عناوین اخبار

پاسخ روشن دولت تدبیر و امید به فضاسازی های غیر اخلاقی برخی از نامزدها به زمان مناسب بعد از انتخابات موکول شد

متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، ملت آگاه ایران، خود را برای انتخابات حماسه‌ساز دیگری آماده می‌کنند. برگزاری انتخاباتی پر شکوه در شرایط حسّاس امروز منطقه، یک‌بار دیگر پیام انسجام و اقتدار ایران را به جهانیان خواهد رساند و رعایت آرامش و اخلاق انتخاباتی، بلوغ سیاسی و فرهنگ والای ایرانیان را به‌نمایش خواهد گذاشت. در روزهای اخیر در کنار تلاش تحسین‌برانگیز بسیاری از نخبگان و دلسوزان که در مسیر مشارکت هر چه بیشتر و آگاهانه‌تر مردم کوشیدند، متأسفانه شاهد آن بودیم که معدودی از نامزدهای انتخابات مجلس در تهران و قم، در رویکرد تبلیغاتی خود به تهمت , افتراء و تضعیف دولت و نظام روی آوردند و با سوء استفاده از برخی رسانه‌ها ـ که از بیت‌المال استفاده می‌کنند ـ و ابراز مطالب وارونه و خلاف واقع، تهمت‌های بی‌پایه‌‌ای را به دولت و مسئولان و منسوبان مقامات وارد کردند. دولت تدبیر و امید که همواره بر پیمان خود با مردم در ایجاد آرامش و اجتناب از تشنج و اختلاف در جامعه استوار است، در این مورد نیز به ارجاع پرونده به مراجع قضایی و نهادهای مسئول بسنده کرد. بی‌شک این جرم مشهود، مصداق بارز عدم التزام عملی به اخلاق و احکام اسلامی، عدم رعایت رهنمودهای مقام معظم رهبری، تخلف از قانون انتخابات و تشویش اذهان در جهت تضعیف نظام است که اقدام سریع و قاطع قوه محترم قضائیه و شورای محترم نگهبان را می‌طلبد. اما از آنجا که تلاش سازمان‌یافته‌ای در نشر این مطالب سراپا دروغ در فضای انتخاباتی مشاهده می‌شود، لازم می‌داند این افترائات ساختگی و بی‌اساس را قویاً تکذیب نماید و برای حفظ آرامش،‌ روشنگری لازم و تفصیلی در ابعاد و انگیزه‌های این حمله به امید و اعتماد مردم را به زمان مناسب پس از انتخابات واگذارد.
عزم این دولت در پاسداری از امید و اعتماد مردم جدی است و مبارزه بی‌امان با ریشه‌ها و شاخه‌های فساد مالی و اداری در نهادهای مختلف را با تمام قوا ادامه خواهد داد و به خوبی واقف است که برای این مبارزه، باید هزینه و تاوان نیز بپردازد. دولت مورد اعتماد مردم در این مبارزه برای هیچ شخص و نهادی مصونیت و حاشیه امن قائل نیست و با جوّسازی و غوغاسالاری از این مبارزه بازنمی‌ایستد. همه می‌دانند که سیاست این دولت، تأمین حداکثر شفافیت و ایجاد رقابت است و رفع تحریم‌ها و گسترش فضای رقابت، گامی برای ریشه‌کنی انحصار و رانت‌جویی است تا جایی برای درآمدهای پنهان و سوء استفاده‌های وابستگان قدرت نماند.
اطمینان داریم که با عنایت الهی، ملّت فهیم ایران، همه اینگونه بداخلاقی‌ها و یأس‌آفرینی‌ها را با حضور گسترده خویش پای صندوق‌های رأی پاسخ خواهد داد و بی‌اثر بودن جوّسازی‌ برای بی‌اعتماد کردن مردم را با رأی امیدوارانه خویش ثابت خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا