شهر و جامعهعناوین اخبار

ارائه بیش  از ۷میلیون نفر- ساعت آموزش های مهارتی در بخش غیردولتی در نه ماهه سال جاری

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، حسین مصلی نژاد رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی گفت: درنه ماهه سال جاری بالغ بر ۷میلیون و ۴۰۲ هزار  و ۸۲۳نفر- ساعت در قالب۸ هزار و ۱۷۷دوره آموزشی در آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد استان اصفهان اجرا گردیده که از ۴۱ هزار و ۸۱۵  نفر دوره آموزش ارائه شده، ۳۱ هزار و ۱۶ نفر مرد و ۱۰هزار و ۷۹۹ نفر زن بوده است.

مصلی نژاد بیان داشت: این آموزش ها در بخش های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در۴۳رشته آموزشی از قبیل امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، تکنولوژی فرهنگی، عمران، تأسیسات، صنایع دستی و … در قالب ۳۹۰حرفه مهارتی به متقاضیان ارائه شده است.

وی افزود: سهم آموزش های مهارتی غیررسمی در بخش غیردولتی در خوشه های صنعت ۱۲ درصد، خدمات ۸۲ درصد، کشاورزی ۲ درصد و فرهنگ و هنر ۳ درصد تخمین زده شد.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی گفت: در استان اصفهان ۱۴۲۰ آموزشگاه دارای مجوز هستند که بیش از ۵۱% تعهدات آموزشی اداره کل را اجرا می نمایند که از این تعداد ۴۸۵ آموزشگاه در حوزه بانوان ۱۳۳، آموزشگاه در حوزه برادران و ۷۴ آموزشگاه به صورت دومنظوره فعالیت آموزشی دارند.

مصلی نژاد در ادامه اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته ۹ ماهه در جهت ارتقای کیفی آموزشهای ارائه شده توسط بخش غیردولتی، انجام ۱۷۹۸ بازرسی به دو صورت ارشادی و نظارتی، رتبه بندی ۱۰۸۲ آموزشگاه واجد شرایط، برگزاری ۱۵ جلسه هیأت نظارت و ۵۲ جلسه هم اندیشی فی مابین آموزشگاه های آزاد، رؤسا و کارشناسان مراکز به منظور بررسی تمهیدات و فرصتها و نقاط قوت و ضعف پیش روی آموزشگاهها و ارائه راهکارهای مناسب در این خصوص می باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا