پیشخوانحوادث پلیسعناوین اخبار

انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی/ کشف ۳۷ هزار لیتر روغن تقلبی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبداله زاده پاشاکی بیان کرد: در پی ارسال تعدادی پرونده جعل مدارک تحصیلی به پلیس امنیت عمومی، بررسی موضوع به صورت جدی در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی، کارهای اطلاعاتی و تلاش های شبانه روزی موفق شدند مخفیگاه چهار جاعل را در شهرستان رباط کریم شناسایی کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم گفت:ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی وارد مخفیگاه آنان شدند و چهار تن را دستگیر کردند.
سرهنگ پاشاکی افزود: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۳۲۵ فقره مدرک خام آماده ثبت دیپلم و ریز نمرات و تاییدیه تحصیلی، ۹۴ عدد مهر و نرم افزارهای مربوط به ادارات دولتی و نصب شده در رایانه را کشف کردند.

سرقت عکس از پروفایل و ایجاد هویت جعلی
فرمانده انتظامی شهرستان گناباد خبر از شناسایی و دستگیری عامل سرقت عکس از پروفایل و ایجاد هویت جعلی در فضای سایبری خبر داد .
سرهنگ علی‌اکبر کیانی اظهار کرد: فردی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و درخواست دادخواهی داشت. شاکی که پسری، دانشجو بود در اظهارات اولیه خود بیان کرد که مدتی است در فضای مجازی از طریق یکی از شبکه‌های پیام رسان تحت موبایل، مزاحمت‌هایی برای او ایجاد و تصویر اوبه عنوان پروفایل در یک اکانت ناشناس گذاشته شده است ؛ ضمن اینکه پست های غیر اخلاقی همراه با عکس‌های شاکی به چند تن دیگر از جمله استادهای دانشگاه ارسال شده که این کار لطمه زیادی به هویت این دانشجو وارد کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با بررسی‌های فنی و اقدامات صورت گرفته ، متهمی ۲۰ ساله در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گناباد اضافه کرد: متهم در رویارویی با ادله فنی، جرم خود را پذیرفت و با اظهار ندامت، اعتراف کرد که با شاکی، هم دانشگاهی است و چندی پیش بر سر موضوعی با شاکی به اختلافی برخورده و با توجه به اینکه حق با او بوده است‌، اطرافیان از جمله استادها، حق را به شاکی داده اند و او (متهم) به منظور انتقام گیری از شاکی دست به این کار زده است.
سرهنگ کیانی به کاربران فضای سایبری هشدار داد: فضای سایبری، مکان مناسبی برای رفع خصومت‌های شخصی و عقده‌گشایی نیست زیرا مطابق قانون جرایم رایانه‌ای هرگونه هتک حرمت و انتشار اکاذیب به منظور تشویش اذهان، جرم است و قانون برای مرتکب آن، علاوه بر جزای نقدی مجازات حبس را نیز پیش‌بینی کرده است.

پلمب کارگاه تولید روغن های صنعتی تقلبی
فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر غرب استان تهران این خبر را داد که مأموران با شناسایی یک کارگاه تولید روغن های تقلبی در چهاردانگه ، بیش از ۳۷ هزار لیتر روغن صنعتی تقلبی را کشف کردند.
سرهنگ ابراهیم حسن آبادی اضافه کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تهیه و تولید روغن صنعتی تقلبی با برچسب شرکت های معروف خارجی در اسلامشهر ، ماموران انتظامی بخش چهاردانگه بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ حسن آبادی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از این کارگاه، ۱۷۰ بشکه حاوی روغن های تقلبی با برچسب های مختلف خارجی، مقادیر زیادی برچسب، شابلن و درپوش فلزی روغن های صنعتی خارجی مخصوص بشکه های روغن را کشف کردند.
وی با اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه تصریح کرد : متهم در بازجویی های پلیس اعتراف کرد که با خرید روغن های ساخت داخل کشور از کارخانجات و تهیه آلات و ادوات جعل و تقلب، اقدام به جابجایی روغن ها در بشکه ها کرده، سپس با افزودن ترکیباتی دیگر آنها را در بازار عرضه کرده و به قیمت روغن های خارجی به فروش می رسانده است.
فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به ارزش روغن های یاد شده به میزان ۴۰۰ میلیون ریال ادامه داد: کارگاه با هماهنگی مقام قضائی، پلمب و متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

توقیف ۲ محموله بزرگ مواد محترقه
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از توقیف ۲ محموله بزرگ مواد محترقه به ارزشی بالغ بر ۲ میلیارد ریال و کشف بیش از ۵۰۰ هزار قلم مواد آتش زای خطرناک و غیر استاندارد خبر داد.
سردار منوچهر امان اللهی گفت: مأموران پلیس آگاهی استان با اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت، موفق به شناسایی ۲ باند تهیه و توزیع مواد آتش زا شدند.
وی ادامه داد: اعضای این باندها پس از خرید ۲ محموله بزرگ مواد محترقه از کشورهای همسایه با عبور از معابر غیرمجاز مرزی، قصد فروش و توزیع محموله در سطح استان را داشتند که در این راستا موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: با شناسایی خودروهای حامل کالای قاچاق و زمان و مکان انتقال محموله، اکیپی از عوامل پلیس آگاهی به مسیر تردد قاچاقچیان اعزام شد و پس از چند ساعت کنترل نامحسوس با مشاهده خودروها، جهت توقیف آنها اقدام کرد.
سردار امان اللهی ادامه داد: قاچاقچیان که متوجه حضور مأموران شده بودند با حرکات حادثه ساز در خروجی شهر کرمانشاه، قصد فرار به سمت محور کامیاران را داشتند، اما با اقدام به موقع پلیس، متوقف و دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: یک دستگاه کامیون و یک دستگاه پژو پارس در این زمینه توقیف و به پارکینگ منتقل شد.همچنین در این رابطه پنج متهم دستگیر شدند که برخی از آنان پیش از این نیز سابقه خرید و فروش موادمحترقه داشته اند.

توقیف ۲۲ تن برنج قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان جم استان بوشهر از کشف محموله برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ روح الله گراوند گفت: در راستای مبارزه جدی با معضل قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی، ماموران حین گشت‌ زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۵۶۰ کیسه ۴۰ کیلویی برنج قاچاق کشف و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.

کشف کالاهای قاچاق ۳۰ میلیاردی
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال، طی یک هفته گذشته در استان خبر داد.
سردار عزیزاله ملکی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و فرمانده ناجا در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا، طی یک هفته گذشته طرح برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز در سطح استان اجرا شد که در این طرح ۶۵۷هزار و ۲۲۰نخ سیگار،۵۴۰متر پارچه،۷۳ دستگاه لوازم صوتی و تصویری،۷۹۸ دستگاه لوازم خانگی،۲۳۳هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت، ۴تن و ۹۰۰ کیلو برنج،۵۹۶ عدد لوازم آرایشی، ۹هزار و ۷۷۲ ثوب البسه،و ۶۴ رأس احشام قاچاق کشف شد.
وی تصریح کرد: در این زمینه ۸۲ دستگاه خودرو توقیف شد و ۱۱۴ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا