شهر و جامعهعناوین اخبار

پیشوای ارامنه اصفهان و جنوب ایران: خدمات بهزیستی به ارامنه اصفهان بویژه سالمندان و کودکان قابل تقدیر است

دکتر صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در این بازدید، ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) وآغاز سال جدید میلادی و ابراز خرسندی از حضور در این جمع گرم و پرشور گفت : نقطه اشتراک تمام انبیاء و ادیان الهی،  رسیدگی به حال نیازمندان و کودکان یتیم و بی سرپرست و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی است. بسیار جای خرسندی است که امروز بین کارکنان مرکز سالمندان و مهد کودک ارامنه همبستگی و هماهنگی خاصی وجود دارد و این همبستگی و یکپلرچگی  اقلیت های مذهبی اصفهان که روز به روز رو به افزایش است جای خوشحالی دارد و من برای این سرمایه های با برکت طول عمر باعزت از خداوند مسئلت دارم.

در ادامه این دیدار ضمن بازدید از مرکز سالمندان ارامنه اصفهان، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: مرکز سالمندان ارامنه اصفهان یکی از استانداردترین مراکز سالمندان استان است و امیدواریم با  هم افزایی و همکاری کارشناسان بهزیستی و کارکنان مراکز ارامنه شاهد ارائه خدمات بهتر و گسترده تر این مراکز باشیم.

وی در پایان سخنانش ابراز داشت: بهزیستی آماده هر گونه همکاری با همشهریان ارامنه در خصوص تربیت مربی آموزش مهارتهای زندگی، فرزند پروری و آموزش خانواده و سایر آموزش های تخصصی مرتبط به منظور پیشگیری از بروز آسیب های اجتمای می باشد.

سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از بهزیستی استان اصفهان در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اهمیت آموزش در سنین کودکی، گفت: خدمات بهزیستی به ارامنه اصفهان بویژه سالمندان و کودکان قابل تقدیر است.

وی، ابراز داشت: پژوهشهای انجام شده در کل دنیا حاکی از این است که، آموخته های دوران کودکی تا پایان عمر در ذهن انسانها باقی می ماند و دوران کودکی از مهمترین مراحل زندگی افراد بشمار می رود و ما می توانیم با آموزش های صحیح و مناسب انسانهای والایی تربیت کنیم.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان در پایان سخنانش با اشاره بر سخن بزرگان اظهار داشت: با افتتاح یک مهد کودک در آینده از وجود ۱۰ زندان جلوگیری می شود و ما برای گسترش مراکز آموزشی و مشاوره ای و تعاملات دوجانبه با بهزیستی برای کاهش آسیب های اجتماعی و بازتوانی زنان سرپرست خانوار و رشد و بالندگی کودکان بی سرپرست در بین شهروندان ارامنه، تمام توان خود را به کار می گیریم.

لازم به ذکر است در استان اصفهان تعداد ۲ مهد کودک و یک مرکز سالمندان ویژه ارامنه عزیز اصفهان تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می نماید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا