودجه رینگ چهارم ترافیکی از جمله موضوعاتی است که به خوبی در این لایحه در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: تمام این برنامه ریزی ها به دلیل پختگی و بلوغ فکری اعضای شورا و سایر معاونان و مدیران بود که این لایحه به خوبی تدوین شد.

جمالی نژاد با اشاره به یکی از نقاط قوت این لایحه خاطرنشان کرد: در تدوین لایحه بودجه سال ۹۶ معیارها و شاخص های چشم انداز اصفهان ۱۴۰۰ به خوبی مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این لایحه با مشارکت ۱۸۶ نفر از معاونان و مدیران تدوین شده است گفت: همچنین این لایحه طی ۹۴ جلسه کارشناسی و با یک هزار و ۹۰۰ نفر-ساعت کار کارشناسی تدوین شد.

شهردار اصفهان با اشاره به دیگر ویژگی های این لایحه افزود: این لایحه بر خلاف لوایح قبلی، بودجه شهرداری ها و سازمانهای وابسته را یک جا در بر دارد.

**کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار

جمالی نژاد اضافه کرد: برای تدوین این لایحه از نظرات همه افراد ذینفع و همچنین مردم استفاده شده و اولویت بر اتمام پروژه های نیمه تمام است.

وی تصریح کرد: در این لایحه کاهش وابستگی شهرداری به درآمدهای ناپایدار مانند عوارض ساختمانی مشهود است و در قبال آن برای تحقق درآمدهای پایدار برنامه ریزی خوبی شده است.

شهردار اصفهان گفت: بودجه سال ۹۶، ۳ هزار میلیارد تومان است که ۸۰ درصد آن به فعالیت های عمرانی و ۲۰ درصد آن به امورات جاری اختصاص یافته است.

جمالی نژاد ادامه داد: در بودجه سال آتی میزان درآمدهای حاصل از عوارض ساختمانی، خودرویی، عوارض پالایشگاه ها و مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است.

وی با اشاره به اهم ردیف های بودجه ای سال آتی اضافه کرد: اهم این اعتبارات در حوزه عمرانی، حمل و نقلی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و شهر سازی است، رویکرد های زیست محیطی هم در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا